Hvilken grøt gir dere??

Her prøvde vi å gi emilie den grøten som er blå pakke for 4 mnd..havre eller noe sånt? Den har hvertfall gluten i seg... Noen dager etter hadde vi 3 søvnløse netter og en baba som hylskrek i magesmerter..

Vi venta noen uker, å prøvdemed 1 skje grøt i flaska. Den kvelden skrek hun igjen med mageluft...

Så da prøver vi den ris og banangrøten (tror jeg?) uten gluten...

Har dere peiling på sånt? Hva er egentlig gluten, og kan den gi magevondt? Har dere opplevd noe lignende ?

Og har dere prøvd å gi den banangrøten?

gir HIPP sin risgrøt med banansmak. Ingen magevondt her heller [:D]

Gluten er vel hvete, rug, bygg og havre:) broren min har cøliaki(glutenallergi) og tåler ingen av disse:) vi bruker risgrøten:) det er uten gluten:)

vi gir både nestle risgrøt (blå pakke fra 4 mnd) og hipp fersken/banan for å variere på smak. her har vi ikke hatt luft i magen. men vesla har fått litt hardere avføring til tider (er jo helt normalt med tanke på at hun får mer fast føde) og da tar jeg bare noen teskjeer med sviskemos å blander i grøten. du kan jo prøve det og se om det funker. hvis ikke har rema en grøt som heter sinlac som er uten gluten som du kan prøve

den blå nestle med havre, hvete og ris gir vi , og har ikke magevondter er. prøvde Hipp sin gule med ris, men den liker hun ikke. Men har ikke vært noe plaget med magen da.

Kanskje du skal prøve å ha malt i?

Jeg kan anbefale å kjøpe Holle sin grøt fra helsekost! Den er fri fra både gluten og melkeproteiner :) gi noen ts sviskemos etter grøten også :)

Her har hun fått litt risgrøt fra Hipp foreløpig. Har kjøpt den blå til Nestle også, men den har vi ikke prøvd ennå, så vi får se hvordan det går med magen hennes da. Håper det går bra! Jeg har faktisk aldri merket at hun noen gang har hatt vondt i magen, så jeg håper det fortsetter sånn selv om vi begynner med fast føde...

vi bruker hipp vi! den falt veldig i smak her[:D]

bruker både rid og banan fra nestle og ris med banan og fersken fra hipp..

ingen magevondt her.

har som regel en isbit med svisker i..

i to dager nå har mini fått 2 ss med Nestle sin Banan grøt, bare pittelitt for å venne seg til å spise md skje, skal vente med fulle måltider til vi nærmer oss 6 mnd.. men tenkte siden han er snart 5 mnd så kan han begynne å smake litt på ting, han er iallefall helt VILL etter grøten og ingen magevondt,, bleiene er faktisk mye bedre syns jeg.. det grønne er vekke [8D]

ORIGINAL: Astribeate

Gluten er vel hvete, rug, bygg og havre:) broren min har cøliaki(glutenallergi) og tåler ingen av disse:) vi bruker risgrøten:) det er uten gluten:)

Jeg har Cøliaki. Foreløpig bruker vi litt risgrøt (nestle), lager velling til lillemann på kvelden.
Jeg skal introdusere mat som normalt til min lille selv om jeg har cøliaki. Forskjellen er at jeg ikke kan smake på alt da..

Back
Topp