Hvilken dyne har de?

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
Vi bruker ennå dundyne i 80*100, men må nok bare innse at vi nå må ha ny dyne. Det går liksom ikke an å pakke den rundt henne lengre, så hun blir fort kald om natta.

Hvilken type dyne har dere???

Vi har bare brukt Andungen dundyne hittil, men har aldri vært helt fornøyd med vinterdyna deres da den er så tykk at den liksom "spretter opp" hele tiden og det derfor kommer luft inn på sidene av ungen, får ikke pakka den tett nok rundt henne synes jeg. Vi hadde ei Andungen sommerdundyne da snuppa var nyfødt, og den var kjempegod, lett å pakke henne inn i. Vurderer nå om det skal bli fiberdyne, sommerdun eller vinterdun...men er så usikker...og JA hun sover faktisk UNDER dyna si :p ;)

Lillebror har Andungen juniordyne.
:D

Husker ikke merket som Liana har.. tror vi kjøpte den på jysk når Emira var liten.. den er av dun og er vel helårsdyne..og er like god enda:)..den er i samme str som deres og har også insett av hun trenger en ny dyne ;) men tror vi drøyer det litt til..for på sommeren bruker hun ikke dyna si.. jeg legger den evt på tvers om det er kaldt, for da får jeg pakket den bedre rundt hun ;) men sjeldent hun ligger under dyna forde..hehe.. finner hun stort sett med hode i motsatt ende av senga, og oppå dyna!:P

Andungen juniordyne. Hun hadde samme tupe litt mindre, og har brukt den både sommer og vinter.

Hmh, så alle bruker dun altså?

...iallfall av dere som har giddet å svare på tråden :p

Husker ikke merket som Liana har.. tror vi kjøpte den på jysk når Emira var liten.. den er av dun og er vel helårsdyne..og er like god enda:)..den er i samme str som deres og har også insett av hun trenger en ny dyne ;) men tror vi drøyer det litt til..for på sommeren bruker hun ikke dyna si.. jeg legger den evt på tvers om det er kaldt, for da får jeg pakket den bedre rundt hun ;) men sjeldent hun ligger under dyna forde..hehe.. finner hun stort sett med hode i motsatt ende av senga, og oppå dyna!:P
Vi bruker den på tvers nå, men da stikker føttene ut nede og da trekker det jo der :p

Vurderer av den grunn du nevner å kjøpe sommerdundyne til henne, den er ganske så varm og god, men kan brukes på sommeren også ;) Evt så kjøper jeg en billig fiberdyne til sommerbruk, de koster type 150kr ;)

Vår er dun ja :) dama på butikken sa det var helårsdyne. I huset vårt er det jevn temperatur hele året pga det er så nytt og bra varmegjenvinni gsanlegg, og vi bruker også dundyne hele året. Det var noe annet da jeg bodde hos mamma og pappa i deres forrige hus. Da bytta vi om på vinter og sommer dyner. Simone sover bedre nå når hun har stor dyne. Den migger faktisk over hun hele natten :)

Vi har også dundyne til Jen. Vi har to tynne og bruker begge dersom det er kaldt i rommet, noe drt som regel er siden vinduet alltid står oppe.:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi har også dundyne til Jen. Vi har to tynne og bruker begge dersom det er kaldt i rommet, noe drt som regel er siden vinduet alltid står oppe.:)

Vi liker jo også kaldt soverom, så derfor er varm dyne ganske viktig i grunnen! Men to dyner er jo ganske kjekt da, en under og ei over:p;)
Hermine sover eegentlig veldig rolig, så dyna er stort sett oppå henne;)

*Surfer mobilt*

Vi liker jo også kaldt soverom, så derfor er varm dyne ganske viktig i grunnen! Men to dyner er jo ganske kjekt da, en under og ei over:p;)
Hermine sover eegentlig veldig rolig, så dyna er stort sett oppå henne;)

*Surfer mobilt*
Neinei, to oppå!;)
Har den ene over henne og den andre, som er litt større (bufferdyne), liggende i fotenden. Hvis det blir skikkelig kaldt på rommet legger jeg den litt større dyna over henne også før vi selv legger oss. Greit å se til at hun ikke fryser.:) Kunne lagt henne på skinnet da, men syns det blei så stivt etter at vi vaska det etter spysjuka.:confused:

Vi bruker den på tvers nå, men da stikker føttene ut nede og da trekker det jo der :p

Vurderer av den grunn du nevner å kjøpe sommerdundyne til henne, den er ganske så varm og god, men kan brukes på sommeren også ;) Evt så kjøper jeg en billig fiberdyne til sommerbruk, de koster type 150kr ;)

Ja jeg prøver å holde dyna over beina hennes hvertfall.. men hjelper ikke like godt lenger, siden hun er som en kålorm :p

Jeg kjøpte dyne til Leoh på princess, men syns den fra jysk er mye bedre å bre rundt! Den Leoh har er sånn som du beskriver Hermine sin dyne..
Jeg syns ikke man trenger å bruke all verdens av penger på dyne..de fleste er gode og varme :)

Ja jeg prøver å holde dyna over beina hennes hvertfall.. men hjelper ikke like godt lenger, siden hun er som en kålorm :p

Jeg kjøpte dyne til Leoh på princess, men syns den fra jysk er mye bedre å bre rundt! Den Leoh har er sånn som du beskriver Hermine sin dyne..
Jeg syns ikke man trenger å bruke all verdens av penger på dyne..de fleste er gode og varme :)
Jysk sin dundyne koster 700kr og den fra Princess 799kr, så er ikke store forskjellen akkurat :p Men kanskje det er forskjell på sømmene på de ulike dynene ja, skal jammen meg se på de dundynene på Jysk og Barnas Hus før jeg handler noe ;)
Blir sikkert dun da, siden det er mest allergivennlig og "renslig" mht bedbugs :p ;)
Har Leoh like stor dyne som Liana?

VI har funnet ut at å investere i dyne har mye for seg…
Tidligere ahr vi bare hatt arvede fiberdyner.
Etter at vi kjøpte sommedundyner til oss selv på halv pris investerte vi i dundyne til T også. Mannen ringte da han var og handlet og sa det var fryktelig dyrt, at det kanskje ikke var så farlig. Men som vi fant ut, hvorfor skal han ha en dårligere dyne enn oss? :p

VI har funnet ut at å investere i dyne har mye for seg…
Tidligere ahr vi bare hatt arvede fiberdyner.
Etter at vi kjøpte sommedundyner til oss selv på halv pris investerte vi i dundyne til T også. Mannen ringte da han var og handlet og sa det var fryktelig dyrt, at det kanskje ikke var så farlig. Men som vi fant ut, hvorfor skal han ha en dårligere dyne enn oss? :p
Er ikke prisen som er årsaken til usikkerheten da, men det faktum at vi ikke har vært fornøyd med de tykke dundynene fra Andungen som vi har hatt :p ;) Hadde både 60*80 og 80*100 og spekkulerer nå på om det rett og slett er galskap å kjøpe en tredje dyne i samme merket når vi ikke har vært spesielt happy med de dynene :p

Jysk sin dundyne koster 700kr og den fra Princess 799kr, så er ikke store forskjellen akkurat :p Men kanskje det er forskjell på sømmene på de ulike dynene ja, skal jammen meg se på de dundynene på Jysk og Barnas Hus før jeg handler noe ;)
Blir sikkert dun da, siden det er mest allergivennlig og "renslig" mht bedbugs :p ;)
Har Leoh like stor dyne som Liana?

Såpass ja! har kjøpt dyner til 300-400 kr jeg :P er vel ikke 100% dun, da..men gode og varme er de hvertfall ;) jepp, Leoh har også 80×100.. kjøpte det fordi vi egentlig kjøpte ny dyne til Emira, og tenkte at Liana skulle få juniordyna etter hun.. men så var dyna vi kjøpte mye lenger enn senga til Emira, så det gikk ikke!:P så da har vi 2 av de dynene til sprinkelseng..

Såpass ja! har kjøpt dyner til 300-400 kr jeg :P er vel ikke 100% dun, da..men gode og varme er de hvertfall ;) jepp, Leoh har også 80×100.. kjøpte det fordi vi egentlig kjøpte ny dyne til Emira, og tenkte at Liana skulle få juniordyna etter hun.. men så var dyna vi kjøpte mye lenger enn senga til Emira, så det gikk ikke!:P så da har vi 2 av de dynene til sprinkelseng..
Ja sånn kan det gå :p

Ja sånn kan det gå :p

Hahah ja smart som jeg er, så visste jeg jo at sengen hennes er 175 lang, men kjøper dyne som er 200 :P tenkte det funka å bare brette den i den ene enden! Meeeen det ble jo voldsomt mye dyne! Så den tok jeg:P

Er ikke prisen som er årsaken til usikkerheten da, men det faktum at vi ikke har vært fornøyd med de tykke dundynene fra Andungen som vi har hatt :p ;) Hadde både 60*80 og 80*100 og spekkulerer nå på om det rett og slett er galskap å kjøpe en tredje dyne i samme merket når vi ikke har vært spesielt happy med de dynene :p
Vet ikke helt hvilken tykkelse juniordyna vår er jeg. Men vi arvet en andungen i sprinkelsengstørrelse og den funket ikke i det hele tatt. Men denne vi har nå er altså noe helt annet..

Back
Topp