Hvilken fremgangsmåte har dere?

Julie H

Forelsket i forumet
Da er det kort tid igjen til mandag, og til oppstart for mange av oss:-)

Hvilken strategi har dere tenkt å bruke for å gå ned i vekt?:) Vært spennende å høre om ulike måter å gjøre det på, om noen av dere går på kurer, hovedsaklig bruker trening, kutter ut snop etc.. 

Selv er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det, vet i hvertfall at jeg må kutte ut tung middag på kveldstid, og at jeg må begynne å røre meg litt mer. Har tidligere bare kjørt bil til og fra skolen, men etter at mannen min begynte i jobb igjen etter foreldrepermisjon 2.januar har jeg måttet gå over til buss.. Det i seg selv gir litt økt aktivitet, ved at jeg kan gå et stykke og ta en buss, istedet for å ta to busser og bli kjørt til døra. Mot sommeren håper jeg å ta frem sykkelen og droppe bussen helt. 

Forøvrig er jeg veldig glad i sjokolade, og sliter litt med å holde meg unna den. Bruker xocai hver dag, og har veldig god effekt av den (fjerner søtsuget, har hittil mista tre kg etter oppstart på det.) Har ikke tenkt å være helt strikt i forhold til å spise noe usunt, er mer ut etter å begrense det og se etter alternativer.

Må vel også begynne å trene litt etterhvert, er for tiden støttemedlem på 3T, og kommer aldri ordentlig i gang..

Kjenner at dette blir spennende, og ikke minst utfordrende:)
 
Oi det er snart mandag allerede ja.. Tror jeg er klar, håper jeg :)

På matdelen kan jeg ikke endre på noen ting siden jeg allerede går på en streng diett i samråd med ernæringsfysiolog (pga kraftig matintoleranse). Spiser hver andre time, null snop og usunn mat, får i meg mellom 1000 og 1400 kcal pr døgn og drikker kun vann.

Jeg må bli flinkere på å gå litt mere, men nå som det er så glatt og kaldt ute så frister det så ekstremt lite og ikke ta bussen. Men når det blir vår så blir nok busskortet lagt på hylla enkelte dager. Vurderer å krysse Svalbard på 60 dager f.o.m 13.februar - altså ett medlemskap på dytt.no, noen som blir med?

Ellers prøver jeg å svømme en gang i uka, og har lyst til å begynne på Friskis og Svettis. Har tidligere hatt god erfaring med 30 days shred og vurderer om jeg skal begynne på det på mandag. Jeg bare liker ikke å trene hjemme, det er vanskeligere å komme i gang hjemme syns jeg, hehe. Men noe føler jeg at jeg må begynne med på mandag, siden maten er på plass så vil ikke vekta gå ned av seg selv (selvom jeg gjerne skulle ønske det)!

Kommer ikke til å legge ut hvor mye jeg veier her på bv, men jeg legger ut hvor mye jeg har gått opp eller ned :) Litt usikker på om jeg skal veie meg hver uke med tanke på at jeg veier meg hos ernæringsfysiolog på sykehuset, men det er ikke hver uke. Så det er mulig jeg ender opp med å bruke den og ikke den jeg har hjemme - men det har jeg ikke bestemt meg for enda.

Lykke til med starten jenter :) Dette blir helt klart veldig spennende!
 
Jeg tenker at for at jeg skal klare dette, må jeg endre livsstilen og ikke bare ta et "skippertak". Da er det så lett å komme tilbake til de dårlige vanene igjen..

Min strategi er derfor å spise lite og ofte, ca hver 3. time. Drikke masse vann. Trene to ganger i uka (vanskelig å få tid til mer). Bruker å jogge og kommer til å fortsette med det, men tror jeg må legge inn litt mer styrketrening også. I tillegg må jeg klare å ha kun èn kveld i uka med snop og sen middag, enten fredag eller lørdag. Jeg skal og kutte ut brus, både light og vanlig. Det er kun "lov" ved spesielle anledninger som bursdag o.l.

Jeg er veldig svak for sjokolade og godteri, og tenker ofte "nei, nå har jeg vel fortjent litt sjokolade!"så det blir nok en utfordring å begrense det til en gang per uke. Men jeg håper det går bra når jeg kommer inn i vanen med det. Jeg tror rett og slett jeg ikke må kjøpe mer enn akkurat det jeg skal spise den ene dagen, så det ikke ligger og frister i skapet :)

Jeg følger ingen spesielle regler for hva jeg kan spise. Jeg tenker at man kan spise alt, men at det er mengden det kommer an på!

Håper virkelig dette skal fungere! Jeg har klart det en gang før, da gikk jeg ned 10 kg. Men dette var før to graviditeter.. ;) Håper jeg klarer det en gang til! :D

Lykke til alle sammen!! Blir spennende å følge dere!! :)



 
Min strategi er kutting av goddis og sene middager + opptrapping av trening. Jeg bor på landet fram til slutten av mars, så noe treningssenter får jeg ikke hjulpet meg med før den tid. inntill videre håper jeg mølla skal få kjørt seg fire ganger i uken...hjeeeelp!
Skal prøve å spise mest mulig sunn mat, men ikke overdrive det. Det skal kunne fungere i lengden. Min kjære jobber offshore, så de første to ukene her skal han gjemme goddiset for meg. Hver lørdag får jeg vite hvor skattekartet ligger. Jeg skal prøve å ikke dra på butikken i to uker nemmlig;)

Så goddis på lørdager og ingenting ellers i uka. Brustørsten erstatter jeg meg div pukka teer og vann. Det fungerer veldig bra for meg.

Jeg har ikke mye mer og si. Tror ikke jeg vet helt strategi før jeg er i gang. Endrer nok dette svaret litt om noen dager;)

Blir iallefall gøy å følge dere. Håper å finne masse tips og inspirasjon her inne;)
 
Jeg må bli flinkere til å holde meg til en godteridag i uka. Spiser allerede ganske sunt, men har forbedringspotensial på middager også :) Trener 3-4 g/ uka, det har jeg gjort lenge. Trapper opp på løpingen. Denne uka har jeg løpt 15 km og gått på ski i dag og i går. Trener kondis og styrke :)) Ønsker alle lykke til, dette skal vi KLARE!!
 
Jeg skal i hovedsak kutte kraftig ned på sjokolade og godisspising. Også skal jeg begynne å trene igjen. Ser for meg å trene ca 3 ganger i uken + bruke rockeringen min.
 
Her vil jeg også være med


Vil ned 10kg og så holde meg der. Hovedplanen er å slutte med godis og brus i uka, er sjokoman som pleier å spise sjokolade hver dag men ikke spist det på en uke nå :D
Også skal jeg tilbake til å trene med rockering 40min  hver kveld, gjorde det er periode i fjor og mistet mange cm rundt magen da. Har ikke mulighet til stort annen trening utenfor huset så...
Vi er ganske flinke til å ikke spise så usunne middager fra før så planen er å forandre små ting med middagen som å bruke oljer ikke smør, ikke sauser til alt, fullkornspasta, lettmelk, kalkunpølser osv så tar gjerne imot alt av tips til slike småting man kan forandre
 
Mandagen startet dåRlig for min del! Fått halsbetennelse, så 0 trening på meg i dag!:-/ Men, nå skal jeg begynne og spise hver 4 time, drikke oftere( ofte jeg går en hel dag uten drikke), og trene 3-4 dager i uken på treningssenter. Ut og leke med barna, stå på ski osv. Ellersså skal jeg prøve og lage litt sunnere middager. Ofte vi skipper over middagen, for vesla vil bare ha knekkebrød, og mannen er alltid på jobb. Men det skal nå bli slutt på:-) ( beklager 0 avsnitt, men skriver med iPad )
 
* Kalorikontroll (min.1300-max.1500)

* Trening/trim (4-5 ganger i uka)

* Masse vann

* Mager, sunn middag fra bunnen av (mye grønnsaker)

* Lite ris, pasta og brød (styrer unna om jeg kan)

* Planlegging av "utskeielser"
 
Back
Topp