Hvilken bleietype bruker du nå?

Julifrøken87

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Julegavene 2019
Vi har brukt libero touch hele tiden, men har opplevd at den lekker veldig nå. Både på tiss og når han bæsjer. Han bæsjer 1-2 ganger i uka, Og det lekker alltid gjennom til klærne. Mini er passert 7kg så vi er over på nr. 4. Noen som har andre bleietyper å anbefale? Er ikke så glad i pampers, da de lukter så "kjemisk". Men synes det er veldig greit med den gule streken som blir blå når bleia er våt! :)
 
Her har vi brukt pampers og Libero annenhver gang (libero 1- Pampers 1-libero 2 osv.) da Pampers er hakket større.. Er for tiden på libero 3 både vanlig og touch. Har opplevd at alle har lekket på et tidspunkt, men det er helst når andre har byttet og ikke festet stramt nok :p eller hvis han har bæsjet myye
 
De i nr 4 er ikke for stor da? For jeg fikk noen i str 4 av en venninne, og tenkte det ville gå fint siden han var 7,3 kg på 3 mndskontrollen. Men de var for stor, så de lakk. Så byttet over til nr 3 igjen, og da har det ikke vært noen uhell. Det var og touch. Ellers så bruker vi rema, pampers og libero sine. Litt etter hva butikken har. Og er kun i størrelse nr 4 det lakk i fra :)
 
Vi har prøvd alle, men landet på rema sine.
De har jeg ikke opplevd lekkasje med. Libero, lekker alltid. Pampers litt bedre, men rema best:)
Veldig rart for med storesøster var det kun libero som funket, med mellomste var det Pampers som funket.
 
Her har hun alltid flytende avføring, så det lekker igjennom titt og ofte, når det kommer mye på én gang. Har for det meste brukt Libero Touch, men har hatt et par pakker av Pampers og Libero Comfort også, uten at det blir verre eller bedre. Pampers lukter vondt, og Comfort har ikke sånn indikatorstrek, så derfor blir det Touch her. Har gått over fra 3 til 4 her også (hun er 7,7 kg), og innbiller meg at det i hvert fall føles mer komfortabelt å ha på. Rema 1000 prøvde jeg helt i starten, og den passet ikke i fasongen i det hele tatt, så har ikke forsøkt igjen senere. Ser for meg at jeg bare må satse på klesskift frem til hun begynner med fast føde. :)
 
Um vi er på størrelse 2 enda. 6 kg og 63 cm.

Libero vanlig, siden det ikke var så mye dyrere enn rema og de er søtere og har indikatorstrek som jeg egentlig synes er teit men som også er så genialt, haha:p nå begynner streken å bli litt (enda mer?) overflødig så kommer sikkert til å gå over på bare rema (har brukt den litt også)

Ikke opplevd at noen av de lekker hvis ikke det er mye bæsj eller festet løst eller vi har holdt han litt galt. Rema er litt løsere, strammer den litt mer:)
 
Rema sine bruker vi nå. Libero touch brukte vi helt starten, passet veldig godt de også.
 
Bruker Libero Touch her og. Syntes lekkasje avhenger av hvilken posisjon det bæsjes i. Syntes de er mykere enn alle de andre bleiene, derfor vant de. Har prøvd alle typer :)
 
Bruker noe lokalt merke, billig og OK.
Libero touch er absolutt favoritten, vi bruker str 3.
 
Kanskje jeg skal prøve str 3 igjen da :) mannen mener de er så trange til mini, vi gikk over til 4 for sikkert en måned siden, brukte 3 og 4 litt om hverandre frem til vi ble tom for 3. Har hørt at touch er liten i str i forhold til andre merker.
 
Vi bruker libero de vanlige men str 2 fortsatt da så er jo newborn:) skal kjøpe mer rema for de er gode men det er noe med de som gjør de mindre fristende liksom.

Noen som har tatt seg bryet med å finne ut hva som er billigst for øyeblikket?:D
 
Rema sine synes jeg var elendige..
 
Back
Topp