Hvilken fertilitetsklinikk anbefales i Oslo?

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Jeg er 40 år og har en sønn på tre år som jeg fikk naturlig på 4pp.
Nå vil vi ha et barn til men har hatt 8 pp uten hell.
Vurderer ivf, men hvilken sted i Oslo anbefaler dere? Vil gjerne høre fra alle, men spesielt dere som er over 40. Det er kanskje ikke alle klinikker man tilbys ivf over en viss alder?

Er veldig fornøyd med Klinikk Hausken på Lysaker:Heartred vet ikke helt hvor de står mtp alder, tror det har litt å si amh.. Jeg er "bare 34":oops:

Vi er hos medicus, og er kjempefornøyde! Var litt skuffa først over at vi ikke fikk en fast lege, men det viste seg at var fordi de ikke ville avvise noen da de offentlige klinikkene stengte - så nå har vi en fast og er veldig glad for det. Tett oppfølgning, og hyggelige, omsorgsfulle og dyktige folk :)

jeg er 31 (med lav amh) - men basert på at de har kalt med «veldig ung» etter deres målestokk, virker det som de er godt vante til å behandle høyere alder :)

masse masse lykke til!

Vi bruker også Medicus og er fornøyde. Brukte Livio tidligere. Føler Medicus er mer oppdatert på behandlingsprotokoller og hormontyper, og så er lokalet lagt opp til å gi mye mer privatliv ved forsøk.

Ikke erfaring med klinikker, men ang alder - så anbefales det utredning fortere når man er over 35 enn hos yngre par, så jeg ville tatt den biten først og fremst. Ellers, så er vel aldersgrensene for IVF noe sånt som.. "typisk nok burde de være mellom 25-38, og etter 40 år tas det individuelle vurderinger opp til 44-45 års alder".
(I følge et raskt googlesøk).
Så, jeg ville ikke ventet med utredning og evt ivf, i alle fall :)

Vi bruker også Medicus og er fornøyde. Brukte Livio tidligere. Føler Medicus er mer oppdatert på behandlingsprotokoller og hormontyper, og så er lokalet lagt opp til å gi mye mer privatliv ved forsøk.

Oi da, jeg har Livio nå. Har kun råd til et forsøk, og har altså satset på dem. Hva gjorde at du byttet? :)

Oi da, jeg har Livio nå. Har kun råd til et forsøk, og har altså satset på dem. Hva gjorde at du byttet? :)
Misforstå meg rett, vi har venner som har lyktes godt med Livio, og de har god statistikk på forsøkene sine, så jeg regner med det går helt fint altså! Vi byttet fordi vi følte de ikke lyktes med oss (vi holdt på 10 forsøk med kona mi (gravid to ganger og mistet to ganger) og 4 forsøk med meg). Med meg har vi hittil hatt 3 forsøk hos Medicus uten å lykkes (ble gravid, men mistet), så det er ingen fasit å bytte heller. Men med kona mi så byttet vi til Rikshospitalet og de brukte en annen protokoll enn Livio og lyktes på første forsøk, så vi ble jo litt farget av det. Med Medicus ble vi fornøyd med at de bruker andre hormoner under forsøk som gjorde meg mindre hormonell og amper f. eks., men til syvende og sist er det jo resultatet som teller og ikke veien dit!

Misforstå meg rett, vi har venner som har lyktes godt med Livio, og de har god statistikk på forsøkene sine, så jeg regner med det går helt fint altså! Vi byttet fordi vi følte de ikke lyktes med oss (vi holdt på 10 forsøk med kona mi (gravid to ganger og mistet to ganger) og 4 forsøk med meg). Med meg har vi hittil hatt 3 forsøk hos Medicus uten å lykkes (ble gravid, men mistet), så det er ingen fasit å bytte heller. Men med kona mi så byttet vi til Rikshospitalet og de brukte en annen protokoll enn Livio og lyktes på første forsøk, så vi ble jo litt farget av det. Med Medicus ble vi fornøyd med at de bruker andre hormoner under forsøk som gjorde meg mindre hormonell og amper f. eks., men til syvende og sist er det jo resultatet som teller og ikke veien dit!
Gratulerer med graviditet! :)

Tusen takk for utfyllende svar :)
Hvilke hormoner gjorde deg amper? Håper ikke jeg blir det ;)

Gratulerer med graviditet! :)

Tusen takk for utfyllende svar :)
Hvilke hormoner gjorde deg amper? Håper ikke jeg blir det ;)
Vi mistet 3 graviditeter, men fikk tvillinger for 3.5 år siden fra riksen (kona som bar frem). Nå håper vi jeg også klarer å lykkes en eller annen gang...

Jeg har gått på mye forskjellig hormoner. Den jeg fikk fra Livio som gjorde meg ekstra amper var vel Crinone. Medicus benyttet Cyclogest istedet, som fungerer bedre for meg.

Jeg anbefaler Livio. Har ikke så mye erfaring derfra, da jeg ble gravid på første forsøk. Men synes de var flinke til å skreddersy behandlingen, og lyttet til mine ønsker mtp lite hormoner. Den gangen var jeg 36 år.

Jeg anbefaler Livio. Har ikke så mye erfaring derfra, da jeg ble gravid på første forsøk. Men synes de var flinke til å skreddersy behandlingen, og lyttet til mine ønsker mtp lite hormoner. Den gangen var jeg 36 år.
Samme her. Gravid på første uttak, andre innsett. Følte oss godt ivaretatt.

Jeg har også vært hos Livio, og ble gravid på første forsøk IVF. Jeg har bare gode ting å si om dem:)

Vi har vært på Fertilitetssenteret og var kjempefornøyde der :happy: Flinke og hyggelige leger, sykepleiere, embryologer og resepsjonist. De kjente oss igjen, behøvde ikke si navn når vi kom. Fikk raskt svar på det vi lurte på på telefon eller via pasientsky. Opplevde at de hadde god tid og kunne tilpasse tider til når det passet oss best.

Jeg er selv under 30, men har en venninne på 40 som be gravid på samme klinikk. Til tross for kun et egg som utviklet seg ble hun gravid på første forsøk og har i dag en liten jente :dummy1:

Jeg gjennomførte min første behandling på denne klinikken i Oslo i håp om at den var den beste, men det var den ikke. Personalet var vennlig og støttende, men alt i alt ville jeg ikke anbefale den. Hvis jeg skulle gjøre det igjen, ville jeg anbefale å se på klinikker i Danmark eller Spania, hvor de har tiår med erfaring innen fertilitetsbehandling, inkludert egg- og sæddonasjon og til og med embryo-donasjon, som er mindre vanlig i Skandinavia. I tillegg, er de veldig hyggelige, professional, ærlige, og det koster mindre enn i Norge.

Etter mine mislykkede forsøk, føler jeg at Norge fortsatt er ny på dette området og kanskje ikke har tilstrekkelig erfaring. Overføringen av min embryoen skjedde på dag 3, før det egentlig er ideelt, i motsetning til praksisen i utlandet, der dag 5-overføringer er vanlig, spesielt for kvinner over 40 år. Ettersom mange embryoer slutter å utvikle seg ved dag 3, følte jeg meg skuffet og litt misledet av prosessen.

Anbefaler at dere undersøker og informere dere bedre på alle muligheter som finnes ikke kun i Norge. Det finnes mange måter of muligheter utenfor Norge men ingen klinisk informere oss om dette. Masse lykke til!

Back
Topp