Hvilken emmaljunga vogn bør vi velge?

Plomma

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Den bør være lett og god å bruke både på asfalt og på grusveier!
Understell har jeg ikke peiling på..
Setter pris på gode tips ;)

Vi har kjøpt en brukt Emmaljunga mondial duo. Syns den virker veldig praktisk og har "prøvekjørt" den i butikk og hjemme. Vi har Classic Chrome understell med luftfylte dekk. Denne skal være veldig stabil på både grus og astfalt.

De understellene der enten 2 eller 4 hjul er vendbare, altså at de snurrer samtidig som du snur vognen, er bedre egnet på kjøpesenter og små steder siden det går mye lettere å snu vognen. Samme prinsipp som en handlevogn kan du si. Tror man kan låse disse hjulene, slik at de blir faste.

Vi ville ha faste hjul da vi kommer til å bruke den mest ute på grusveier og astfalt, og da blir dette mest stabilt.

Da vi var innom en Emmaljunga forhandler sa han at "faste" hjul var best om du skulle være mye ute på grusveien og astfalt, og svingbare hjul var for de som kanskje skulle gå mye på butikker/senter/trange steder eller foretrakk en vogn som var lettere å svinge. Men da ble den samtidig litt mindre stabil og lå ikkje like godt på veien når du trillet. Om man merker veldig stor forskjell vet jeg ikke.

Alle er nok gode! Det kommer vel mest an på hva du foretrekker :)

Den har jeg vurdert! :)
Tusen takk for utfyllende svar, vi får prøvetrille i butikken snart! :D

Vi har kjøpt emmaljunga city cross da den er lettere enn edge og mondail. Våre kriterier var: 4 faste hjul som var pungterings frie, lett i vekt, god plass i korgen på understellet, god og trille i alle terreng, godt håndtak som kan enkelt stilles på.
Syns også det var et pluss at vi kunne ha forskjellig farge på bag og sittedel ;)
Har testet vognen selv på snø, grus og asfalt og syns den fungere helt supert :)

Vekten kommer mye ann på understell. Vi har en Edge Duo, og den er lettere enn min venninnes City Cross. Vi har ett understell som er av de letteste, sportunderstell. Bagen er romsligere og det er fint når babyen kommer på sommeren og den er vokst en del når man tar i bruk voksiposen som tar plass. Ellers tror jeg de fleste Emmaljungavognene er robuste, stabile vogner.

Vi har en Edge med sportsunderstell, chrome understell og city cross undertstell! Og en city cross sittedel... Da overlever jeg til ungen er ca 2 år og ender i en Mountain buggy;-p

Vi har tenkt å kjøpe Edge Duo. Jeg vil ha en solid, robust vogn som egner seg på grusveier og alt slags føre. Helt bestemt på fire faste hjul, har prøvd tre hjul tidligere og trives ikke med det.

Vi kjøpte Edge duo brukt, har riktig nok ikke brukt den ennå, men har jo trilla litt med den for å sjekke å jeg er veldig fornøyd :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi kjøpte Edge med fire like store hjul. Ganske stor og tung vogn da..

Back
Topp