Hvilken kaffemaskin er best da?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Jeg ble brått litt usikker her. Til min svoger og søster så har jeg kjøpt en nespresso maskin med melkskummer. Dette fordi jeg ikke er så glad i dolce gusto maskinen som vi har. Så har plutselig tassimo kommet. Bør jeg bytte den jeg har kjøpt med dolce gusto eller tassimo? Jeg tenkte at med melke skummer kan man jo lage så mye mer. Men tar jeg feil?

Jeg har helautomatisk Dolce Gusto og er superfornøyd. Men sjokoladen smaeker dritt! Så jeg hadde  tatt Bosch Tassimo. Man kan lege te OG god sjokolade. Hadde ikke jeg hatt maskinen min, så hadde jeg ville hatt en slik.

Jeg synes ikke sjokoladen på dolce gusto er god jeg heller. Så du synes jeg skal levere nespressoen å kjøpe en tassimo? Uff hvorfor er det så vannskelig:)

~D@isigeD@ier~ skrev:
Har Nespresso med melkesteamer. Har hatt den i snart 1 år, og den brukes jevnlig enda : ) Veldig fornøyd! : )

Kan man lage varm sjokolade på den? Eller cappochino? Osv Jeg forestiller meg at man steamer melka å tilsetter flytene sjokolade? Slik som på cafe? Men man kan ikke lage kalde drikke ikkesant? Om du vill kan du gjerne fortelle meg om nesoressoen for jeg har ikke peiling. Jeh drikker ikke kaffe engang:p

søteste skrev:
Jeg synes ikke sjokoladen på dolce gusto er god jeg heller. Så du synes jeg skal levere nespressoen å kjøpe en tassimo? Uff hvorfor er det så vannskelig:)

Jeg har hørt MASSE skryt av Tassimo. Det er veldig populær. Problemet med halvautomatisk maskin er at du må stå og passe på at det ikke renner over.

Jeg har en Nespresso med melkesteamer. Vi kjøpte den rett før jeg ble gravid - har hatt den i 2 år nå,  den brukes daglig og vi er kjempefornøyd.

Jeg hadde IKKE byttet!

Har ikke prøvd å lage kakao på den her - men det bør jo gå fint det? Man stimer melken og bruker endten kakao/sjokoladepulver/flytende sjokolade slik de gjør på en del caféer?

vi byttet til Tassimo nå siden jeg drikker tea, ungene drikker kakao og gubben kafe
Gubben likte ikke kafen til den andre noe særlig godt,men den til Tassimo synnes han er kjempegod
jeg synnes både tean og kakaoen er godt

Astrid1981 skrev:
Jeg har en Nespresso med melkesteamer. Vi kjøpte den rett før jeg ble gravid - har hatt den i 2 år nå,  den brukes daglig og vi er kjempefornøyd.

Jeg hadde IKKE byttet!

Har ikke prøvd å lage kakao på den her - men det bør jo gå fint det? Man stimer melken og bruker endten kakao/sjokoladepulver/flytende sjokolade slik de gjør på en del caféer?

Problemet er at sjokoladen smaker dritt

Sjokoladen til Dolce Gusto er jo knallgod!!
Choccocino FTW!!

Cinnamon* skrev:
Sjokoladen til Dolce Gusto er jo knallgod!!
Choccocino FTW!!

Jeg kjenner ingen som liker den :p Usjameg.

I LOVE IT!!
Den smaker kindersjokoladekakao.. :)

Likte den ikke de første gangene, men nå elsker jeg den. Og Cappucino Ice. NAM!

Cinnamon* skrev:
I LOVE IT!!

Cappucino Ice er kjemegodt ! :D

Cinnamon* skrev:
I LOVE IT!!

Choccocino er kjempegodt ja:-D og nesqik:-p men den cappucino ice brekker jeg meg av, smaker jo vann;-o

Ikke hvis du har helautomatisk maskin! Da blir den god og fin med akkurat passe kaffesmak.. :)
Men man MÅ ha isbiter i, ellers er den ikke noe god.

Cinnamon* skrev:
Ikke hvis du har helautomatisk maskin! Da blir den god og fin med akkurat passe kaffesmak.. :)
Men man MÅ ha isbiter i, ellers er den ikke noe god.

Jeg har ikke isbiter i, men jeg setter denn i kjøleskapet over natten :) Lager flere på en gang sånn at jeg har :D Men synes mocca og choccochio smaker begredelig. Jeg ønsker meg en Bosch Tassimo. Men vil jo bruke Dolce Gustoen like mye fordi at jeg synes at kaffien er nydelig. Og da pesielt Aroma og Cappuchino.

Men sånn fra en sak til en annen.. Når skal du på UL? Og hva skal babyen hete? ;)

Her var det mye forskjellige svar:) jeg ble ikke stort klokere:) vi er ikke fornøyd med dolce gustoen vår. Jeg drikker ikke kaffe og liker ikke varm sjokolade. Isteen er god da:) det er nesten litt sånn at jeg har lyst til å prøve nesoressoen før vi gir den bort. Bare for å se, men da får jeg jo ikke byttet den. Dette er vannskelig:)

Back
Topp