Hvilken fødestilling?

Froggc86

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Hvilken fødestilling fødet du i sist? Vil du ha samme fødestilling nå eller vil du prøve noe nytt?

Og dere som ikke har født før, hvordan stilling ser dere for dere å føde i? [emoji4]

Jeg fødte på rygg sist med beina i gynekolog bøylene [emoji28] vet ikke hva de greiene heter men dere forstår sikkert hva jeg mener.. husker jeg synes det var en ubehagelig stilling men jeg hadde naturligvis så vondt at jeg ikke orket å flytte på meg[emoji85] vil prøve noe annet denne gangen... men vet ikke hva/hvordan enda...

Jeg fødte i mens jeg lå på siden, men det var fordi jeg måtte. Babyen mistet pulsen om jeg rørte på meg. Har lest at det faktisk er en bra fødestilling, men jeg tenkte kanskje jeg ville prøve sittende på kne for å få hjelp av tyngdekraften denne gangen, men tar det som det kommer.

Jeg fødte i mens jeg lå på siden, men det var fordi jeg måtte. Babyen mistet pulsen om jeg rørte på meg. Har lest at det faktisk er en bra fødestilling, men jeg tenkte kanskje jeg ville prøve sittende på kne for å få hjelp av tyngdekraften denne gangen, men tar det som det kommer.

Å huff så ekkelt med at baby mistet pulsen... [emoji27]
hvorfor skal denne være bra? Bare nysgjerrig... [emoji847]
Tar det som det kommer jeg også selvsagt, kan godt være jeg haver i gynekolog bøylene igjen[emoji28]

Fødte i vanlig ryggleie sist. Denne gang har jeg lyst å prøve å føde i vann, men er åpen for alt :D

Fødte på rygg sist med beina i støtter. Følte vel egentlig at jeg ikke fikk noe valg. Ble bare bedt om å gjøre slik og slik. Kunne tenkt å bruke tyngdekraften mer denne gangen. :)

På et fødselsforberedende kurs jeg var på fikk vi beskjed om at en av de mest naturlige fødestillingen blant kvinner som ikke hadde fått noen form for instruksjon var på alle fire. Så da tenker jeg at det kan være verdt å prøve ut, eventuelt i knestående med støtte til overkroppen.

Med første lå jeg på rygg, mener å huske at jeg ba om å få snu meg på siden men at jm sa nei. Hadde da epidural, vet ikke om det hadde noe å si. Men andre ble jeg stående på gulvet fordi pressriene kom så plutselig før jeg kom meg i sengen. Har ikke tenkt så mye på hva jeg vil nå, tar det vel litt som det kommer.

Lå på siden og det var helt greit :-) var jordmoren som ville ha meg slik. Denne gangen vet jeg ikke

Med første vekslet jeg mellom ryggleie og sideleie. Hun kom da jeg lå på rygg. [emoji4]
Hadde det ikke vært for epiduralen hadde jeg valgt knestående.

Variasjon er viktig. Gjør som JM sier så går det fint. [emoji4]

Med Nr 1 lå jeg på rygg i seng. Funket greit.
Med Nr 2 fødte jeg stående da jeg ikke rakk sengen. Rakk knapt innenfor døren :)

Jeg er førstegangs og ser for meg å bruke en sånn fødekrakk. Var på omvisning på sykehuset og det så veldig greit ut. Ellers er jeg åpen for det meste. Tar det litt som det kommer, for vet jo aldri helt hvordan det blir uansett[emoji4]

fødte på rygg sist gang, men ser egentlig for meg att føde ståendes på kne eller alle fire :) blir spennende å se hva som føles mest naturlig denne gang :)

Fødte på fødebenk, på rygg, til tross for at eg hadde gitt grei beskjed om at eg ville vere i senga. Blei kasta over på benken i siste liten, og rakk ikkje protestere på det, desverre. Resulterte i at halebeinet mitt knakk under pressriene, som eg trur kunne vore unngått om eg hadde hatt eit mjukare underlag. Denne gangen skal eg ligge på sida eller vere i kneståande i senga. Uaktuelt å vere på fødenbenken, iallefall. :)

Vil gjerne teste vannfødsel. Ellers kan jeg tenke meg fødestillinger hvor jeg får hjelp av tyngdekraften. Har også hørt at det skal være bra å ligge på siden, men vet ikke hvorfor. Det blir nok litt ulike stillinger, med mindre det går ganske fort!

Håper på vannfødsel, men siden vi forventer overtid og potensielt i gangsetting vil det ikke nødvendigvis la seg gjøre. Da ser jeg for meg at jeg benytter tyngdekraften og vil gjerne stå/stå på kne, evt på alle fire :happy:

Jeg er førstegangsfødende, så jeg tenker jeg må jo bare vente å se hva som føles naturlig der og da. Men sånn instinktivt har jeg ikke lyst å ligge på rygg og ha beina i sånn gynekolog-stol, det virker så klinisk!

Fødte på rygg sist, av ulike årsaker. Knakk halebeinet, og vil helst ha en annen stilling denne gang! Men det avhenger vel av hvordan fødselen går. Har også hørt at jordmor har mer kontroll når kvinnen føder på rygg, og det er jo fint i forhold til at de hjelper deg å unngå alvorlige rifter f.eks.

Back
Topp