Hvilken bilstol har dere?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Besafe izi go og besafe izi kid isize. Jenta er 8 mnd og vi har et sete i hver bil nå:)

Maxi cosi cabriofix, men har bestilt maxi cosi 2 way pearl. Han er 10,5 mnd :-)

Cybex solution Q-2 fix og M-fix til gutta på 5 og 8 år. Blir nok Cybex aton q med base til lille som komme i august :) Lille må sitte i midten pga plass og for å forhindre krig :P Bytter snart til X2-fix til 5-åringen og 8-åringen er straks for lang for setet sitt.

Har besafe izi plus i hovedbilen. Han er 2 år. I konebilen står det en britax twe, måtte ha noe som tar liten plass da det er ei lita rotte av en bil.

Når nummer to kommer til sommeren blir det maxicosi cabriofix på h*n. Så får vi se om den overtar storebrors stol og at vi kjøper en ny til han når den tid kommer. Kunne tenkt meg noe som ruver litt mindre enn besafe sitt, men som samtidig kan brukes til minst 4 år (har en lang gutt). Vurderer litt noen av britax sine seter (max way, multi tech feks).

Vi har besafe izi kid i-size i hovedbilen og besafe modular i konebilen. Storebror er 2 år.

Når lillebror kommer i april skal han bruke maxi cosi cabriofix etter storebror:)

Vi hadde Maxi Cosi Cabriofix frem til vi byttet til Concord Reverso da han var ca 10 mnd.
(Han er 1 år nå.)
Strålende fornøyd med begge to!

Maxi cosi cabriofix, Concord reverso og britax Max way! Bare brukt de to første enda da han ikke har bikket 9 kg :) er snart 9 mnd

cybex sirona og concord reverso.
Gutten vær er to år.

Veldig fornøyd med Concorden. Bedre plass til beina, også strammes belte nedenfra og ikke ovenfra som på de fleste stoler, slik at belte ikke strammer så over skuldrene. De to spennende festes også høyere opp på brystet til forskjell fra de fleste seter. På cybexan har vi måtte kjøpe et sånnt feste for å sette beltene fast lengre opp på brystet ellers kommer han seg ut av belte mens vi kjører.

Det positive med cybexan er at den kan vendes ut eller frem. Så det er enkekt for meg med vond rygg og bekken å få ungen inn og ut, og eventuelt snu frem når den tid kommer.

cybex sirona og concord reverso.
Gutten vær er to år.

Veldig fornøyd med Concorden. Bedre plass til beina, også strammes belte nedenfra og ikke ovenfra som på de fleste stoler, slik at belte ikke strammer så over skuldrene. De to spennende festes også høyere opp på brystet til forskjell fra de fleste seter. På cybexan har vi måtte kjøpe et sånnt feste for å sette beltene fast lengre opp på brystet ellers kommer han seg ut av belte mens vi kjører.

Det positive med cybexan er at den kan vendes ut eller frem. Så det er enkekt for meg med vond rygg og bekken å få ungen inn og ut, og eventuelt snu frem når den tid kommer.
Vi er også veldig fornøyd med Concord Rerverso! Vi vurderte vendbart vi også, men siden Concorden er såpass høy, har det gått fint selv om jeg også har problemer med ryggen. :)

Britax babysafe plus shr II eller noe sånt. Hun er fire mnd. og kan foreløpig ha det setet lenge!

Cybex Sirona, jente 18 mnd.

Kommer aldri til å kjøpe Cybex igjen. Makan til useriøs produsent.

Back
Topp