Hvilken kake er best?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kjersti
  • Opprettet Opprettet
Oi, den var stilig. Jeg er veldig glad i sjokoladekake og elsker sjokoladecupcakes. Eller så er ostekaka mi veldig god, nam nam.. *KAKE*

Oreo er min definitive favoritt ♡Sleng litt kanel i kjeksbunnen, så får du julesmak på den også ;)

Regnbuekake har jeg også bakt før! Ikke så vanskelig som det ser ut som :) Men det ble unødvendig mye jobb for min del, og tok lang tid, for jeg hadde bare èn springform. Minst to er kjekt!

Oreo er min definitive favoritt ♡Sleng litt kanel i kjeksbunnen, så får du julesmak på den også ;)

Regnbuekake har jeg også bakt før! Ikke så vanskelig som det ser ut som :) Men det ble unødvendig mye jobb for min del, og tok lang tid, for jeg hadde bare èn springform. Minst to er kjekt!
Ja, jeg har også en, så jeg tenker det tar litt tid. Men steketiden tenker jeg man kan bruke på å rydde og vaske til selskapet ;) Eller slappe av.. Det som frister mest ;)

Oppskrift på oreokake? Tåler den en natt i kjøleskap før servering?:)

Oppskrift på oreokake? Tåler den en natt i kjøleskap før servering?:)
Jeg bruker denne. Jeg lager de to nederste laga kvelden før, og resten samme dag som festen. Den tåler i og for seg en natt i kjøleskap, men lag nr fire er pisket kremfløte og den er jo best samme dag! Lag nr 3, som er mousse anbefales vel også å spises samme dag - mener det står på moussepakka.. Men den er jo ikke vond om den står en natt ;)

Vedlegg

• 1389201920964.jpg
    1389201920964.jpg
    58 KB · Visninger: 18
  • 1389201930852.jpg
    1389201930852.jpg
    57,3 KB · Visninger: 18
  • 1389201949513.jpg
    1389201949513.jpg
    73 KB · Visninger: 18
Jeg bruker denne. Jeg lager de to nederste laga kvelden før, og resten samme dag som festen. Den tåler i og for seg en natt i kjøleskap, men lag nr fire er pisket kremfløte og den er jo best samme dag! Lag nr 3, som er mousse anbefales vel også å spises samme dag - mener det står på moussepakka.. Men den er jo ikke vond om den står en natt ;)
Hmmm.. Da går nok ikke det da, for jeg er på kurs fra 6 om morgenen til langt på kveld den dagen kaken skal spises. Mann og barn som skal på juletrefest, så jeg må gjøre alt klart dagen i forveien. Men skal ta vare på oppskriften til 1-årsdagen som nærmer seg;)

Hmmm.. Da går nok ikke det da, for jeg er på kurs fra 6 om morgenen til langt på kveld den dagen kaken skal spises. Mann og barn som skal på juletrefest, så jeg må gjøre alt klart dagen i forveien. Men skal ta vare på oppskriften til 1-årsdagen som nærmer seg;)
Jeg lager hele Oreokaka dagen før jeg skal servere, så jeg syns den klarer seg fint i kjøleskap overnatt. ;-)

Merk alle sjokoladeflekkene i oppskriftsheftet! Denne har jeg lagd mye for å si det sånn ;) Som sagt; den er absolutt ikke vond dagen etterpå! Den står jo i kjøleskap.

Kake er stort sett godt uansett! Men er mest glad i alle typer sjokoladekaker. Glasuren er det viktigste! Laget med masse smør, dronningsjokolade, melis og kaffe. Liker best vanlig smør med salt, for saltsmaken er god sammen med sjokoladesmaken:)

Back
Topp