Hvilken eggløsningstest brukte du før innsett i naturlig syklus?

BabyPrøver17

Blir kjent med forumet
Vi skal etter hvert ha innsett i naturlig syklus. Har fått info fra sykehuset om at jeg skal til gyn dag 9-11 i syklus, så starte med eggløsningstester. Hun sa de anbefaler gjerne clearblue, men at jeg kan bruke den typen jeg vil.

Så tenkte å høre med andre hva erfaringer dere har og hvilken eggløsningstester dere har brukt? Trenger ikke vere i forbindelse med innsett nødvendigvis. Jeg har kun brukt ELTest fra babyplan tidligere før vi fant ut vi trengte assistanse.

Fikk anbefalt de rosa fra clearblue som viser enten tom sirkel eller smilefjes, så da brukte jeg de. Da er det ikke rom for å tolke om den er positiv eller ikke.

Den rosa digitale fra ClearBlue har jeg brukt:) Den viser enten negativt (tom sirkel) eller positiv (fast smiley).

Den oppdaga LH-stigninga før den vanlige strimmeltesten, faktisk.. Strimmeltest ble positiv sent på kvelden, mens den rosa fra ClearBlue viste smiley kl 14 samme dag. Så jeg liker den, da slipper man å tolke.

Fikk anbefalt de rosa fra clearblue som viser enten tom sirkel eller smilefjes, så da brukte jeg de. Da er det ikke rom for å tolke om den er positiv eller ikke.

Den rosa digitale fra ClearBlue har jeg brukt:) Den viser enten negativt (tom sirkel) eller positiv (fast smiley).

Den oppdaga LH-stigninga før den vanlige strimmeltesten, faktisk.. Strimmeltest ble positiv sent på kvelden, mens den rosa fra ClearBlue viste smiley kl 14 samme dag. Så jeg liker den, da slipper man å tolke.

Så greit å slippe tolkning å heller bare være sikker! Takk for gode svar damer:happy:

Jeg likte å bruke den clearblue som først har blinkende smilefjes dagene når det nærmer seg, og konstant smilefjes ved eggløsning. Og så brukte jeg strimler eller noe i tillegg, for sikkerhets skyld :)

Fikk anbefalt den samme av klinikken :)

Strimlene fra babyplan slo aldri ut den syklusen (testet på samme urin), så veldig glad jeg testet med de fra clearblue, som tydeligvis er mer sensitive. Hadde jeg kun testet med strimler hadde det ikke blitt innsett den syklusen.

Ble gravid :)

Fikk anbefalt den samme av klinikken :)

Strimlene fra babyplan slo aldri ut den syklusen (testet på samme urin), så veldig glad jeg testet med de fra clearblue, som tydeligvis er mer sensitive. Hadde jeg kun testet med strimler hadde det ikke blitt innsett den syklusen.

Ble gravid :)

Oj, så stor forskjell! Jeg synes nemmelig at strimlene ikke slo skikkelig ut alltid, veldig svak strek. Så veldig greit å vite at det er så stor forskjell på sensitiviteten.

Jeg melder meg også inn i clearblue digital gruppen. Fungerte kjempefint. Dyre tester, men det er helt klart verdt det.

Hvor mange tester endte du opp med på en pp?
I januar måtte jeg begynne på ny pakke. Men da kom aldri el. Etter tre ul ble vi enige om å avbryte. I februar startet jeg mandag og el kom fredag. Normalt har jeg kun brukt 5-7. Det som skjedde i januar var unormalt for meg.

I januar måtte jeg begynne på ny pakke. Men da kom aldri el. Etter tre ul ble vi enige om å avbryte. I februar startet jeg mandag og el kom fredag. Normalt har jeg kun brukt 5-7. Det som skjedde i januar var unormalt for meg.

Åj, såpass i januar, det var kjedelig da:( tidligere når jeg tok ELtest brukte jeg å ha det nok så samme cd, men sikkert greit å kjøpe noen ekstra for sikkerhetsskyld når enn begynner. Kjipt å gå tom før EL:hilarious:

Åj, såpass i januar, det var kjedelig da:( tidligere når jeg tok ELtest brukte jeg å ha det nok så samme cd, men sikkert greit å kjøpe noen ekstra for sikkerhetsskyld når enn begynner. Kjipt å gå tom før EL:hilarious:
Altså jeg har alltid hatt nok i en pakke. Det der i januar burde strengt tatt sikkert vært avsluttet tidligere. Men jeg håpet i det lengste :hilarious:

Jeg fikk tre defekte tester i min pakke, så gikk nesten tom. Den siste dagen var det to igjen... Den første var defekt, og så måtte jeg løpe ut huse for å rekke en avtale, mens mannen satt igjen på badet og prøvde den aller siste eggløsningstesten - positiv! :hilarious:

(Fikk ny pakke av produsent, som fremdeles ligger her uåpnet :p)

Back
Topp