Og hvordan synes dere er mest rett i forhold til hvor langt dere er på vei?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg var nettopp hos legen og han sa at jeg var 6 uker på vei. Jeg er 5+3.Må bare snike her da jeg så denne tråden. Last ned appen helseoversikt. Det er en norsk app og den viser helt riktig info for langt man er på vei, i motsetning til en del andre apper som baserer seg på ulik svangerskapslengde enn vi har i Norge. En del andre apper som feks preglife vil feks si at du er I uke 12 når du er 11+0, og det blir ikke sånn lege eller jordmor vil omtale det. Hen vil si at du er i uke 11 fra 11+0-11+6 og at du er i uke 12 fra 12+0-12+6.
I appen helseoversikt kan du også lese relevante artikler og få helsedirektoratets råd om hva du feks kan spise, ta av tilskudd osv. Det er en egen søkemotor der inne som vil gi deg de rette svarene (i motsetning til Google eller forum som jo kan si veldig mye forskjellig, haha)
Fikk forresten beskjed av jordmor om å laste ned og bruke denne appen, og forholde meg til den for svangerskapslengde osv og ikke bruke andre apper til det
Jeg var nettopp hos legen og han sa at jeg var 6 uker på vei. Jeg er 5+3.
Har selv Preggers appen. Der står det Week 6 og 5+3 i mindre tall. Synes det funker fint, jeg.Om
Jajaa
Jada, men nå en snakker om milepæler for utvikling i svangerskapet osv så vil de ikke regne svangerskapet slik. Når en snakker om milepæl for utvikling av lunger og at en fødsel ikke vil stanser, i uke 34, er det da fra 34+0 og ikke snakk om i uke 34 som fra 33+0-33+6
I alle termingrupper kommer det masse tråder fra kanskje mest førstegangs gravide som blir forvirra av ulika apper som sier at de er i en bestemt uke, er man over grensa for spontanabort fra 11+0 når appen sier du er i uke 12 fra 11+0? Det er sikker NOEN avvik i hvordan fol ordlegger seg men ringer man inn pga bekymring for liv og sier at man er i uke 23, vil de vite nøyaktig dg, fordi de regner å være i uke 23 som 23+0 til 23+6 og før det er det ikke så ofte man tas inn på føden for eksempel.
Så selv om din lege i dag sa i uke 6 kan det være fint å vite at utvikling og milepæler i svangerskapet forholder seg til spesifikk uke pluss dag og at det regnes som den uken du er i
Har selv Preggers appen. Der står det Week 6 og 5+3 i mindre tall. Synes det funker fint, jeg.
Jeg bruker Helseoversikt. Har og lastet ned Preglife og Babyverden, men kommer til å slette de to og forholde meg til Helseoversikt. Alle tre appene viser ulik termin og hvor langt jeg er på vei... Har kanskje noe med at syklusen min er 31 dager?
Det irriterer meg at de bruker 28 dagers når min er på 25. Jeg blir rett og slet og lyve hos legen og si en dato utifra en 28 dagers syklus (som gir meg samme termin da) Fos oss som skal på fosterdiagnostikk mellom uke 12-14 har de 3 dagene fra eller til faktisk en god del å si!De viser ulikt fordi svangerskapslengden regnes ulikt forksjellige steder. Lege/jordmor vil uansett gi deg termin med 28 dagerssyklus og la den stå til OUL. Ved mindre det er noe spesielt som tilsier at de skal bruke noe annet enn 28dagersutregning (som feks ivf). Jeg har også pleid å ha syklus på 32 dager, men de bruker konsekvent 28 inntil ultralyd på sykehus viser noe annet
Det irriterer meg at de bruker 28 dagers når min er på 25. Jeg blir rett og slet og lyve hos legen og si en dato utifra en 28 dagers syklus (som gir meg samme termin da) Fos oss som skal på fosterdiagnostikk mellom uke 12-14 har de 3 dagene fra eller til faktisk en god del å si!
Ja sant Rundt 13+0 eller noe hadde være greit tidspunkt. Har fått meg legetime dagen før jeg er i uke 8 da Så sender fastlegen min henvisningen daJa det er faktisk litt molbo, menmen, det er vel det letteste. Ja, du bør jo hevrtfall ikke får time til 13+6 utfra en syklus på 28 dager..
Ja sant Rundt 13+0 eller noe hadde være greit tidspunkt. Har fått meg legetime dagen før jeg er i uke 8 da Så sender fastlegen min henvisningen da
Det er veldig sant duJa, det ordner seg nok, får du for sen time kan man også alltids ringe for å endre timen
De viser ulikt fordi svangerskapslengden regnes ulikt forksjellige steder. Lege/jordmor vil uansett gi deg termin med 28 dagerssyklus og la den stå til OUL. Ved mindre det er noe spesielt som tilsier at de skal bruke noe annet enn 28dagersutregning (som feks ivf). Jeg har også pleid å ha syklus på 32 dager, men de bruker konsekvent 28 inntil ultralyd på sykehus viser noe annet