Hvilken dialekt har du ?

AilOn

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Vi som prøver :)
Smånissene 2022
❄️ Januargull 2023 ❄️
Og skriver du dialekt ?

Jeg gjør noen ganger. Om jeg blir litt revet med . Hehe.
Da skriver jeg Finnmarking/Altadialekta.

bokmål Men hender jeg snakker litt lørenskauing da.. hehe, men det er ikke akkurat dialekt, mere litt sleng, breialt.. [8D]

Det hender jeg tar litt av med den vakkre nordlending dialekta mi eller trønderdialekt for det er så kos med shø og itj! [8D]

honningsvåg (finnmark) godt utvannet med siddis og vestfold

Helt unik dialekt.
Skriver kun bokmål, er altfor forvirret til å kunne skrive dialekt siden jeg endrer ord alt etter hvem jeg snakker med [8|]

jeg er sånn lett blandig av bokmål og nynorsk når eg snakkker [8D][8D] ser dere vell når jeg skrive ?![8D][8D]

Æ æ fødd her i Krestiansand [8D]

Snakker kristiansandsk og skriver bokmål, med et par sørlandske innslag innimellom [:)]

BERGENSK! :)
men jeg skriver stort sett bokmål, hvis ikkje eg plutselig finnar ut at eg skal skrive litt sånn som eg snakkar! :P Sjeeeeeldent!

Kvitsøy-dialekt. Altså stavanger, men ikke like fisefint. Jeg skriver dialekt hvis jeg skriver til andre som har sånn noenlunde lik dialekt som meg, eller hvis det er venner som har hørt dialekta mi tusen ganger.[:)]

Æ snakke kav sørlandsk[:D][:D]
Men ikke så "rent" som Kristiansandsdialekta.... f.eks så sier jeg ikkje istedet for ikke.

Men skriver som regel kun bokmål, men det hender av og til at jeg skeier ut på facebook da.........[:D]

En veeeldig avslepen stavanger dialekt. Skarre r'en er der men det blir ltt østlandske ord. Men jeg sier eg fremdeles. Så er det et lite dryss av hedmarkdialekt innimellom og noen engelske ord når jeg ikke husker hva det er på norsk. [:D]

Jeg har opprinnelig Fredrikstaddialekt men den er lagt ganske så bort[8D] Slår om til den når jeg prekær med andre fra Østfold da[:D] Skriver alltid på bokmål,med mindre det er smser med venner i Fr.stad/Særp[:)]

Ellers prater jeg Nesbru/Oslo nå[:)] En blanding av by og bondelanddialekt[8D]

Her går det i nato dialekt!

Bergensk, nordlandsk, en tjukk L innimellom og sørlandsk!
E sier E i stedet for Jeg. Dokker i stedet for dere. E sier Biln, båtn, saln og samtidig gata, vegen, farve....

E e rætt og slætt ganske så unik i min skravlemåte, ka me dokker??[:D]

snakker lett blanding av tromsø, bodø og narvik-sk...men skriver bokmål av en eller anna rar grunn...foretrekker faktisk å skrive på dialekt![;)][;)]

kav trønderst, siden jeg er på landet så snakker jeg litt bredt. men sriver hovedsaklig på bokmal, med noen smsforkortninger, som for eks. d istedenfor det.
forfiner dialekten litt hvis jeg er sammen med folk som ikke er trønderske[8D]
jeg synes jo frøken stjert snakker pent[;)]

e preka surndaling[:D] e kjæm fra æi bøgd som hette færr Surnadal såm legg på normøre i møre og romsdal.[:)]

men her inne skriver jeg kun bokmål egentlig sånn at alle skjønner hva jeg skriver[:)] men på facebook skriver jeg for det oftest surndaling[:)] vi fra surnadal har vel egentlig en særegen dialekt[:D]

når jeg skriver feks. sms til

samboern : skriver jeg på trøndersk

de fleste veninnene mine : bokmål

Jeg er nordlening

ORIGINAL: GreteRenate88

e preka surndaling[:D] e kjæm fra æi bøgd som hette færr Surnadal såm legg på normøre i møre og romsdal.[:)]

men her inne skriver jeg kun bokmål egentlig sånn at alle skjønner hva jeg skriver[:)] men på facebook skriver jeg for det oftest surndaling[:)] vi fra surnadal har vel egentlig en særegen dialekt[:D]

Sko vært i Surnadal denne og neste uke egentlig (gubben til mamsen er derfra), men kunne ikke pga syk pode.. Hoppa i elva etter Se&Hør-flaskepost under laksefestivalen et år, og havna i Driva ;) Min karriere i Surnadal, he he...

rogalandsk[8D] hahahah... sandnesisk som mange sier.. men skrive litt blanding tror eg[8D] 

Back
Topp