Hvilken hekk bør vi velge?

LillianneLie

Forumet er livet
VIP
Planlegger litt tidlig, er ikke i gang med å bygge huset enda;)

Men hvilken hekk bør vi går for?;

- Vi skal ha ganske mye hekk, så bør helst være litt prisvennlig.
- Det blåser myye der vi skal bo + er en del sjøråk. Så den bør vel tåle en del, og ikke bli så lett brun og fæl.
- Vil helst den skal vokse fort
- Er den vintergrønn er det også positivt

Finnes en sånn hekk, eller?

Vintergrønn og vokse fort så har du jo tuja, men den hekken har jo alle, pluss at den er billig og tåler en del:) Vi valgte barlind hilli, dette fordi den er vintergrønn, ikke alle som har den og den skal tåle litt. Men den er litt dyrere og vokser saktere. Vi plantet vår i fjor, og jeg synes den har vokst en del jeg da:) Ta deg en tur rundt på forskjellige gartnerier å rådfør deg, kanskje du finner en dere liker:)

Ville absolutt gått for en vintergrønn. :)
Hadde gått for tuja, selv om det ikke er det mest originale :)

velger du Tuja, så IKKE velg brabant, brabant blir fortere brun, og tåler sjelen å bli flyttet. VELG Tuja smaragd, som er sådd i potte IKKE bunt. bunt ødelegger røttene og kan også ta livet av Tujaene.

turbo trash skrev:
http://www.dagbladet.no/2011/05/03/tema/bolig/hage/klikk/16399699/

Helt enig i alt som står:p Smaragden er fin og holder seg fint. Vi har noen få av de:) Vi valgte hannplanten på barlind altså hilli:) Og vi betalte 10 000 for 75 busker, ikke så aller verst det:)Fikk den tilkjørt hjem, der også gartneren undersøkte jord og vekstforhold:) Og den er veldig fin i år:)

Du bør ikke ha tuja om du bor ved sjøen!!
Di tåler ikke salt så godt =(

Camilla-arriane skrev:
Du bør ikke ha tuja om du bor ved sjøen!!
Di tåler ikke salt så godt =(

Det blir noen kilometer til sjøen, men blåser godt her, så saltråk blir det en del av:/

LittleMonkey skrev:
Tuja. Du kan vel kjøpe den litt store også om du vil ha hekk med en gang :)

Ikke dumt det du:)

søteste skrev:

turbo trash skrev:
http://www.dagbladet.no/2011/05/03/tema/bolig/hage/klikk/16399699/

Helt enig i alt som står:p Smaragden er fin og holder seg fint. Vi har noen få av de:) Vi valgte hannplanten på barlind altså hilli:) Og vi betalte 10 000 for 75 busker, ikke så aller verst det:)Fikk den tilkjørt hjem, der også gartneren undersøkte jord og vekstforhold:) Og den er veldig fin i år:)

Så fine ut de også!:) Og det hørtes ikke ut som en altfor gal pris det, uten at jeg vet så mye om hekkpriser;) Vi får forhøre oss litt tenker jeg. Men jeg likte veeldig godt utseendet til tujaen hvertfall!

Back
Topp