Stressaførstegangsmamma
Betatt av forumet
Jeg sliter skikkelig med å velge hvilken bilstol jeg skal kjøpe, vi har en passat 3C 2008 modell. Noen som har forslag til god bilstol?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg sliter skikkelig med å velge hvilken bilstol jeg skal kjøpe, vi har en passat 3C 2008 modell. Noen som har forslag til god bilstol?
Kjøper alle egen babystol, eller er det noen som har tenkt å gå for en sånn stol som kan brukes fra nyfødt til 4år? For eksempel Britax-Römer Dualfix 2? Fordeler/ulemper?
Fordeler: du trenger ikke bytte stol før en gang mellom 2,5 og 4 år avhengig av hvor fort barnet vokser. Stolen varer lenge, men ikke så lenge som barnet burde sikres bakover.
Ulempe: babyen kan ikke bæres i stolen på vei ut og inn av bilen. Kan være praktisk å ha muligheten på helsestasjon, besøk, matbutikk eller hva man nå skal og babyen har sovnet i stolen. En sånn stol kan heller ikke festes på barnevogna, slik babystolene kan.
Skulle vi nå valgt stol helt på nytt, ville jeg vurdert Axxikid One+ Med spedbarnsinnlegg, da vil denne stolen faktisk kunne vare helt fra nyfødt og til man skal bytte til bilbeltstol. Man kan regulere beinplass etterhvert som barnet vokser (det går ikke i noen andre isofixstoler), stolen kan etterregulere helling så den vil passe alle biler og den går opp til 23kg. Stolene av typen du nevner over går bare til 18 kg. Den største ulempen er at babyen ikke kan bæres i stolen såklart, men hvor stort behov man har for det er veldig ulikt. Min forrige baby kunne løftes fra stol og over i vogn om vi behøvde uten å våkne de første 4 mnd, men vi hadde såpass lang vei fra hus til bil at det var veldig praktisk å kunne ha han i Babystolen på vei ned til bilen. Ellers måtte vi ha bært han i en vognpose eller liggende i vogna ned til bilen på vinteren.
Hvis man kjøper Babystol med isofixbase, er mitt beste tips å droppe isofixstol som stol nummer 2. Ellers må man kjøpe 3 bakovervendt stoler totalt om man vil ha barnet bakover så lenge som det er anfebalt. Dette fordi småbarnsstol med isofix bare går til 18kg og gir dårligere beinplss for barnet. (da utenom axxikid one som er markedets foreløpig eneste alternativ til isofix med lenger brukstid).
Her blir det Cybex Z. Vendbart og basen brukes til neste størrelse. Har en Toyota CH-R. Bør passe fint nå og senere. Forsetet må nok mer frem enn i dag, men det går greit her. Har ikke kjøpt ennå. Ikke et eneste black friday tilbud, så satser på januarsalget.
Takk! Ja, Barnas Hus har 10 % som jeg ikke har benyttet, så om den ikke kommer på tilbud, blir det hvertfall litt avslag. Svindyrt!Hører rykter om at cybex ikke vil ha tilbud på cloud, så tviler på at det blir mulig å kjøpe den på noe salg, dessverre... Sett 10% på innmelding i en butikk som har den, husker ikke hvilken. Er da noe.
Sniker fra februarVi har bestilt britax baby safe i-size flex base. Valget stod mellom den Og Maxi cosi pebble pro, men endte med Britax da vi har Britax vogn og da slipper vi kjøpe adapter til vogna. Krysser fingrene for at vi for riktig helning med den. Vi har ikke mulighet til å teste i butikk her hvor vi bor, men har skjønt at både babysafe og pebble ofte er gode i biler med bratte seter.
Så bra! Spent på å teste det utSniker fra februar
Vi har bratte seter og gikk for Britax baby-safe 2 med flex base. Basen kan justeres i flere ulike vinkler, så sjansen er stor for at du får til å justere den riktig i din bil