Hvilken bil?

veenus

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Jeg må kjøpe meg ny bil før babyen kommer, får ikke plass til barnevogn i den jeg har nå. Har ikke lyst på en altfor stor bil, har heller ingen barn fra før. Noen tips til en passe stor bil? :)

Snike fra november!

Vet du om du vil ha stasjonsvogn, sedan eller kombi?
Vi må også ha ny bil, har bare en liten sedan, og med tre store hunder som til vanlig okkuperer baksetet er det jo ikke plass til noe annet :hilarious:
Så vi går for stasjonsvogn. Kan ikke ha den lille i bagasjen liksom!:laughing002

Det fins mange snertne "halv-suver" med god bagasjeplass. F. eks Toyota rav4, Volvo xc70 og xc90. Vi hadde Nissan xtrail da vi begynte "barnekarrieren". Det er suv, men ikke av det største slaget. Elska den bilen!

Men det fins jo mange helt vanlige stasjonsvogner også med god bagasjeplass. F. Eks Ford focus.

Jeg ville kjøpt en stasjonsvogn. VW passat, Ford mondeo, Skoda octavia eller Toyota avensis . Men finns mindre SUVer, som er nevnt over, som kan vurderes:happy:

Vår Skoda Octavia er heilt super, med takboks på har vi plass til all dritten vår (vi er veldig dårlige på å pakke lett) :hilarious:

Jeg ville kjøpt en stasjonsvogn. VW passat, Ford mondeo, Skoda octavia eller Toyota avensis . Men finns mindre SUVer, som er nevnt over, som kan vurderes:happy:
Derja, der kom alle de jeg ikke kom på:) Det stoppa seg helt etter Ford Focus:hilarious:

Vi kjøpte vw passat alltrack når vi fikk sønnen vår, vi e veldig fornøyd med den, god benplass og god plass til barneseter, samt romslig bagasjerom. Ellers vurderte vi skoda octavia eller superb, store gode biler det og :)

Har vært superfornøyd med vår Skoda superb. Perfekt familiebil! Nå må vi imidlertid ha en som er enda litt bredere for å få plass til tre barneseter ved siden av hverandre. Da blir det nok enten Peugeot 5008 eller Ford S-max.

Vi gikk til innkjøp av VW passat, en drøm å kjøre, god benplass, god plass til buret til hunden og til bilstol, og ikke minst god plass i bagasjerommet:joyful: OG sinnsykt billig i drift, fyller sjelden på diesel:)

Uansett hva slags bil du ender opp på ville jeg ha tenkt på om det evt kommer flere barn i nærmeste framtid. Hvis du tror det, er det greit å ta det med i betraktning når du kjøper ny bil. Så ikke du nå kjøpe ny igjen om få år. Lykke til med bilkjøpet :happy:

Vi har en Toyota Verso. Høy, god å kjøre, fleksibel seteløsning, og stort bagasjerom.

Vi har VW sedan hybrid nå, men går over til golf stasjonsvogn alltrack :-)

Takk for alle tips :)

Snike fra november!

Vet du om du vil ha stasjonsvogn, sedan eller kombi?
Vi må også ha ny bil, har bare en liten sedan, og med tre store hunder som til vanlig okkuperer baksetet er det jo ikke plass til noe annet :hilarious:
Så vi går for stasjonsvogn. Kan ikke ha den lille i bagasjen liksom!:laughing002

Jeg tenker at stasjonsvogner er så store, har alltid kjørt rundt i en liten bil :laughing002 Har sett litt på Mitsubishi ASX, litt høyere, men ikke så lang som en stasjonsvogn. Spørs bare om der er bra nok med plass. Må nok til med ny bil når nr 2 kommer isåfall.

Vi ser på Skoda Octavia. Har to småbiler fra før, så blir nok en overgang å kjøre med større bil, men siden vi begge er forholdsvis gamle ser vi for oss at blir det to så dukker nok nr to opp om ikke så alt for mange år og da er det greit med plass til begge. Vi er også avhengige av å kunne kjøre fra Stavanger til Ålesund på familiebesøk en gang iblandt, og da trengs det baggasjeplass og en stor nok bil.

Takk for alle tips :)

Jeg tenker at stasjonsvogner er så store, har alltid kjørt rundt i en liten bil :laughing002 Har sett litt på Mitsubishi ASX, litt høyere, men ikke så lang som en stasjonsvogn. Spørs bare om der er bra nok med plass. Må nok til med ny bil når nr 2 kommer isåfall.

Tenk også på at du evt skal ha med vogn og annet utstyr som skal ha plass i bagasjerommet når du vurderer bil :)

Vi kjøpte ny i sommer , Skoda octavia rs 4×4 , vi får barn nummer tre nå, så det blir en uten sete , en med pute og en med sete, og det blir det god plass til bak i den :) bagasjerommet er også romslig nok til både vogn og bagasje :) fantastisk bil , drar seg frem overalt med firehjulstrekken og har veldig god kjørekomfort! Veldig fornøyde :)

Vi har en Audi A3, men er redd den blir litt i minste laget.... ihvertfall hvis vi skal på kjøretur østover til hans familie! Men vi kan kjøpe pappas Subaru Outback, noe jeg tror vi går for!

Jeg hadde en A3 sportsback med førstemann. Fram til han var 3 år. Gikk helt fint Hadde emmaljunga city cross vogn.

Vi har en tesla model s som vi har hatt med ett barn. Det har fungert helt supert, men vi har ikke hatt behov for barnevogn i den da vi kjøpte den når han var 5. Nå som vi venter en til skal vi bytte til Tesla model x. Den er det god bagasjeplass i. Vi elsker el bil da, er jo ikke alle som gjør det ;-) Da gutten vår var liten hadde vi en BMW stasjonsvogn som det var kjempe god plass i :-) det er nok smak og behag, men ville gått for stasjonsvogn eller SUV med god bagasjeplass.

Back
Topp