Hvilken bilstol har dere kjøpt?

kokosbolle1984

Forelsket i forumet
Pumpkin Bumps 2025
Vi skulle egentlig overta bilstol etter søsteren min, men datteren rekker ikke vokse fra den i tide, så vi må kjøpe en et annet sted.

Hvilken har dere og hvorfor valgte dere den?

Tok den bilstolen som kom med britax römer smile 5z sin vogn. Er vel britax baby-safe core den heter:) men så også på maxi cozy sine. Men valgte da den som kom med barnevogna

Vi endte opp med Cybex Cloud T. Den var lettest å bruke. Var veldig usikker mellom den og en BeSafe, men etter flere prøvinger endte vi opp med Cybex.
Cybexen var relativt lett, kunne enkelt svinges til siden, og var stille. Barnet kan legges flatt hvis vi vil feste den til vognen. Besafen var litt knirkete og vanskeligere å operere, men basen kunne brukes lenger med neste stol og der kunne barnet ligge flatt selv i bilen.

Mi endte opp med Maxi Cosi Cabriofix førre gong og var eigentleg ganske fornøgde med den. Der fulgte det med ei nyføddpute som gjorde at ein relativt liten prematur tass sat/låg fint. Nokre av dei andre merkene va litt for store synst mi. Hovedgrunnen for valet va at den va veldig enkel å ta ut og inn av bilen, samt at den kunne klikkast på bugaboo sin vogndel med adapter :) det va au rimeleg å få tak i ekstra base på Finn, slik at mi kunne ha ein base ståande i begge bilar og dermed slapp å bytte over heile tida. I tillegg kan basen nyttast til neste storleik på sete.

Vi har fått Cybex Aton Q (Jeremy Scott edition) 0-13kg fra min samboers bror, med tilhørende isofix base.
Hørt bra feedback om Cybex Cloud og Joie, men vi endte opp med Aton da vi arvet full pakke med vogn og adaptere

Jeg kjøpte maxi-cosi pebble 360 pro2, med familifix 360 pro base. Syns det så kjekt ut at basen kan snus mot deg og sklis litt ut så man får god tilgang. I tillegg så har jeg lest mye bra om selve sete. Bla at det kan gi liggestilling til nyfødt og puster godt.

Jeg kjøpte maxi-cosi pebble 360 pro2, med familifix 360 pro base. Syns det så kjekt ut at basen kan snus mot deg og sklis litt ut så man får god tilgang. I tillegg så har jeg lest mye bra om selve sete. Bla at det kan gi liggestilling til nyfødt og puster godt.
Har kjøpt dette setet jeg også. Av grunnene du nevner og at det passer på maxi cosi vognen vi har.

Hadde me skulle gjort det om att, så hadde me au gått for den :happy:

Vi har også kjøpt maxi cosi pebble pro 360. Den virker veldig fin og praktisk, men den basen er gigantisk :o kanskje ikke rart siden den kan snus, men ble overrasket.

Hadde maxi cosi pebble (eldre enklere versjon) med de to første og var fornøyd men solgte den etter nr 2, så måtte kjøpe ny. :)

Vi endte med cybex cloud g med base. Den er ganske lett, passer på vogna og kan snus til siden i basen. Basen kan brukes til stoler senere, vi kjøpte en base til hver bil.

Vi har bestilt Nuna Arra Flex. For oss var det viktig at materiale som er brukt er naturlig, som merinoull, tencel og økologisk bomull. Bestilte også Nuna Base Curv som base.

Back
Topp