Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi har ei på 2 år og 13,5 kg nå. Lang frøken med nesten 90 cm.. vi må ha nytt sete og fikk anbefalt Cybex Pallas M-fix til henne fordi at hu er både lang og med litt tyngde.. som hu sa så brukte de puten foran til 18 kg+.. hvor gammel er ditt barn? lengde og vekt? hvordan syntes du setet fungerer?? Anbefaler du det? Jeg er så utrolif usikker da jeg helst vil ha henne bakovervendt, men samtidig blir det så trange bein for henne.. redd vi MÅ bytte igjen kjapt isåfall..Det er 3 merker som er "store og trygge"
Maxi-cosi, besafe, og cybex.
Sikkerhet, best i test, komfort, vekt og funksjoner er noe av det jeg har vektlagt.
1 sete: Babysete: vi har maxi cosi carbriofix- med isofix base.
Best i test, veldig lett (du kommer til å bære på baby + sete, tenk på totalvekt), smarte funksjoner, fint, komfort ++
2 sete 0-18 kg- BAKOVERVENDT: Jeg har besafe izi combi x4. Igjen best i test, godt solid sete.
Mannen hadde Cybex sirona, han måtte bytte lenge før meg pga dette sete er mye mindre enn besafe sete. (rygg lengde, barnets høyde) vekt er samme 0-18 kg. beltene passet ikke, og derfor ble ikke sikkerheten bra og vi måtte bytte.
Dette sete er også best i test.
3 sete: Pga liten vekt kunne vi ikke velge ett 15+ kg sete, og endte på cybex pallas m fix, som går fra 9 kg til 11 år.
Dette sete har ekstra base og pute forand frem til barnet er stort nok (+15kg)
Alle setene er jeg fornøyd med, ale best i test.
Når du leser testene, ikke fokuser på komfort og montering. Montering leser du deg opp på og får hjelp til i butikk, slik at det ikke blei feil.
Det viktigste er hvordan det er i kollisjoner. Og husk at mange land sitter barna forovervent i disse testene, les resultatene på bakover, da det er normalt å sitte iallfall 4 år bakover i Norge.
Vi har ei på 2 år og 13,5 kg nå. Lang frøken med nesten 90 cm.. vi må ha nytt sete og fikk anbefalt Cybex Pallas M-fix til henne fordi at hu er både lang og med litt tyngde.. som hu sa så brukte de puten foran til 18 kg+.. hvor gammel er ditt barn? lengde og vekt? hvordan syntes du setet fungerer?? Anbefaler du det? Jeg er så utrolif usikker da jeg helst vil ha henne bakovervendt, men samtidig blir det så trange bein for henne.. redd vi MÅ bytte igjen kjapt isåfall..
Ja skal sjekke ut! Vil helst IKKE snu henne enda da jeg syntes hu er for lita til det.. takk for tipsMini er nesten 4,5 år, rundt 100 cm og ca 14 kg.
Sitter veldig bra i pallas, men jeg ville nok ikke følt meg så trygg som det jeg er nå pga puta.
Hadde det ikke vært for at faren måtte byte sete (sirona pga lengde) og han kjøpte dette forover, så hadde jeg ikke snudd henne. da hadde jeg hatt henne i besafet mye lengere. Men i og med neste man kommer om ca 6 uker så ville det ikke blitt plass i hans bil med 2 bakovervend, og iogmed hun er over 4 år valgte vi derfor beltestol.
Du har jo besafe izi pluss som er bakovervendt til 25 kg, det er pluss sete og skal holde ganske lenge. Jeg ville nok sjekket det ut iallfall siden hun er så liten![]()
http://www.besafe.no/product-no/izi-plus/
Det finnes andre seter som går bakover selv om barna er lange. Min eldste satt bakover til han var 4 år han, og godt over meteren lang. Han har alltid vært over gjennomsnittet på lengde.Vi har ei på 2 år og 13,5 kg nå. Lang frøken med nesten 90 cm.. vi må ha nytt sete og fikk anbefalt Cybex Pallas M-fix til henne fordi at hu er både lang og med litt tyngde.. som hu sa så brukte de puten foran til 18 kg+.. hvor gammel er ditt barn? lengde og vekt? hvordan syntes du setet fungerer?? Anbefaler du det? Jeg er så utrolif usikker da jeg helst vil ha henne bakovervendt, men samtidig blir det så trange bein for henne.. redd vi MÅ bytte igjen kjapt isåfall..