Hvilken dyne skal man velge?

Allea

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Det slo meg plutselig at det finnes jo mange forskjellige typer og størrelser gitt! Så hva velger man liksom??

Tenkte jeg skulle bruke dyne i vognen, siden det er sommer så tenkte jeg ikke det er nødvendig med pose...Og da blir det jo den minste str selvsagt, tror den er 65x80 eller noe sånt?? Men så er spørsmålet da, dun eller fiber (heter det det?)?

Og er den minste str i dyne ok i begynnelsen til grindseng? Eller bør jeg kjøpe neste str til å ha i grindsengen? Og nok en gang- dun eller fiber?

Hva gjør dere- både til vogn og til grindsengen?

Min mor fikser hele vogna, så da går jeg utifra at dyne blir satt oppi.
Når det kommer til senga så har vi fått lånt en dyne i minste str mener jeg på. (litt greit da de vokser for utav den..).
Den dyna i senga er av dun. Tror nok vi kommer til å prøve å ha dun, siden den regulerer temp ganske bra.

Men du får nok vente på tips fra flergangsfødende evt, for jeg har i grunn ikke peiling :-P

Samme str som fru lykke. Sommerdundyne til vogna.

Vi har kjøpt sommerdundyne til både vogn og seng. Fikk tips om at den regulerer temeparturen veldig bra.

Vi har 65x80 i vogn og 80x100 i sprinkelsenga. Vi har valgt fiberdyner. Sliter med allergier, så her har alle fiber.

Takk for tips :) Lett å bli forvirret av den jungelen av utstyr som finnes der ute ;)

Liten fiberdyne til bruk den første tiden. Når det blir kjøligere tar vi i bruk dundyne en str. større.

Her er det kun dun som er godt nok i følge mannen :p
Men det er nok rett også det så sant det ikke er noe allergi i familien. Den regulerer varmen veldig godt.
Vi kjøpte ny som jeg skal ha i vogna og evt vugga dersom vi ikke får en til. Og så har jeg en fra før litt større til sprinkelsenga som jeg nå har vasket og trumlet. ;)

Bør man vaske helt nye dyner i vaskemaskin før bruk? Og må de tromles? Har ikke tørketrommel..

Bør man vaske helt nye dyner i vaskemaskin før bruk? Og må de tromles? Har ikke tørketrommel..
Jeg vasker ikke den nye dyna i maskinen først, bare lufter den.
Er ikke nødvendig å tromle fiberdyne, men har du dun bør den tromles så den blir lett og luftig igjen ;)
Dyna jeg vasket gjorde jeg for at den har ligget i kjelleren i mange år nå ;)

Så takknemlig for at jeg kan spørre om ting her inne og få gode svar og tips!! Takk :)

Vi kommer nok til å bruke 65x80 i både vogn og sengen i starten. Storesøster druknet nesten under 80x100 dynen i starten, og siden vi skal a guttene i samme seng i starten (og de helt sikkert er mindre enn det hun var da hun ble født, og de skal få hver sin dyne), blir det nok ikke plass til mer enn de minste. Jeg liker best fiberdyne, men nå har vi en av hver ;)

Fiberdyner er vel knapt i salg lengre..?
Jeg har kjøpt dundyner, 65*80 til vogna (både sommer-dundyne og ei som er litt tykkere) og 80*100 til senga.

Da har jeg kjøpt to stk dundyner i str 65*80 til bruk i vognen-så ser vi om kan bruke en av de i sengen også i begynnelsen,evt kjøpe inn en i str størrelse :) Tenkte guttene skulle ligge sammen de første mnd,så da blir det vel nok med den minste str :)
30% på Princess på dundyner til baby forresten! :)

I forhold til vi som venter tvillinger, æ har hørt eller lest et sted at dem ikke skal ligge under samme dyne, at de må ha hver sin dyne. Mener det va fordi de ikke sku varme sæ på hverandre eller nå sånt. Fare for at det ble for varmt. Nån andre som har hørt om nå sånt?

Da har jeg kjøpt to stk dundyner i str 65*80 til bruk i vognen-så ser vi om kan bruke en av de i sengen også i begynnelsen,evt kjøpe inn en i str størrelse :) Tenkte guttene skulle ligge sammen de første mnd,så da blir det vel nok med den minste str :)
30% på Princess på dundyner til baby forresten! :)

Prøvde å sjekke ut på nettsidene til Princess, men klarte ikke å finne dynene til baby. Husker du hva de kostet? Og evt. om noen vet om noen andre gode tilbud på dundyner? Blir jo fort litt om man skal ha et par stk.

Ser også noen har sommerdundyne i butikkene sine, er dette et bedre valg å ha i vognen om sommeren?

Betalte 244,- pr dyne i str 65*80, det stod ingenting om at det var 30% på dei, men de sa det i kassen, kanskje det bare var i Åsane (Bergen) i går når jeg tenker meg om....de hadde nattåpent.. :)

I forhold til vi som venter tvillinger, æ har hørt eller lest et sted at dem ikke skal ligge under samme dyne, at de må ha hver sin dyne. Mener det va fordi de ikke sku varme sæ på hverandre eller nå sånt. Fare for at det ble for varmt. Nån andre som har hørt om nå sånt?

Oj da.. det kan jo være greit å sjekk ut ja! :)

Back
Topp