Hvilken IVF-klinikk i Oslo bør jeg velge?

Håpefull2

Andre møte med forumet
Hei kjære alle dere kloke og tøffe prøver!

I siste og tredje IVF-runde offentlig ble jeg endelig gravid, men opplevde dessverre missed abortion i uke 11 (sannsynlig døde fosteret noen dager tidligere). Etter utskraping forrige uke drømmer jeg om å bli gravid igjen så fort som overhodet mulig. Vi skal nå gå privat, og jeg vil så gjerne velge så god ivf-klinikk som mulig for å maksimere sannsynligheten for graviditet. Jeg fyller 39 år om noen dager, og i forkant av dette har jeg mulighet til å få kjøpt 3-pakk som jeg tror vil være lurt for å redusere stressfølelsen rundt dette. Det betyr også at jeg vil binde meg til en klinikk – og det er ikke sikkert vi går videre dersom disse tre forsøkene skulle mislykkes. Da er det store spørsmålet – hvilken klinikk bør jeg satse på? Hvor har de størst suksessrate? Hvor føler dere dere godt ivaretatt?

Jeg bor i Oslo, og vil gjerne gjøre behandlingen her. Har hørt mye positivt om Hausken og Medicus, men de er ganske nyoppstartede i Oslo og vil naturlig nok kanskje ha litt mindre erfaring å gå på i flere ledd. Har dere noen opplevelse av det? Hvordan er Fertilitetssenteret? Sannsynligvis er de veldig flinke alle sammen og det er små egentlige forskjeller, men akkurat nå føles dette som et så stort valg at selv de minste forskjellene vil kunne være viktig i denne avgjørelsen.

Alle innspill og erfaringer tas imot med stor takknemlighet! <3
 
Vi har prøvd både fertilitetssenteret og Hausken i Oslo. Flinke begge steder, men føler oss mest hjemme hos Hausken. Mye god kompetanse der, samt veldig hyggelige leger og sykepleiere. Skader ikke at lokalene er lekre og at man får et eget rom i forbindelse med uttak med både seng, do og dusj! De kan virkelig sine saker der❤️
 
Jeg og samboeren var veldig fornøyd med livio. Hvis dere ønsker privat klinikk med lang erfaring er livio (tidligere IVF-klinikken) en klar kandidat med 30 års erfaring. De er raskt ute med nye behandler når det blir lovlig i Norge.

Fine lokaler med rolig stemning. Jeg og samboeren følte oss sett og at de ansatte brukte tid på oss, samtidig som de var punktlige og samtidig fleksible.

I dag er det ett år siden egguttak som ble til verdens vakreste datter. Lykke til uansett hvilken klinikk dere velger :)
 
Var på utredning ved Fertilitetssenteret. Følte oss veldig godt ivaretatt der! Nicolai Holst er helt fantastisk. :Heartred Han har utrolig mye kunnskap også.
 
Back
Topp