Hvilken bilstol skal dere ha?

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Hvorfor akkurat denne?
Hvordan ligger den i pris?
Hva er fordelene og ulempene med den?
Legg gjerne ved bilde :)

Desember 2014

Bruker App

Vi blir mest sansynlig å kjøpe BeSafe Izi go fordi den har gjort det godt i testene og er blant de rimeligste.
Kjøper vel fra Barnas Hus så vi får hjelp å montere den rett i bilen :)

Har kjøpt en pent brukt acta graco med base. Kosta 200,- ingen grunn, ikke lest om den eller noe. Bare vet at den funker. Den brukes såpass kort tid at det spiller ingen stor rolle. Viktigere med neste stol syns jeg... Den brukes jo i mange år.

Vi har maxi cosi cabriofix m isofixbase som e en av de som har høyest poengsum i bilstoltester :) pluss d e veldig mange vogner som har adapter til å feste den bilstolen på :) hvertfall simo som eg hadde og bugaboo som eg ska ha no ;) og så e d ikkje så tungt å bære heller :) har prøvd besafe izi sleep og d e svintungt :P

julibaby2013 & desemberbaby2014 ♡

Har egentlig gitt den oppgaven til samboeren, men vi ser jo på det sammen :) Vi tar utgangspunkt i Forbrukerrådets tester og Recaro Privia med isofix er veldig høyt på listen vår siden den oppnår full score på både front- og sidekollisjonstesten :) Sikkerhet er viktig for oss, så da får heller prisen være det den er :)

Vi har maxi cosi cabriofix m isofixbase som e en av de som har høyest poengsum i bilstoltester :) pluss d e veldig mange vogner som har adapter til å feste den bilstolen på :) hvertfall simo som eg hadde og bugaboo som eg ska ha no ;) og så e d ikkje så tungt å bære heller :) har prøvd besafe izi sleep og d e svintungt :P

Vi har også den :) Og er kjempe fornøyd. Scorer bra på sikkerhet, isofix feste er genialt og den er lett i vekt. (Noe som merkes godt når ungen blir større) ;)

Vi har maxi cosi cabriofix m isofixbase som e en av de som har høyest poengsum i bilstoltester :) pluss d e veldig mange vogner som har adapter til å feste den bilstolen på :) hvertfall simo som eg hadde og bugaboo som eg ska ha no ;) og så e d ikkje så tungt å bære heller :) har prøvd besafe izi sleep og d e svintungt :p

Dette er også en som vi vurderer :) Tror det blir enten Maxi-Cosi Cabriofix eller Recaro Privia :)

Skal også ha dette setet, best i test og da har sambo bestemt seg. Jeg har også en liten reisetrille fra maxi cosi med bilstoladapter, så enkelt å hive i bilen om vi skal en svipptur på kjøpesenter el. Lignende :)

Sent from my iPad using BV Forum

Her står det mellom:
Besafe izi go
Besafe izi sleep
Besafe izi sleep Stokke

Vet izi sleep er tungt men hvor mye bærer man det over lenger tid? Å vis man skal ha det med seg inn på butikk eller kjøpesenter vil jeg uansett ha en trille jeg kan ha det på :) syns Izi sleep Stokke er så fint pga hetta :P særlig i grå. Og gubben falt også for dette.

Hvor kan jeg finne test resultatet på disse bilstolene?

Desember 2014

Bruker App

Har ikke kommet så langt ennå at vi har tenkt på det. Eller vi har jo sett kjapt når vi har sett på vogner, men jeg syntes faktisk at sete er det vanskeligste å velge :P
Så suger til meg alt av info her ;)

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Noen som vet hvordan det er å feste maxi cosi cabriofix uten base? Er det like trygt? Vi har ikke egen bil, men lurer likevel på om det er lurt å kjøpe base.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Vi har maxicosin fra guttungen. Den var veldig lett og enkel og så fikk jeg kjøpt understell på den som jeg kunne bruke hvis han sovna på vei til butikken og jeg ikke ville vekke han.
Så har vi hatt BeSafe seter etterpå.

Noen som vet hvordan det er å feste maxi cosi cabriofix uten base? Er det like trygt? Vi har ikke egen bil, men lurer likevel på om det er lurt å kjøpe base.

Trur det skal være likr trykt viss du bare fester det rett :-) er ikke det sete likt som det uten base? Bare at basen e kjekk for inn og ut og at da blir det montert rett? :-)
Du kan jo evt spørre på en barnebutikk for sikkerhets skyld :-)

Vi har det setet med base, men ikke prøva uten selv :-/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har kjøpt Besafe Izi go :) Fordi den gjør det godt i tester, var grei og bære, og fikk den til 2500 med base. Da kjøpte jeg bare :p

Her står det mellom:
Besafe izi go
Besafe izi sleep
Besafe izi sleep Stokke

Vet izi sleep er tungt men hvor mye bærer man det over lenger tid? Å vis man skal ha det med seg inn på butikk eller kjøpesenter vil jeg uansett ha en trille jeg kan ha det på :) syns Izi sleep Stokke er så fint pga hetta :p særlig i grå. Og gubben falt også for dette.

Hvor kan jeg finne test resultatet på disse bilstolene?

Desember 2014

Bruker App
Her finner du testresultatene http://www.forbrukerradet.no/annet/tester-og-kjøpetips/produkter/_attachment/1175934?_ts=14641e7912e :)

Sånn som jeg har forstått det er det forskjell på å ikke ha base og å ha. Som man leser ut fra testen fra Forbrukerrådet får alle de bilstoler med base (særlig de med isofix-base) mye høyere score enn de uten base. Nå vet jeg ikke akkurat hvordan dette fungerer på Maxi-Cosi, siden den ikke er på lista over uten base, men f.eks. Cybex Aton Q er under både uten base, beltefestet base og isofix-base fordi den scorer bra på alle festemåter :) Da leser jeg ut i fra det at Maxi-Cosi uten isofix-base ikke er sikker nok til å komme med på best-i-test listen :) Men det er sånn som jeg har forstått det, og det kan hende er feil :)

http://www.forbrukerradet.no/annet/tester-og-kjøpetips/produkter/_attachment/1175934?_ts=14641e7912e

Maxi cosi setet er likt med eller uten base :) men seter med isofix scorer alltid høyere fordi der er det mindre fare for feilmontering. Vi har maxi cosi cabriofix fra før, med base, og er veldig fornøyd. Har også festa den uten basen hvis vi har sittet på med noen, og den er veldig enkel å feste uten også. Men anbefaler base for de som har en fast bil de kjører :) og min erfaring er at man ender opp med å bære på setet mye mer enn man tror, så lurt å ta hensyn til vekt også.

Vi har også maxi cosi med base og er veeldig fornøyd med setet og vekta på det. Vet flere som har hatt besafe til nr 1 og bytta til maxi cosi med barn nr 2 pga at besafe er så tungt..

Samme her ! :-)

Back
Topp