Hvilken dag er det i dag, er det tirsdag?

lenemor

Forumet er livet
Det er ikke meg som er helt forvirret altså, denne overskriften skal synges (sangen fra portveien2 vet dere - Johanna går og synger på den hele tiden...)

Jeg har hatt en god natts søvn... ikke bare god, en HEL natts søvn!! Flyttet August over i senga si kvart på elleve i går kveld, og vet at jeg var våken en gang i natt for å høre om han pustet, så sovnet jeg igjen, og våknet av gryntingen hans klokka seks i morges. Såååå deilig. Han ville ikke sove igjen før jeg måtte stå opp med Johanna, men det er helt greit, jeg er jo uthvilt! G har tatt med Johanna og reist (barnehage/jobb altså, de har ikke forlatt oss), August sover, og jeg fyrer i ovnen. Har tømt oppvaskmaskina, satt igang en vaskemaskin og kokt meg kaffe... skal få i meg frokost, så skal jeg se om ikke jeg rekker litt zumba før knerten våkner [:D]

Fortell meg om natten og dagen deres da - noe spennende som skjer??

Hei lenemor. Hørtes ut som en koselig morgen da. Her er vi ferdig med frokosten og har sendt av gårde de to største på skolen.
Nå sitter vi og ser Dora. Kristoffer har vært våken sånn av og på siden han la seg i går. Han drømmer en del merker jeg. For han er snar å sovne til igjen etter en stund. Halv to kom han inn til meg. Hylte å skreik. Påsto han hadde vondt i halsen også. Så jeg har ikke helt funnet ut hva som plager ham. Når jeg spør han nå så husker han ingenting visst. [8D].
I dag hadde jeg lyst på Moa en tur å se på salget. Vi skulle hatt mer yoghurt(melkefri) å da må vi inn dit. Han syns det er kjempekjekt å gå på butikker. Men siden han er hankjønn så kan jeg ikke forstå at det varer stort lenger, han er jo tre år nå.... hehe. Er det ikke typisk mannfolk det da? Å ikke like sånt.
Har ikke makket meg til å ta ned julegardinene enda. Så det må gjøres før jeg reiser på jobb.

Ha en fin dag alle sammen.

Så deilig natt det høres ut som om du har hatt, lenemor! Topp!!

har sovet godt jeg også. God med enn natt uten å våkne av tull, særlig når man skal opp 06.30 for å gå på jobben.

mari har hatt en del tullete netter i det siste, og også kvelder. Hun våkner etter å ha sovet en time på kvelden, og da har hun full fest, og nekter å sove. Vi står hardt på krava, og det hjelper selvsagt.

Vi lurer på om hun kanskje har den femte barnesykdommen. I allefall har flere av babyene i lunsjgruppa vår kroppene fulle av røde prikker. Vi vet ikk helt hva det kan være, men tenker at det sikkert går fort over. Formen virker grei i allefall.

I dag skal jeg jobbe til fire, og så har jeg ingen planer for kvelden. M Skal på Nissen-revyen, så da skal jeg styre hjemme. jeg har planer om å teste ut en Windsor Plates-DVD jeg fikk i posten i går. Har så mye vondt i rygg og bekken, så det er verdt et forsøk!

Ønsker dere en god dag!

Her sover lillebror fremdeles, det begynner å bli varmt i huset, men det er kanskje fordi jeg har rørt meg.... 20 minutter zumba og 5 minutter rockering!! Ja, det høres kanskjeikke så  mye ut, og det var sånn opplæringsgreie hvor man går igjennom hvert steg trinn for trinn, så jeg har ikke beveget meg kjempemasse, men jeg ble varm og sliten... jeg går en del til vanlig, men det er lite kneløft, hopping og armene opp i luften til daglig kjenner jeg! Bare halvveis på intro-videoen, men jeg tar alt i baby-steg - så holder motivasjonen seg oppe også

Høres ut som om Kristoffer drømmer litt for tiden liki - Johanna sier ting og gjør ting om natten som hun ikke husker på morgenen. Håper at han er helt frisk, og at dere får dere en fin handletur på Moa. Kunne godt tenkt meg en tur dit selv jeg, men det får vente til varmere og rikere tider [;)]

Sånn Pilates har jeg hørt mye fint om Monica - kunne tenkt meg å prøve det også jeg.. og yoga, og alt sånt som man kan gjøre på helsestudioer... tror jeg må ta en nærmere titt på hva som faktisk finnes av tilbud her i området - men jeg vil først komme litt i siget med zumbaen her hjemme

Natten her har vært så som så egentlig. Jeg la meg i 2330 tiden og hadde så klart akkuratt sovnet, så bråvåkner jeg av et SKIKKELIG HYL. Første jeg tenker har hun falt ut av senga eller noe?[8|][:o] Men det hadde hun heldigvis ikke, men drømte igjen. Tok litt tid før jeg fikk kontakt med henne, for hun sov vist[:-] Litt vann gjorde susen og så gikk jeg å la meg. Lå litt på vent og så sovnet jeg..

Våknet at hun lå å prata i sengen sin kl 0600, men kom ikke inn til meg før kl 0700. Vi stod opp og gjorde oss klar til bhg.

Jeg har ingen forelesninger på tirsdager, så her skal jeg lese litt RLE og ringe styreren i bhg i Oslo som jeg skal søke Mina inn i. [:)]

ORIGINAL: *Jmamma*

Trodde nesten det var noe på gang her i går før jeg la meg, det det var visst bare kynnere[8D] Har iallfall sovet som en stein i hele natt også[;)] Skal til fysio i dag, ellers ingen planer. J er i bhg noen timer, skal prøve å sove litt. Selv om jeg sover godt om natta, er jeg så trøtt for tida. Tar det som et tegn på at jeg skal lade batteriene litt før lillebror kommer[;)]

Som du ser av den andre tråden så er jeg ikke feridg med perm. Bare tar det ut delt med pappaen.

Spennende at du følte at noe var på gang...mulig det er det da. Er så spent på dine vegne. Misunner deg litt som venter i spenning. Og skulle gjerne opplevd de første, magiske dagene med babyen igjen...sukk!

God formiddag.

Jeg har sovet dårlig i natt og, Marcus var urolig, vi sovnet godt igjen te slutt og sov te kvart på ni.

Marcus er i bhg, jeg skal slappe av i dag, trenger det kjenner jeg.

Natten.. joda.. Er litt irritert på at O ALLTID sovner når han sier at han skal holde meg våken slik at vi får lagt Aslak i egen seng!!!!! Blæææ [8D] Aslak roet seg ikke i natt, vet ikke hva som var problemet. Men mye luft hadde han vertfall, men hvorfor vites ikke!

Solveig våknet også mye i natt.. så i dag fikk hun fri fra bhg for å sove lengre på morgene! Likevel så sier hun nå at hun er trøtt. Hun er trøtt ganske ofte på dagene uavhengig om hun har sovet om natta eller ikke! Lurer på om hun har mangel av noe...

Vi har støvsuget hjemme og ryddet. For Aslak reiser seg opp etter ting nå så da kan det bli litt farlig å ha så mye på bordet i stuen!! hehe.. Solveig er kjempeflink til å hjelpe og Aslak er helt i ekstase når vi drar frem støvsugeren! hehe så morsomt! Nå sover Aslak.

Senere i dag skal jeg på konsert og danse! Gleder meg MYE! Godt å få begynt med dansen igjen! Har hatt alt for lang pause nå!

Dere er nok flere som trenger søvn Actrine, det er sikkert derfor O sovner.... håper at Solveig og Aslak kan få noen stille netter så dere får hvilt dere ut alle sammen. Ellers er det jo positivt at dere må rydde unna for nysgjerrige barnefingre - det går fort fremover nå!!

Jeg holder også på å rydde - nå SKAL jula vekk - passer på å få ned i kartonger mens August sover, men må ta meg litt pause innimellom - noen må jo drikke kaffen jeg har kokt også vet dere [;)]
Kjenner at det skal bli greit med litt nissefri før de fire kyllingene skal tas frem (ikke så flinke på påskepynt her nei!) [:D]

ORIGINAL: lenemor

Dere er nok flere som trenger søvn Actrine, det er sikkert derfor O sovner.... håper at Solveig og Aslak kan få noen stille netter så dere får hvilt dere ut alle sammen. Ellers er det jo positivt at dere må rydde unna for nysgjerrige barnefingre - det går fort fremover nå!!

Jeg holder også på å rydde - nå SKAL jula vekk - passer på å få ned i kartonger mens August sover, men må ta meg litt pause innimellom - noen må jo drikke kaffen jeg har kokt også vet dere [;)]
Kjenner at det skal bli greit med litt nissefri før de fire kyllingene skal tas frem (ikke så flinke på påskepynt her nei!) [:D]

hahahaha...vi har ikke påskepynt vi....

det hender vi tar inn noen kvister med puselabber og henger opp noen kuler på dem. Det er alt!

Kjenner at jeg ikke misunner dere som har slitsomme netter [&:]
Har hatt det selv i natt jeg, men det var ikke Linneas feil iallefall!
Jeg har nemlig fått omgangssjuka, og det er det verste jeg vet [:'(]
Fikk det da jeg var på jobb i går kveld, og det var jaggu ikke bare bare
å få noen til å kunne overta for meg...
Men litt før klokka 20 kom det ei som allerede hadde vært på jobb på
dagen og overtok for meg. Da hadde jeg allerede kastet opp 3 ganger [:'(]
Fortsatte da jeg kom hjem og utover natta. Alt var vondt, og kroppen
verket sånn at det var vond å ligge, sitte og stå [:(]
Men til slutt så sovnet jeg heldivis da. Har vært oppe noen ganger, men
har heldigvis ikke kastet opp noe idag, bare løpt på do... [8|]

Er litt usikker på hva jeg skal gjøre med jobb imårra...
Sier jo til foreldrene at barna skal være symptomfrie i et døgn etter
noe sånt, så da må jo vi og følge det...

Hallo damer. Jeg la meg ikke før halv tre i natt for jeg måtte gråte ut skuffelsen over ammingen først. Litt før fire kom mannen med Maja slik at jeg fikk amme for aller siste gang. Heldigvis ble det en fin opplevelse for meg, for hun sov mer enn hun spiste. Jeg fikk ikke i henne mer. Jeg ble liggende å tenke en stund før jeg sovnet. Klokka halv sju kom mannen inn med maja igjen og spurte om jeg skulle amme!! Selvsagt skal jeg ikke amme hver tredje time når jeg skal slutte å amme! Jeg ble kjempelei meg for at han vekket meg, for jeg har tross alt søvnproblemer og skulle opp kl ti. Klokka halv ni lå jeg fortsatt våken og var så sliten at jeg gråt, så jeg ringte og avbestilte timen min hos sykepleieren jeg går til for å kunne sove lenger. Jeg sovnet før ni og våknet tolv med brystspreng, pumpet 3 dl! Ikke rart det var spreng. Nå skal jeg til fysio, så jeg må løpe!!![:)]

Maren og har tulla litt i natt. Merker ho gjør det litt nå etter barnehagestart, så kanskje det er en reaksjon på det.. Men ho sovna nå igjen i senga si etter vi hadde prøvd å ta henne oppi til oss.. Det funka IKKE.. [8D] Ho lå å kløp meg under haka.. Og ho klyper hardt!
Men når ho roa seg, så fikk vi nå sove til klokka ringte kl 7.30.. Da sto vi opp og fikk ungene i barnehagen, så dro jeg over og besøkte farmor.
Ting er nå litt bedre, men ho har blitt operert en ekstra gang pluss ho har hatt et lite slag. Så der merkes jo på ei dame på snart 90 år. Men ho skal nå bli søkt til sykehjem nå da, så håper jeg ho kommer til oss.. [:D] Da kan jeg innom å hilse på henne ofte. (Ikke min avdeling da, men at ho er på huset.)

Så har jeg vert å kjøpt en gave til min gooode venninne som fikk ei jente for 2 uker siden. Skal på babybesøk i kveld!! Gleder meg! Tror jeg skal være glad jeg satte inn p-staven før det, ellers så tror jeg at jeg hadde revurdert den.. [8D] B-a-b-y-s-y-k!!

ORIGINAL: Almyrida81
Så har jeg vert å kjøpt en gave til min gooode venninne som fikk ei jente for 2 uker siden. Skal på babybesøk i kveld!! Gleder meg! Tror jeg skal være glad jeg satte inn p-staven før det, ellers så tror jeg at jeg hadde revurdert den.. [8D] B-a-b-y-s-y-k!!

Dere er ikke sanne dere som har såpass små barn som blir babysyke altså!![:D]

ORIGINAL: namba

Jeg tror jeg skal være glad for at p-staven allerede er satt inn, for ellers tror jeg at jeg hadde vurdert å utsatt den.. [:D]
Men det var så snålt å holde en så liten baby igjen.. Åååååå! Sååå søt! [:D]

Jeg tror jeg skal være glad for at p-staven allerede er satt inn, for ellers tror jeg at jeg hadde vurdert å utsatt den.. [:D]
Men det var så snålt å holde en så liten baby igjen.. Åååååå! Sååå søt! [:D]

Ja, de er søte og gode disse små. Det er så kjekt å kunne tvangskose dem så mye man vil, for de kommer seg ikke unna.[:D]

ORIGINAL: ..H..

en kollega var innom på jobben igår.. sønnen er 14 dager gammel, og som deg så er jeg glad jeg har spiral... det klirra godt i stokkene ja[8D] men skal vente noen år til det evt kommer en sistemann ja...

[:D][:D] Jeg synes dere er gærne.[:D] Det er kos med baby altså, men jeg synes det er godt at de vokser til også jeg.[:D] Er jeg den eneste eller?

ORIGINAL: ..H..

en kollega var innom på jobben igår.. sønnen er 14 dager gammel, og som deg så er jeg glad jeg har spiral... det klirra godt i stokkene ja[8D] men skal vente noen år til det evt kommer en sistemann ja...

[:D][:D] Jeg synes dere er gærne.[:D] Det er kos med baby altså, men jeg synes det er godt at de vokser til også jeg.[:D] Er jeg den eneste eller?

Hahahaha...som å høre meg selv. Babysyk jeg også. Det er jo vilt, men helt sant. Men mannen vil ikke ha fler, og jeg vil ikke være gravid, så da.....

Back
Topp