Hvilken grøt gir dere?

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Så på en Nestle type på butikken og fikk sjokk da jeg så den inneholdt palmeolje(!!??!!).

Det vil jeg ikke ha.

Hva bruker dere?

Tror vi kommer til å bruke Småfolk/semper sin når den tid kommer. Hvis han vil ha den da, selvfølgelig. Den ble best i test i F&B og er uten palmeolje ;)

Jg lager hirsegrøt selv. Med hjemmelaget får jeg regulert og kontrollert innholdet i det jeg serverer. De gangene jeg kommer til å kjøpe kommer jeg nok til å kjøpe økologisk, som feks fra Holle.

Hipp og Semper (småfolk). Semper sin er uten palmeolje, men hipp sin er lettest å røre ut.
Semper aftengrøt med gulrot og pasta er en favoritt:)

Hipp hevder deres palmeolje er økologisk og bærekraftig. Regner med det stemmer, ellers hadde det neppe gått upåaktet hen i disse tider.

Vi bruker Hipp og Holle. Har 5 forskjellige stående, veksler litt så han ikke får det samme hver eneste dag.

Min liker bare nestle, palmolje eller ikke ;) jeg er veldig enig i smaken hans jeg da, syns nestle er best :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for svar! Den testen var nyttig :)

Jeg tenker vi kommer til å kjøpe Semper sin. Men de hadde dessverre ikke den her jeg bor så det ble Holle sin denne gang, men skal kjøpe Semper når jeg er i en butikk med det. Hun har jo ikke begynt skikkelig med grøten enda så det er bare første smaksprøvene nå :)

Jeg kommer i alle fall ikke til å kjøpe Nestle. Hvis hun ikke får smak den så vet hun ikke at den smaker best heller :P For eg synes hvertfall at de er dritgode :D

Nestlé bringebær og banan og fullkornsgrøt (mild havre eller hva den heter).

Jeg brekker meg av lukta til semper, lukter så kvalmt.
Holle kommer dårlig ut + de har akkurat trukket et større parti med hirse grøt tilbake og etter det tør jeg ikke å kjøpe den.

Varm om til 60 grader. Når vet man at vannet er 60 grader? Og bør ikke vannet uansett kokes først?
Kan jeg ikke koke det opp, ha det i tallerkenen og ha oppi grøtpulveret og røre til det er passelig? Ødelegger jeg grøt/næringsinnhold da?

Varm om til 60 grader. Når vet man at vannet er 60 grader? Og bør ikke vannet uansett kokes først?
Kan jeg ikke koke det opp, ha det i tallerkenen og ha oppi grøtpulveret og røre til det er passelig? Ødelegger jeg grøt/næringsinnhold da?

Jeg husker jeg kokte vannet, hadde det i skålen og lot det kjøle seg ned litt før jeg hadde i grøten. Vet ikke om man ødelegger næringsinnholdet ved å ha det i kokt vann, men syns jeg hørte rykter om det den gang.

Jeg husker jeg kokte vannet, hadde det i skålen og lot det kjøle seg ned litt før jeg hadde i grøten. Vet ikke om man ødelegger næringsinnholdet ved å ha det i kokt vann, men syns jeg hørte rykter om det den gang.

Ja tenkte meg det var av noen slike grunner, er jo andre ting man ødelegger ved å gjøre det så da får jeg koke opp vannet og la det kjøle seg litt tenker jeg :) Men er jo litt idiotisk av produsentene, for man trenger jo tempmåler for å finne ut av det :P

Drar fram en gammel tråd jeg. Her i huset er det mannen som har satt seg på bakbeina mot grøt med palmeolje. Så vidt jeg kan se er det kun semper som er uten palmeolje? Jeg finner denne kun for barn fra 6 måneder. Kan man likevel gi den til ei på 4?

Drar fram en gammel tråd jeg. Her i huset er det mannen som har satt seg på bakbeina mot grøt med palmeolje. Så vidt jeg kan se er det kun semper som er uten palmeolje? Jeg finner denne kun for barn fra 6 måneder. Kan man likevel gi den til ei på 4?
ImageUploadedByBV Forum1462064392.330666.jpg
De skal ha denne i de fleste butikker. Vi har kun brukt semper sin da lillemor ikke ville ha hjemmelaget. Og den 4 mnd grøten er veldig grei til å tilsette litt frukt i :)

Jg lager hirsegrøt selv. Med hjemmelaget får jeg regulert og kontrollert innholdet i det jeg serverer. De gangene jeg kommer til å kjøpe kommer jeg nok til å kjøpe økologisk, som feks fra Holle.
Hvordan lager du den selv?? :) har en på snart 4 mnd som jeg tenker å gi grøt til snart.

Back
Topp