Hvilken brystpumpe anbefaler dere/skal dere ha?

Klarfornestemann

Forelsket i forumet
Marsboerne2017
Sensommerbarna 2019
Fått tips om at en dobbel brystpumpe var lurt å skaffe seg med en gang, men har lite kunnskap på det området! Hva skal dere ha? :)

Eg har en enkel fra avent. Helt grei å bruke. Eg ville ventet til du ser om du får til ammingen og evt hvor mye du kommer til å pumpe...

Vi har avent manuell pumpe. jeg ville ventet å sett Ann behovet. er dyrt med elektriske pumper, spesielt om det er dobbel. kanskje ville den aldri bli brukt. en liten manuell pumpe kan man ha med seg i vesken når man er ute uten baby, men det er sjeldent jeg har hatt behov for å pumpe hjemme med baby. jeg har stort sett pumpet hvis jeg var sår på brystet

Jeg har fått en avent manuell pumpe. Hadde nok ikke kjøpt før jeg så behovet. Er førstegangs, og litt usikker på når det er behov for å pumpe.

Takk for gode tips, da velger jeg nok å vente :)
Har silikon, så kan se for meg at jeg kanskje lett vil få brystspreng! Men har fått låne en medela elektrisk pumpe, enkel! Så får starte med den:D

Kjøpte elektrisk mendela pumpe til 999kr hos jollyroom.. har ikke åpnet pakken ennå. Tenkte å vente og se an om jeg trenger den eller ikke, så evt selge den.. hadde den ikke vært 500kr billigere enn andre steden hadde jeg ventet med å kjøpe

Har medela sin enkle elektriske. Var utrolig glad for den sist gang, brukte den mye. Både for å få opp melkeproduksjon og for å lette når jeg fikk tegn til brystbetennelse

Har kjøpt en medela swing, i tilfelle jeg får bruk for det. Hvis ikke selger jeg den :)

Jeg har både en manuell fra Medela, og Medela Swing Maxi (dobbel elektrisk pumpe). Siden mini som nå er 2 uker gammel får all mat på flaske, og mest fra meg, pumper jeg ganske ofte. Og jeg må si at den elektriske var en stor skuffelse. Dobbelpumping ble veldig vanskelig (med tanke på å holde begge oppe, få likt vakuum siden puppene ikke har identisk størrelse osv), og den manuelle er minst dobbel så effektiv som den elektriske (fordi man da kan pumpe så hurtig man vil, den elektriske har bare 1 hastighet). Så jeg bruker med andre ord den manuelle mye oftere enn den elektriske. Det finnes riktignok en spesiallaget BH man kan bruke til den doble elektriske pumpen slik at man slipper å holde selv, men den er heller ikke billig.

Har ikke kjøpt enda, i og med at det ble totalt bomkjøp sist (Avent elektrisk, skikkelig ubehagelig å bruke). Om jeg får behov for det denne gangen, skal jeg sannsynligvis kjøpe en manuell pumpe fra Medela. Var veldig fornøyd med en elektrisk fra Medela som jeg fikk låne da vi var på nyfødtintensiven.

Back
Topp