Hvilken bilstol har dere kjøpt/skal kjøpe?

vi kjøpte britax etter anbefaling :) håper vi blir fornøyde... har fått et 4 år gammelt sete av ei venninne til mannen sin bil, blir spennende å se hvem vi liker best..
 
Vi har Maxicosi cabriofix med base fra forrige gang. Setet har lav egenvekt, kanskje det letteste på markedet? Synes det er viktig siden det jo blir en del bæring av babyen i setet. Kjempefornøyd!
 
Vi hadde britax til første, men det var utrolig tungt synes jeg. Nå har vi kjøpt maxi cosi med base på salg på barnas hus:) Mye lettere stol, og prisvinner!
 
Vi har kjøpt bilsete i merke peg perego. Ble anbefalt dette i butikk. Noen som har noen erfaring? Ekspeditøren viste oss hvordan det virket og må si jeg ble overbevist :P Er kjempegod nakkestøtte, regulerbar rygg, god kalesje og 5punkts sele. Er også med base :) Dette med vekt har jeg egentlig ikke tenkt noe særlig over :O Håper ikke det blir altfor tungt :P
Min prioritering lå i base og kollisjonssikkerhet..
 
Vi skal ha maxi cose med base. Synes base er et must, i ihvertfall med to. De kan også festes på vogna. Husker jeg synes det var praktisk med storebror og kunne ta han med i bilstolen når han sov og vi skulle på butikken eller på kjøpesenter så han kunne sove videre :)
 
Tror jeg også kommer til å gå for bilstol som jeg kan sette på vognen... :)))
 
Hvis acta graco logico oppleves forferdelig tung??,,så tror jeg vi har helt forskjellig oppfatning av hva som er tungt eller ikke...hehe;) ..for jeg valgte den bl.a. fordi den var veldig lett i motsetning til andre jeg prøvde i butikken:) ...men det viktigste er nå at enhver kjøper den stolen de selv er fornøyd med:) Jeg ble anbefalt denne stolen framfor maxi cosi i butikken,men sikkert kjempegod stol maxi cosi også:)
 
Har kjøpt pebble bilstol med FamilyFix base. Er den nyeste typen til Maxi cosi. Stolen har pute bak hodet og under rumpen beregnet for nyfødt. Senere kan disse tas vekk og i tillegg kan man justere ryggen brattere på basen. Har prøvd ut sistnevnte på min niese som er 15 mnd og funket veldig fint (hun er liten i vekst og 9 kg). Stolen er lett og det var utrolig enkelt å feste både den og basen! Har både vogn og trille som kan brukes som understell til bilstolet. Gleder meg til å ta det i bruk på snuppa vår :-)
 
Hmmmm.... Jeg må ærlig talt si at jeg ikke forstår et kvekk av hva dere prater om, men så har jeg aldri rørt en bilstol i hele mitt liv heller da

Hva er denne basen det snakkes om? Er det kanskje slik at basen sitter fast i bilen mens selve stolen kan transporteres rundt? Kan man gå inn i en butikk og spørre etter anbefaling basert på biltype?

Det eneste jeg vet er at jeg skal ha en bakovervendt bilstol
 
Vi har britax etter snuppa, og jeg eeeelsket den!!! Fikk den anbefalt av ei venninne som jobber i barneutstyrsforetning :)
 
Besafe izi go. Elsker stolen pga den fine solskjermen, 5 punkts sele, samt at det er superenkelt når barnet vokser å man skal regulere beltet/selen:):)
 


andregangstjukka skrev:


oktober85 skrev:
Besafe izi go. Elsker stolen pga den fine solskjermen, 5 punkts sele, samt at det er superenkelt når barnet vokser å man skal regulere beltet/selen:):)



Den har vi kjøpt også, den var best i klassen sist de testet bilstoler :) Hadde acta graco sist, besafe sin virker mye lettere og nettere (selv om vi var veldig fornøyde med acta graco også)


 flere kunder som har vært innom der jeg jobber mener at den er veldig fin å bære også. Anbefaler alltid izi go til kunder ( så lenge de vil ha base og har isofix )
 
Vi har kjøpt maxi cosi brukt. Kommer til å bruke bilens belter.
 
Maxi Cosi har vi kjøpt :D
 
Vi skal ha BeSafe iZi Go uten base :) Det er et norsk merke som fikk best i test i fjor (like god som Maxi Cosi), da hadde de testet uten base. Den finnes nå også med base, men da er den dobbelt så dyr..
 


muffinsdronningen skrev:
det blir be safe izi sleep med base her.


Jeg har tittet litt på besafe izi go..
Lurer på om basen passer til både izi go og izi sleep? Eller er det to forskjellige baser?
 


Liljay skrev:


muffinsdronningen skrev:
det blir be safe izi sleep med base her.


Jeg har tittet litt på besafe izi go..
Lurer på om basen passer til både izi go og izi sleep? Eller er det to forskjellige baser?


hmm, tror det er to forskjellige baser, men ikke 100% sikker...
 


Sylvanas skrev:
Hmmmm.... Jeg må ærlig talt si at jeg ikke forstår et kvekk av hva dere prater om, men så har jeg aldri rørt en bilstol i hele mitt liv heller da

Hva er denne basen det snakkes om? Er det kanskje slik at basen sitter fast i bilen mens selve stolen kan transporteres rundt? Kan man gå inn i en butikk og spørre etter anbefaling basert på biltype?

Det eneste jeg vet er at jeg skal ha en bakovervendt bilstol

Basen er en "isofixbase" alle nyere biler har et feste man fester denne basen i. det skal være sikrere med tanke på kollisjon og lettere å vite at setet sitter riktig. samtidig er det enkelt og greit å ta ut og inn setet.
 


Neai skrev:
Vi skal ha BeSafe iZi Go uten base :) Det er et norsk merke som fikk best i test i fjor (like god som Maxi Cosi), da hadde de testet uten base. Den finnes nå også med base, men da er den dobbelt så dyr..



Har dere kjøpt? Vi kjøpte et bilsete i BeSafe og det angrer jeg på nå som jeg får nr 2. BeSafes bilstoler er veldig store og tunge, så skal jeg nå ta den lille med inn i barnehagen el lignende blir det tungt å bære rundt på bilstolen. Jeg skulle ønske at vi kjøpte et Maxi cossi nå. Men vi valgte BeSafe fordi vi den gangen syntes det virket som et mer solid barnesete.

 
Back
Topp