Hvilken grøt begynte der med som smaksprøve rundt 4 måneder?

Jeg begynte ikke med grøt, så kan ikke svare deg der :) men jeg lagde masse ulike moser av grønnsaker:)
 
Lagde hjemmelaget hirsegrøt. Begynte også med frukt og grønnsaksmos. Etter ca 1 mnd begynte jeg med brødskiver og kokte grønnsaks staver.
 
Maisgrøten fra Nestle :) Lille elsker grøt og gjorde det fra første stund så vi økte relativt fort opp til små porsjoner som ble gradvis større. Etter noen dager med smaking på grøt begynte vi med grønnsaksmoser.
 
Begynte med eggeplomme, så tyttebær, så potet, blomkål, sviske, gulrot, banan, tomat, avokado. Grøt tror jeg først han smakte ved ca 6 mnd
 
Er det vanlig å gi smaksprøve fra 4 måneder selv om man full ammer og baby legger bra på seg?

Det er opp til den enkelte. Trives man med fullamming er det ingen fordeler med å begynne med smaksprøver tidligere enn 6 mnd, men det er ingen ulemper heller. Smak og behag og hva du selv foretrekker rett og slett :) Jeg liker godt blw (https://sunnstart.no/ernaering/mat-til-barnet/baby-led-weaning-blw/) som måte å innføre mat på og håper det fungerer like bra for lillebror som det gjorde med storebror og kommer til å gå inn for å fullamme til 6 mnd pga det
 
Min fikk smake en skje her og en skje der fra 4 mnd men hadde null interesse fram til juli, da var han 6 mnd og på dagen omtrent ville han ha mat xD

Vi starter med eggeplomme, så hjemmelaget kraft, litt søtpotet og kjøtt, avakado, smør. Etter en mnd introdusere vi en del, kokoskrem, bær og sydlige frukter (mango, banan), rømme, kefir, tjukkmelk, fløte, gulerot. Han får hjemmelaget grøt av krem/kokoskrem, eggeplomme, gelatin og bær/frukt :)
 
Back
Topp