Hvilken bind etter fødsel?

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Spørsmål til dere erfarne damer. Hva slags bind bruker man etter fødsel? Er det nok med nattbind i starten eller kjøpte dere noe spesielt/mer egnet på apoteket?

På sykehuset har de noen store gode bind for de første 2dagene. De heter Attends soft5. De er STORE men du føler deg trygg om natten spesielt.

Med første brukte jeg sykehus bindene mens jeg lå inne og nattbind når jeg reiste hjem.

Man blør visstnok litt mer som flergangsfødende enn man gjør som førstegangsfødende. Så denne gangen vet jeg ikke hva jeg gjør.

Det er veldig individuelt!
Noen blør masse, jeg hadde så moderat som vanlig mens. Enda mindre med nr 2.
Men de har alle størrelser på sykehuset, og når man kommer hjem kan man jo kjøpe inn det som passer :)

Jeg blødde nesten ingenting og hadde ikke behov for noe større en de jeg bruker ved mensen. Etter noen dager var egentlig små truseinnlegg nok, men jeg fortsatte med de jeg bruker ved mensen pga urinlekkasjer :s

Brukte bleiene som jeg fikk på barsel, og nattbind fra libresse (de tykke) da jeg kom hjem

Det er så individuelt! Hadde hørt flere si at man blør ganske lenge erter fødsel, og til tider mye. På sykehuset brukte jeg de store de hadde der, så fort vi kom hjem var det en dag med nattbind og deretter vanlig truseinnlegg.

Det er svært forskjellig som nevnt over her. Som førstegangs synest jeg at jeg blødde mye husker jeg.
Jeg har kjøpt meg nattbind, så har jeg også vanlige bind liggende. Tar ting etter hvert når jeg kommer hjem. Bruker såklart sykehuset sine bind når jeg er der men har med meg nattbind i fødebagen. Så må man bare prøve seg frem. Mener også å huske at renselsen "stopper litt opp" før skorpen der morkaken har sittet løsner, og så kommer d plutselig mer.

Brukte også de svære bleiene på barsel og nattbind da vi kom hjem. Var mens jeg var på barsel de største blødningene var (det fosset jo bare ut!), men hadde roet seg litt til vi reiste hjem.

På sykehuset brukte jeg det sykehuset hadde. Men da jeg kom hjem brukte jeg Tena Lady. De puster bedre enn Libresse og Alldays! Man blir ikke like klam med Tena Lady. I tillegg er de mykere og de irriterer ikke stingene på samme måte [emoji4]

På sykehuset brukte jeg det sykehuset hadde. Men da jeg kom hjem brukte jeg Tena Lady. De puster bedre enn Libresse og Alldays! Man blir ikke like klam med Tena Lady. I tillegg er de mykere og de irriterer ikke stingene på samme måte [emoji4]
Takk for tips, skal teste de jeg også! :) Har bare brukt Libresse sine tidligere jeg.

Back
Topp