Hvilken bilstol, og hvorfor?

fruKnudsen

Forelsket i forumet
Hvilken bilstol har dere valgt/skal dere ha, og hvorfor?

Har en fra sist, en Emmaljunga, men syns den er noe klumpete og tung.. Vil ha en ny, og heller bruke den gamle i reserve!

Emmaljunga har jeg hørt ikke er noe serlig, hvis jeg ikke husker feil. 

Maxi cosi er en av topp setene i tester ihvertfall. Har det selv, og er veldig fornøyd:)

Brio! Kjempefornøyd med det fra førstemann, lett å bære, lett å feste ungen (man slipper bøye armene, da selene bare går over skuldrene). Kommer også godt ut i test, og koster ikke en formue. Anbefales!

oktober10<3 skrev:

Emmaljunga har jeg hørt ikke er noe serlig, hvis jeg ikke husker feil. 

Maxi cosi er en av topp setene i tester ihvertfall. Har det selv, og er veldig fornøyd:)

Den gjor det dårlig i en test en stund etter at vi kjøpte den, det var en feil med basen (som de rettet opp i). Ellers syns jeg den er tung og litt vanskelig å håndtere :/

Vi har recaro. Rett og slett for det er ett sikkert og godt sete/stol. recaro er verdenskjent for å produsere bilstoler og også barnestoler. Det har en innedel for nyfødte som sikrer ekstra ved sidekollisjon og den tar en ut når barnet er ca 5 kg. Ellers er det ett nett og fint sete

http://www.devonpramcentre.co.uk/product_info.php?manufacturers_id=14&products_id=1648

Maxi Cosi cabriofix med isofix base etter storebror :) rett og slett fordi det har gjort det bar i tester, er lett, enkelt å feste basen både med isofix og bilens belter!

her er det mannen som har bestemt hvilken bilstol vi skal ha. Han er, som mannfolk flest, veldig opptatt av at setet skal være best i test, sikkert o.l. Så valget har falt på Britax baby-Safe plus SHR II med Isofix base som var best i test, blant annet på sidekollisjon, i 2011. Det er dyrt, ca 3500kr med base, men sikkerhet vil vi ikke spare penger på.

Vi har også valgt Britax:-)

maxi cosi cabrio fix. For det har gjort det så godt i tester :-)

acta graco logico s hp, gjør det bra i tester, er ikke for tungt og til en grei pris. Base følger med, men kan også brukes med bilens belter om nødvendig. Og så har jeg kjøpt easywalker qtro, 4 hjul, stor og dyp bag, og svinger like lett som en 3 hjuling :)

Hvis det er snakk om spebarnssete, så har jeg brukt Graco til første mann og skal bruke det til andremann, hvorfor? jo fordi jeg syns den er en polstra sete hvor ungen sitter godt i.. Det følger med base til sete, så enkelt å ta med seg sete i butikken osv.. =) Den har også kalesje, men det er jo alle seter nå stortsett =) også ligger det midt på treet i pris..

MaxiCosi FibroFix her! Setet fikk veldig godt resultat i testene og damen på Barnas Hus var ikke i tvil om hva hun ville kjøpt - så enkle var vi ;) På Barnas Hus har de dessuten ofte setet til 2599,- fremfor ord.pris på 3500,- Uansett, sikkerhet veier vi jo ikke i pris :)

MaxiCosi FibroFix her! Setet fikk veldig godt resultat i testene og damen på Barnas Hus var ikke i tvil om hva hun ville kjøpt - så enkle var vi ;) På Barnas Hus har de dessuten ofte setet til 2599,- fremfor ord.pris på 3500,- Uansett, sikkerhet veier vi jo ikke i pris :)

Sannsynligvis IZI Go, det hr gjortdetbra i tester og ser godt ut. Genial solskjerm som kan trekkes frem og tilbake.

Back
Topp