Hvilken brystvorte krem er best??

Sandra1987

Glad i forumet
Hvilken er best? :) Jeg vet ikke helt hvilken jeg skal velge.. Må ha en som virkelig hjelper og en det ikke gjør noe at barnet får i seg. Hvilken bruker/anbefaler du? :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg syns Purelan er for hard, og kan bli litt vond å smøre utover når man er skikkelig sår. Jeg foretrekker Lana sin brystvortekrem, den er litt mykere å smøre på. Man kan også bruke Bepanthen på såre brystvorter, det er min favoritt alt-i-ett-salve som kan brukes både av mor og baby. Den er også god og myk å smøre utover.
 
Jeg prøvde de fleste på mine såre bryster etter fødsel.

Men den som fungerte bedt og jeg ble anbefalt fra fødeavdeling/ammepoliklinikk var Ungumentum M fra apoteket.
 
Har aldri hatt behov for slike kremer.


Venter ei tulle 4. Juli 2013
 
Har aldri brukt noen slike kremer, men følger med her dersom jeg får bruk for denne gangen ;)
 
Brukte purelan sist, og hadde en annen fra apoteket som eg ikke husker navnet på (danatekt kanskje?) Synes ikke den andre gav noe hjelp - men purelan ble mye brukt! Hjelper godt på å hindre at ammeinnlegg henger seg fast og. Purelan er godt utsmørbar om man har den varmt nok :) Men i kalde rom er den steinhard! Har purelan liggende (bruker det på leppene) og har kjøpt en ny en nå i tillegg fra Motherlove; http://www.iherb.com/motherlove-nipple-cream-1-oz-30-ml/37468?rcode=vuk418

Men synes at om man hele tiden hadde noe på så ble huden såpass oppmyket at det lettere ble sårt. Så å gå mye uten bh blir det nok denne gangen nå som det er varmere ;)
 
Dere som aldri har hatt bruk for slike kremer er heldige. Jeg blir alltid veldig sår når jeg starter med ammingen, så denne gangen kjøper jeg en tube som jeg putter i fødebaggen slik at heg har det klart :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Purelan e fantastisk, blir myk som fløyel når den ligg i romtemperatur.(ihvertfall hos oss dr innetempen e rundt 24grader;) ) Har også brukt bepanthen, mn syns purelan e den beste og mest naturlig ift at d ikke gjør nå om man bruke den rett før amming


IKM 10.juni, har gutt fra før født okt-12.
 
Aner ikkje, eg brukte ikkke det

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Purelan! Kan smøre seg hele tiden uten at det gjør noe for babyen. Trenger ikke å tørke vekk før amming:)
 
Alltid brukt purelan og om du synes den er stiv eller hard kan det fungere å legge tuben i lunka/ varmt vann/ på gulv med varmekabler først. Når den blir varm blir den nemlig helt myk. :)
Det bruker jeg både på tørre lepper og under nesa til vesla om kvelden når det er vinter. Fungerer topp som en fet salve. :)
 
Back
Topp