Hvilken bilstol skal dere ha?

VictoriaH

Ventende
August 2018
Oktobergull 2022
Vi har en Maxicosi Cabriofix fra 2020 stående (venninne som brukte den kort til sin i 2020/2021). Hadde denne til storesøster.

MEN så er jo alle negative til den.

Hvilken bilstol tenker du kjøpe?

Vi skal ha maxi cosi cabriofix:) har brukt den begge de andre gangene og er fornøyd med den stolen:)

Britax Römer Primo. Hadde den sist og. Den solgte jeg selvfølgelig, men var veldig fornøyd så blir nok den igjen.

Har en besafe etter storesøster :)
Venninna mi hadde en maxi cosi et eller annet, og den var kjempemye lettere enn besafe sin, sånn minst et par kg forskjell, så ville heller hatt den :)

Vi har en besafe etter begge storebrødrene, men får vel et problem med å få plass baki bilen nå som vi må ha 3 barneseter ! Noen som har noen gode tips for dette? Hadde jeg skulle valgt sete en gang til hadde jeg gått for en av de som kan vris sidelengs når man skal sette inn barnet. Ikke så farlig når de er baby, men å kjempe med en 1,5 åring som ikke vil sitte i bilen er vanskelig nok i seg selv!

Godt å se at flere skal ha cabriofix :)

Vi hadde cabriofix syns den var lett og god å bære på. Og praktisk. Men vurderer en sving stol da det er trangere baksete med en 4 åring i bakovervendt stol fra før av… men vurderer å flytte han til midten så han kan klatre inn og ut av bilen sjøl

Har en cabriofix som vi kjøpte til minsten i 2020. Ikke så lenge siden vi byttet den ut. Regner med vi bare bruker den altså. Syns den var helt ok.

Britax Baby-Safe 3 i-Size som kan festes rett på understellet på vogna - sykt lettvindt på butikken/kjøpesenter osv :)

Vi kjøpte Cabriofix til 2020-barnet her så kommer nok til å bruke den på nytt denne gangen. Den får fortsatt toppscore ved frontkollisjon, og jeg syntes den var veldig lett og grei i bruk.

Jeg har søkt opp litt og prøvd å sammenligne vekt på de forskjellige bilstolene. Ser ut som cabriofix er den letteste av de jeg har sjekka ut til nå. Det er jo gjerne en fordel med lett bilstol. Husker jeg hadde en tung og klumpete en med de to første. Det var jo et mareritt å dra rundt på. Tror det må bli cabriofix på oss denne gangen.

Tror det blir cabriofix denne gang :DBeSafe sin var ganske tung å bære på, men gode stoler det også:)

Har cabriofix etter storebror, så det blir den :) jeg var fornøyd med den da, han satt greit i den og den er ikke for tung.

Back
Topp