Hvilken hårsjampo er bra?

AKA demisk

Elsker forumet
Syns at uansett hvilken hårsjampo jeg bruker så blir håret fettete og ekkel etter kort tid [:'(] etter et døgn er det helt jævli [:'(][:@][:@]
Hva skal jeg vaske håret med som gjør håret bra?

Etter at jeg sluttet å vaske håret hver dag/annenhver dag så blir det ikke fett lenger... Vasker håret ca hver 4.dag[:)]

Prøv den! Det er en rimelig frisørshampo som hjelper. Den bør du bruke 2 ganger i uka, og den hjelper virkelig og! [:)]

ORIGINAL: Labambie

Prøv den! Det er en rimelig frisørshampo som hjelper. Den bør du bruke 2 ganger i uka, og den hjelper virkelig og! [:)]

takk. skal jeg kun vaske håret 2 ganger i uka da?

Nå er jeg ikke noen fagperson på området, men prøver likevel [;)]
Jeg får det samme problemet om jeg bruker shampoo fra dagligvarebutikk, såkalt "billigshampoo". Da må håret vaskes hver dag for å se noenlunde greit ut. Med frisørshampoo ser og føles håret friskt og nyvasket lengre, tror det er noe med silikoninnholdet i billigshampooene, eller noe? Frisørshampooer er mer konsentrerte tror jeg.
Jeg bestiller Redkens All soft fra lookfantastic.com, det blir ikke mye dyrere på sikt faktisk, siden man trenger en mindre mengde shampoo og kan hoppe over hårvasken en dag.

ORIGINAL: Lolodi

Denne er kjempebra! http://www.blivakker.no/ProductPage.aspx?prid=4069

Penetrait shampoo: Denne sjampoen er stappfull av proteiner som reparerer og gjenoppretter hårets styrke, elastisitet og glans. Passer perfekt for kjemisk behandlet hår.
Dersom du har hår som har gjennomgått mye styling og farging, er det nødvendig å gjenopprette hårets forfatning. Denne sjampoen er perfekt for dette. Proteinene inneholder styrke som bygger opp skadet og slitt hår.
Bruk:
- Ha sjampoen i vått hår
- La skumme
- Skyll godt
- For best resultat brukes med Penetraitt Conditioner

Er jo ikke elastitet og galns jeg har problemer med, håret er glansfult det, det blir bare fort fettete.

ORIGINAL: Lolodi

Denne er kjempebra! http://www.blivakker.no/ProductPage.aspx?prid=4069

Penetraitt....?? Huff, nei.. Det er jo en proteinshampo laget for å tilsette masse proteiner til et ekstremt skadet hår. Denne passer kun til de med ihjelbleket eller overpermanentet hår, den blir jo ekstremt tung og proteinene vil legge seg utenpå håret og det blir både matt og flatt.

ORIGINAL: *babysol*

Nå er jeg ikke noen fagperson på området, men prøver likevel [;)]
Jeg får det samme problemet om jeg bruker shampoo fra dagligvarebutikk, såkalt "billigshampoo". Da må håret vaskes hver dag for å se noenlunde greit ut. Med frisørshampoo ser og føles håret friskt og nyvasket lengre, tror det er noe med silikoninnholdet i billigshampooene, eller noe? Frisørshampooer er mer konsentrerte tror jeg.
Jeg bestiller Redkens All soft fra lookfantastic.com, det blir ikke mye dyrere på sikt faktisk, siden man trenger en mindre mengde shampoo og kan hoppe over hårvasken en dag.

jeg bruker jo frisørshampoo nå, men er vel sikkert feil sort da, siden den ikke hjelper noe særlig[&:] takk for tips

har samme problem som deg føler ingen sjampo hjelper.
eneste som hjelper er vel å gå med fett hår en periode så bli det bedre av seg selv.
bruker denne http://www.big-german-grocery.com/WebRoot/Store6/Shops/62478366/4B6D/222E/B5D6/46A6/9A76/C0A8/2A95/4B6B/Color_Expert_shampoo_logo.jpg og synes det blir LITT bedre kanskje, men ikke sånn kjempe mye.. håret blit fett igjen innen 24 timer.

ORIGINAL: AKA demisk

Neida. Du bruker den etter behov for å si det sånn. Åssen frisørshampo er det du bruker? Hvis håret ditt blir veldig fort fett kan det være en tanke å gå på en lett volumshampo. Og ett essensielt tips, om du bruker balsam.. Balsam og hårkur skal aldri aldri ned i hodebunnen. De skal i lengder og tupper. ALDRI i hodebunnen.

ORIGINAL: AKA demisk

Neida. Du bruker den etter behov for å si det sånn. Åssen frisørshampo er det du bruker? Hvis håret ditt blir veldig fort fett kan det være en tanke å gå på en lett volumshampo. Og ett essensielt tips, om du bruker balsam.. Balsam og hårkur skal aldri aldri ned i hodebunnen. De skal i lengder og tupper. ALDRI i hodebunnen.

trur det er Wella ettellerannet, kan se etter når jeg kommer hjem. Bruker balsam av og til, kun i tuppene. Har jeg det i hele håret blir det jo enda værre!

Takk for hjelpa[:)]

jEG sliter med slappt og dødt hår som blir fett og ekkelt veldig lett.
men med davines produktene - som jeg bruker 2 ganger i uken  ca (max) har jeg funnet løsningen[:D]

Eneste som er litt dritt er at konditioneren må være i håret i 7 min - men jeg pålegger megselv den ventingen glatt par ganger i uken for å endelig få kontroll på håret mitt![:D]

(jeg har btw bleket hår (stripet) og min hårtype tåler ikke proteiner eller vitaminer i det hele tatt - da blir det sånn...)

Redken extreme uten tvil..
Bestiller på feelunique.com el strawberry,begge er billige og har gratis frakt[:D]

redken har forresten ikke gjort meg noen tjenester heller - men kan hende du har annerledes hår enn meg da[8D]

Back
Topp