Hvilken dyne?

Zhira

Forelsket i forumet
Lurer på hvilken type dyne vi skal kjøpe for å ha i vogna jeg? Dun eller fiber...? Blir dundyne for varmt for sommerbarna? Finnes det egne sommerdyner? Hva anbefaler dere?

kjøpt høie herkules til både vugge og vogn

Vi har kjøpt fiber dyne fra Princess til både senga og vugga

Jeg har kjøpt andungen dundyne til både vogna og senga. Den er ikke så veldig tykk og dun skal puste bra. Den er også anbefalt av Norges astma og allergi forbund.

Jeg har kjøpt silkedyne fra Voksi. Silkedyne er helt garantert fri for midd og regulerer temperaturen godt. Ulempen er prisen; 899!
Har kjøpt to dyner i vognstørrelse, en til vognen og en til sengen. Tenker det er kavet å dra dyna inn og ut av vognen hele dagen og så er det kjedelig å dra med seg pollen og fuktig dyne etter trilleturen inn i senga... Til vognen har jeg en microgel dyne fra Ullkorga [:)]

ORIGINAL: Strimmelpinne

Jeg har kjøpt andungen dundyne til både vogna og senga. Den er ikke så veldig tykk og dun skal puste bra. Den er også anbefalt av Norges astma og allergi forbund.

Blir den på me også :)

Bruker bare de dynene, kjempefornøyd [:)] Brukte ei slik på sommeren også, ved behov [:)]

Jeg har bare dundyner, for hvis man ikke har dunallergi i familien, er dundyne det mest allergivennlige, det puster bedre og er mer varmeregulerende enn fiber. [;)] Midden trives også svært dårlig i dun, og allergi mot midd er vel en av de vanligste allergiene som fins. 

De har jeg også [:D]

ORIGINAL: Ambriel

De har jeg også [:D]

Har dere da kjøpt helårsdundyne eller kjøper dere en for sommer og en for vinter? kikka litt på nettet og lurte på om jeg skulle kjøpe men usikker på hvilken..

samme her [:D]

Av erfaring og det at jeg har vært på `kurs`med dette med dun og fiber så kan jeg si at dun er mye bedre.. Puster bedre, alergivennlig og er lettere.. Hadde fiber før jeg var på kurs med jobben, og etter det byttet jeg ut alle dynene hjemme til dun, og det er MYYYYYE bedre..
Du fårjo mange forskjellige dundyner utifra om du er frysen eller varm av deg, sommer, vinter, helårsdyne..
Så jeg anbefaler som de fleste her inne DUN!!
Ikke blir du klam av dundyner heller selv om du er varm [:)]

Takk for svar ja:)
Ser ut som det er dun som er det beste, og siden det finnes sommerversjoner blir jeg vel å kjøpe det...:)
Blir selv veldig varm når jeg sover, så bruker sommerdyne hele året.. Jeg svetter som bare det hvis jeg bruker tykk dundyne ..

Back
Topp