Hvilken dialekt har du?

Finnmarks dialekt. Men har tydeligvis begynt å ødelegge den fine dialekta mi litt med at jeg har bodd noen år i Trøndelag :p

Last edited:
Skriver bokmål - er rogalending - jærsk :p

Jente 2010 & 2012 <3
Overraskelse i des/jan :)

En god suppe. Oppvokst i en liten bygd + Bodødialekt + bokmål/eikerdialekt. Blir "tvunget" til å legge over da gamle søringgubber nekter og forstå hva jeg sier. Mens konene sier bare herregud skjerp deg og gjentar ordet likt som meg og gubben forstår.

Men en finere nordnorsk kan jeg vel kalle det.

Legger totalt om hvis det er kjenninger fra nordnorge.

Snakker trøndersk ja, å skriver dialekt på facebook og meldinger da;)

Har verdens kjedeligste Oslodialekt.. Sånn er det når man har vokst opp innafor Ring 3 ;)

Elsker dialekter (er jo lingvist..) og nynorsk. Særlig innlandsdialekter som hedmarking, totning, indre Telemark og Valdresdialekta synes jeg er utrolig hyggelige dialekter.

Blir glad inni meg når jeg ser folk skriver på dialekta si på Facebook eller på forum, og synes det er flott at dialekter endelig har fått høyere status :)

Trønder på sms og bokmål her :)

Snakker blanding mellom finnmarking og troms dialekt. :P
Skrivingen kommer ann på hvem jeg skriver med.
Her prøver jeg så godt jeg kan å skrive på bokmål, men med familie og venner skriver jeg på dialekt :P

Har verdens kjedeligste Oslodialekt.. Sånn er det når man har vokst opp innafor Ring 3 ;)

Elsker dialekter (er jo lingvist..) og nynorsk. Særlig innlandsdialekter som hedmarking, totning, indre Telemark og Valdresdialekta synes jeg er utrolig hyggelige dialekter.

Blir glad inni meg når jeg ser folk skriver på dialekta si på Facebook eller på forum, og synes det er flott at dialekter endelig har fått høyere status :)
syns oslodialekt er så pent :) snakker jo sikkelig grov trøndersk ;)

syns oslodialekt er så pent :) snakker jo sikkelig grov trøndersk ;)
Jeg liker trøndersk kjempegodt, særlig sånne ordentlige trønderdialekter, synes Trondheimsdialekt kan være litt avslepen og kjedelig, men inntrøndersk/nordtrøndersk osv. er supersjarmerende :D

Skriver stort sett bokmål, med unntak av chat eller liknende med venner.. Er trønder :-)

Jeg er språkforvirret! :p
Født og oppvokst i tromsø og snakker egentlig en penere versjon av tromsø dialekt.
Men den er veldig i endring bare siden jeg var barn.
Er jeg på en av øyene utenfor snakker jeg bredere.
Men skriver mest på bokmål, litt avhengig av hvem jeg snakker med.

Skriver bokmål og har kjedelig Østlandsdialekt. Jaja samboer er fra Sørlandet og har i det minste skarre r da :P

snakker hardangerdialekt, men skriver mest bokmål.

burde ha vore flinkere å halde på nynorsken. Eg synes da er viktig at ein har mangfald og at me tar vare på kulturminner.

Back
Topp