Hvilken forhold har du til mote?

Pin-up

Forumet er livet
Satt nettopp og scrollet meg gjennom http://www.sol.no og så overskriften "Favorittshortsen!", etterfulgt av et bilde av en (i mine øyne) gyselig shorts som jeg rimelig sikkert ikke hadde gått i med det første.

Hva man synes er fint er jo en smakssak, men jeg må si jeg ofte lar meg overraske over noen av de plaggene som har blitt kjempepopulære og som "alle" går i. Synes alle som trekker i siste mote at samtlige av de klærne de bruker er fine, eller er det like mye om å gjøre å være først ute med det siste? 

Hvilken forhold har du til mote? 

Driter i mote,kjøper det jeg syns er fint og går i det jeg liker...

Frk.VilliTrusa skrev:

Så bra! Samme her.

Hadde du sett meg, hadde du ikke behøvd å tenke deg om 2 ganger for å finne det ut 

Jeg skulle gjerne vært stilig kledd til enhver tid. Men jeg har ikke råd eller interesse av å finne meg nye klær hele tiden 

Bryr meg ikke om mote, og bryr meg ikke om merkeklær.
Kjøper de klærne jeg liker. Sjeldent jeg finner klær jeg liker da, er for feit.

Kjøper det jeg har lyst på og som jeg synes passer meg..og jeg driter i om jeg tar på meg en genser jeg kjøpte i fjor liksom..   når det gjelder klær som er på mote synes jeg veldig mye er stygt og kunne aldri tenkt meg å gå med det.. 

Kjøper det jeg liker, og som er i tråd med islamske prinsipper.

Moten inneholder jo som regel flere ulike stiler samtidig da, iallefall nå er det jo slikt at det er mye som er populært samtidig.

Jeg bryr meg litt, fordi jeg har fått litt sansen for klær og sånt, og jeg ser jo hva  andre går med. Blir jo påvirket ettersom motene endrer seg og det kommer nye ting som man kanskje ikke likte før, men så får man øynene opp for det når det blir brukt på en ny måte og kanskje med en litt ny utforming f.eks. Smaken min endrer seg jo den også. 

Men jeg kjøper likevel aldri klær eller sko jeg ikke liker, kun fordi det er moderne. Går jo i det jeg liker. Og som regel bruker jeg jo også klær fra tidligere, selv om de kanskje har blitt litt umoderne, så lenge de enda ser fine ut. 

Jeg bryr meg ikke om mote, går i det jeg liker og har ikke en stil men kler meg etter humør..

toneany skrev:
Moten inneholder jo som regel flere ulike stiler samtidig da, iallefall nå er det jo slikt at det er mye som er populært samtidig.

Jeg bryr meg litt, fordi jeg har fått litt sansen for klær og sånt, og jeg ser jo hva  andre går med. Blir jo påvirket ettersom motene endrer seg og det kommer nye ting som man kanskje ikke likte før, men så får man øynene opp for det når det blir brukt på en ny måte og kanskje med en litt ny utforming f.eks. Smaken min endrer seg jo den også. 

Men jeg kjøper likevel aldri klær eller sko jeg ikke liker, kun fordi det er moderne.
Går jo i det jeg liker. Og som regel bruker jeg jo også klær fra tidligere, selv om de kanskje har blitt litt umoderne, så lenge de enda ser fine ut. 

Enig med deg i dette. Jeg syns mote er gøy, og liker å holde meg oppdatert, men det betyr ikke at jeg følger moten slavisk.
Tror de aller fleste lar seg påvirke av moten, om ikke bevisst så ubevisst.

Nei, jeg er veldig treig når det kommer til mote. De få gangene jeg kjøper meg nye klær tar jeg noe jeg syns er fint, uten å tenke på om det er på moten eller ikke. Som regel kjøper jeg sikker ting som var moderne i fjor, eller tidløse klær.

Frk.VilliTrusa skrev:

Enig, men merker at smaken følger trenden litt og da.

Senator Malin skrev:

Frk.VilliTrusa skrev:

Jeg og :)

Er veldig lite moteinteressert og vet vel igrunn aldri hva som er mote før det er ute igjen.  

Jeg kunne kanskje vært en smule mer oppatt av det... Hehe :-) Føler at jeg ser ut som den dass uansett! :-P

Lidenskapelig og ambivalent. Er vel mer opptatt av stil enn mote, kanskje, men jeg liker å følge med. Lar meg inspirere av tidligere tiders motebilder så vel som det hotteste nye. Liker å tilføre antrekk noe av personligheten min, en egen vri, og da funker det ikke å følge andres trender slavisk.

Back
Topp