Hvilken grøt bruker dere?

Håperpånr2<3

Glad i forumet
Jeg har startet opp med grøt, nestle sin kveldsgrøt til 4 mnd. Min første grøt heter den. Helsesøster sa vi skulle bruke glutenfri grøt, på den vi har står det at det er lite gluten i. På ammehjelpen leste jeg at det var lurt å gi grøt med gluten i så tarmene ble vant til det, siden det i starten er så små mengder...
Den grøten vi har er jo beregnet til 4mnd, så når gutten vår er litt over 4mnd bør vell det gå bra? Eller?

Hva har dere fått slags anbefalinger? Og hva gjør dere?

Sent from my iPhone using BV Forum

Eg har kjøpt nestle min første risgrøt med banan :)
Har fått beskjed om å innføre gluten litt og litt, men at i begynnelsen ska d være glutenfritt :)
babyjente 27 Juli ♡

Vi bruker også nestle min første med ris og banan. Hu har spist grøt en stund så vi måtte begynne med det. Hu elsker smaken på den grøten. Den smaker jo tross alt godt.

Vi bruker også nestle min første med ris og banan. Hu har spist grøt en stund så vi måtte begynne med det. Hu elsker smaken på den grøten. Den smaker jo tross alt godt.

Jeg valgte en uten fruktsmak, husker ikke hva den heter. Fant ikke "ren" risgrøt uten smak, så det er en blanding av flere kornsorter.

Vi bruker Hipp risgrøt, Nestle ris og mais med banan og en havregrøt fra Nestle for øyeblikket. Banangrøten er god, smaker banankake :-)

Vi kjøpte Nestlé sin, med ris og banan. Har prøvd å gi ham et par skjeer to kvelder. Han legger så dårlig på seg, så da sa helsesøster at det var greit å begynne med litt smaksprøver:-) satser på at det blir en hit;-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Vi bruker Nestlé ris og banan vi også. Den sklir rett ned :)

Vi har prøvd nestle sin ris og banan og sinlac, men fikk vondt i magen av begge.
Nå skal vi prøve ut hirsegrøt (fra helsekostbutikk) :)

Jeg har gitt frøkna litt grøt i en periode hvor hun virket mer sulten enn vanligvis. Ga da nestle sin sinlac. Ingen magevondt og hun spiste litt hver gang jeg ga henne. Nå holder det med bare pupp. Har tenkt litt på og gi litt gulrot pure eller sviskemos, men kanskje ikke vits i det så lenge hun er fornøyd med bare pupp? :) Hvor gamle var barna da dere begynnte med grøt og glass? Mi er 4mnd.

♡Prinsesse 14 juli♡

Hipp Risgrøt og Holle Hirsegrøt. Begge økologiske :) Ville egentlig lage selv av knust havregryn (havremel), men de anbefaler jo kjøpegrøt så.
Noen som har erfaringer med Jern-dråper til å evt. bruke i hjemmelaget grøt? :)

Og et annet spørsmål; hvordan har deres reagert på grøtoppstart? Her har vi gått fra bæsjebleie annenhver dag, til ni ganger i døgnet!

Her har frøkna fått litt hyppigere bæsjebleie etter grøtstart, og det er litt fastere konsistens på avføringen, så jeg gir litt sviskemos også for at hun ikke skal bli forstoppet. Jeg prøver også å gi litt vann i flaske sammen med grøten, men hun er ikke så interessert i det enda.

Mini begynte med litt grøt for en uke siden, og nå er vi oppe i tre spiseskjeer. Han har ikke reagert på det, og sover nå hele natta :) Han får litt mme etter grøten.

Han får Nestlé risgrøt med banan, men tenkte å prøve den med hvete så han får introdusert gluten mens han fremdeles får litt morsmelk.

Han bæsjer litt mer, men det er vel bare å forvente :) Skal snart begynne med litt potet o.l.

Back
Topp