Hvilken brystpumpe?

Bkno3553130

Blir kjent med forumet
Hvilken brystpumpe anbefaler du? Ser for meg at elektrisk er mest praktisk, og at en «dobbel» også er greiere enn en «enkel». Pris er selvfølgelig også en faktor, tenker max 900kr ca. Hvilke erfaringer har folk? :-)

Har hatt to elektriske, en enkel og en dobbel. Anbefaler absolutt en dobbel. Den enkle var Philips avent og den doble Medela swing. Begge var enkle og ukompliserte å bruke og fungerte bra.

Jeg har hatt medela enkel-pumpe og det fungerte bra. Det ble my mindre pumping enn jeg trodde, for ungene mine har nektet flaske 100% etter 3-4 mnd. Så jeg har bare kunnet amme da. Men den var god å ha i etableringsfasen av ammingen og sporadisk etterpå. Tenker jeg til 2 barn har brukt den kanskje 20 ganger maks. Hadde ikke behøvd dobbel med så lite pumping :)

Jeg har brukt medela elektrisk dobbel pumpe til mine og vært veldig fornøyd. Av ulike grunner ble det ikke mye amming, men pumping. Jeg pumpet derfor masse og dobbel pumpe var et must. Hvis du får til ammingen og tenker å pumpe litt innimellom, eks hvis du skal bort, holder det mer enn nok med en enkel pumpe.

• Liker
Reactions: B
Hadde dobbel medela swing denne gangen - og takk for det! Ble masse pumping pga gulsott og ekstra langt sykehusopphold.

Men.. klarte meg fint med en avent manuell til eldste :) Til mellomste brukte jeg også den men hadde også en elektrisk medela fra helsestasjonen som jeg låne da jeg var melkedonor en liten stund.

Har en Medela freestyle flex :)
Den var det beste alternativet etter den massive medelaen man kan leie på apoteket, syns jeg :)

Back
Topp