Hvilken bilstol har dere kjøpt/skal kjøpe?

Gaus

Betatt av forumet
Har sikkert vært ett innlegg om dette før, men jeg spør :)
Jeg er så usikker på hva jeg skal kjøpe....heldigvis har vi litt tid på å kikke rundt, men.....
Jeg hadde maxi cosi til minste mann, denne er selvfølgelig borte gone away ettersom det snart er 6 år siden:P
Skal dere ha base eller tar dere å bruker bilbeltet til feste??
Råd og tips mottas med takk
 
Jeg skal ha maxi cosi med base :) Vi har isofix fester i bilen, og tenker også å kjøpe base til vogna som vi bare kan klikke bilstolen rett på :) Og siden basen til emmaljunga vognen passer bare til britax, maxi cosi og emmaljunga stolen, valgte vi maxi cosi :)
 
vi har emmaljunga stol med base, veldig fornøyd med den :)
 
det blir be safe izi sleep med base her.
 
Vi har også isofix i bilen så d ser ut til at vi også går for base.. å ser at maxi cosi kan også brukes på TFK vognene....Siden jeg skal ta KS ser jeg for meg at jeg skal ha minst mulig "stress" i form av bøy og tøy i bilen å da er vell base den beste og allikevel den sikreste måten :)
 
Vi har kjøpt acta graco logico S. Vurderte be safe - men den veide jo 10 000 kilo!!!! Funker IKKE for meg det altså! Man bærer jo med seg unge+ bilstol ganske mange ganger i begynnelsen, så da er det jo fint å ha en stol man klarer å bære.

Hadde vi hatt isofix i bilen hadde vi gått for maxi cosi, men det har vi ikke så daaaa... =)

 


Moira skrev:
Vi har kjøpt acta graco logico S. Vurderte be safe - men den veide jo 10 000 kilo!!!! Funker IKKE for meg det altså! Man bærer jo med seg unge+ bilstol ganske mange ganger i begynnelsen, så da er det jo fint å ha en stol man klarer å bære.

Hadde vi hatt isofix i bilen hadde vi gått for maxi cosi, men det har vi ikke så daaaa... =)


Maxicosi setet har kombibase, dvs at du kan bruke enten isofix eller belte, så vet du til seinere ;)
 


kristin1986 skrev:


Moira skrev:
Vi har kjøpt acta graco logico S. Vurderte be safe - men den veide jo 10 000 kilo!!!! Funker IKKE for meg det altså! Man bærer jo med seg unge+ bilstol ganske mange ganger i begynnelsen, så da er det jo fint å ha en stol man klarer å bære.

Hadde vi hatt isofix i bilen hadde vi gått for maxi cosi, men det har vi ikke så daaaa... =)


Maxicosi setet har kombibase, dvs at du kan bruke enten isofix eller belte, så vet du til seinere ;)



Jo jeg er klar over det, men fikk kjøpe setet av ei venninne;-) Om jeg skulle kjøpt maxi cosi med kombi base, så hadde det blitt endel dyrere:-) Men om valget hadde stått mellom maxi cosi og acta graco nye seter, så hadde jeg kjøpt maxi cosi;-)
 
Det blir maxi cosi på oss, hadde det sist, kjempefornøyd!
 


Bagera skrev:
Det blir maxi cosi på oss, hadde det sist, kjempefornøyd!



Samme her
 
Det står i mellom maxi cosi og britax. Skal ha TFK, så da kan vi jo ha bilstoladapter til vogna og så har jo disse setene kommet ganske godt ut i testene og det er jo helt klart absolutt det viktigste
 
Det blir acta graco logico S på oss etter anbefaling. Ifølge selgeren så var dette den den eneste bilstolen på markedet per idag som hadde justerbar regulering for å få setet rettet opp ved biler med buede seter (noe vi har)...+ at stolen hadde en solid og bra kalesje samt veldig lett:) 
 
Vi har vel en eldre modell av acta graco logico S, den har vi brukt på begge barna våre og er strålende fornøyd. Den er kjempefin når barna er helt små i og med at ryggen heller litt bakover, så de sitter/ ligger i veldig rett og fint i stolen i motsetning til om sete ryggen hadde vært helt rett.
 
Maxi Cosi med base. Det er ca 2 år gammelt, som vi brukte til vår nr 2. Det var best i test den gang, og er vel fortsatt en av de beste på markedet. Ikke er den så tung heller, søsteren min har et fra acto graco, og det er helt forferdelig tungt!!
 


mammafor3gang skrev:
Det står i mellom maxi cosi og britax. Skal ha TFK, så da kan vi jo ha bilstoladapter til vogna og så har jo disse setene kommet ganske godt ut i testene og det er jo helt klart absolutt det viktigste

Var ikke klar over at britax kunne brukes på TFK, kanskje jeg skal ta en kikk på den også før jeg tar en avgjørelse:):)
Da har jeg i alle fall to seter å velge mellom :):)

 
Maxi cosi med base etter snuppa.....kjempefornøyd med den stolen. 
 
Ser mange har gode forslag til bilstol:) Jeg får kikke litt  å se hva jeg bestemmer meg for. Ser at BeSafe Izi Go (sikkert Izi sleep også) også kan brukes på TFK vognene så jeg får kanskje ett dilemma etterhverthehehe, men jeg må ha en bilstol som er lett å bære med seg å det er søren ikke lett å finne syns jeg. Har prøve bært noen bilstoler å BeSafe Izi Go er foreløpig den som er lettest. Jaja time will show :):)
 
MaxiCosi Cabriofix med Easyfix base...
Det setet som har fått høyest poengsum i test noensinne av test av babystoler...
Hadde det sist, og var kjempe fornøyd!
Setet er også en av de letteste å bære i egenvekt, og når småtrollene begynner å bli noen måneder så blir de tunge nok...
 
Vi har nettopp kjøpt MaxiCosi Cabriofix med Easyfix base, var på tilbud :-) 

Men hadde bestemt meg for det setet på forhånd, da jeg syns det var det letteste jeg fant, pluss testresultatene og den enkle kalesjen :-) 
 
Back
Topp