Hvilken bil?

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Vi må ha oss ny bil før neste unge kommer og det er ikke lett å bestemme seg. Hvilken har dere som dere er fornøyd med? Gubben er utrolig kresen på merke og vil ikke ha fransk merke som pougot ol.
Kravet mitt er minst stasjonsvogn eller suv. Plass til vogn (må invitere i søskenvogn også da mini vil være ca 18.5 måneder når neste kommer), bagasje når vi skal ut og reise og at vi kan ha seter bak uten at vi voksne sitter med knærene i haken når vi sitter fremme. Spesielt når vi skal ha sete nr 2 som mini bruker nå. Jeg ser litt på Volvo men de er jo ganske så dyre. Blir nok å kjøpe brukt fra rundt 2005-2011 en gang. Jeg tenker litt på evt 7 seter også hvis vi plutselig vil ha ett 3je barn
 
Her blir det enten Volvo stasjonsvogn som er noen år gammel 2008+, eller skoda octavia, pga plass, kjørekomfort og at de er fine å se på:)
 
Her blir det enten Volvo stasjonsvogn som er noen år gammel 2008+, eller skoda octavia, pga plass, kjørekomfort og at de er fine å se på:)
Har hørt mye skryt om volvo:). Ett vennepar av meg har skoda, hørt de skal ha god plass men ihverfall i deres bil er baksetene grusomme, sittet på med dem ett par ganger og sitter veldig ukomfortabelt. Men vet ikke om det er kun deres bil eller generelt om skoda.
 
Har hørt mye skryt om volvo:). Ett vennepar av meg har skoda, hørt de skal ha god plass men ihverfall i deres bil er baksetene grusomme, sittet på med dem ett par ganger og sitter veldig ukomfortabelt. Men vet ikke om det er kun deres bil eller generelt om skoda.
Det vet eg ikke, har aldri sittet baki :p
 
Vi må ha oss ny bil før neste unge kommer og det er ikke lett å bestemme seg. Hvilken har dere som dere er fornøyd med? Gubben er utrolig kresen på merke og vil ikke ha fransk merke som pougot ol.
Kravet mitt er minst stasjonsvogn eller suv. Plass til vogn (må invitere i søskenvogn også da mini vil være ca 18.5 måneder når neste kommer), bagasje når vi skal ut og reise og at vi kan ha seter bak uten at vi voksne sitter med knærene i haken når vi sitter fremme. Spesielt når vi skal ha sete nr 2 som mini bruker nå. Jeg ser litt på Volvo men de er jo ganske så dyre. Blir nok å kjøpe brukt fra rundt 2005-2011 en gang. Jeg tenker litt på evt 7 seter også hvis vi plutselig vil ha ett 3je barn
Sjekk ut Mazda 6 sine stasjonsvogner. Vi har en fra 2014 og den er helt fantastisk! Bagasjerommet er stort og det er god plass I bilen.
Men med søskenvogn og bagasje, da ville jeg heller sett på en suv. En som ikke sluker drivstoff da.
7 seter er ikke dumt det heller.

Lykke til :)
 
Min bror gikk akkurat nr 2, og de kjøpte den nye til Skoda, den som heter Superb. Den er visst skikkelig stor inni, de er begge høye (180 og 196), så de MÅ ha god plass til barneseter uten å få dårlig plass foran. Stor bagasjerom også. Vi har selv en avensis og kommer nok til å ha den til den dør, ellers hadde jeg kjøpt meg Skoda superb i går liksom ;)

Ei venninne av meg kjøpte den også akkurat, de får nr to om 3-4 uker :) og er begge høye der også :)
 
Jeg er super fornøyd med min Volvo xc60, og vurderer å bytte ut i en xc90 for mer plass :)
Kjenner en som har Mitsubishi outlander som skryter veldig av den :)
 
Ford s-max :D har sååå lyst på den selv :p har vw touran vi :) men det er bedre plass i s-maxen mellom setene, isofix i alle tre setene + litt større bagasjerom :) ;)
 
Vi har Ford C-max 2005 modell. Kosta 50 000. Vi har hatt den i 3år nå, ikke vært mye feil med den, bare småplukk som gubben fikser ( han kan lite om bil, men ser på youtube) Vi har god plass foran, bilen er såpass høy at jeg så vidt når ned med begge bena til gulvet. Barna har god plass bak, å vi kommer til å ha plass til et 3 sete. I bagasjerommet hadde det fint vært plass til tvillingvogn og mer. Alle 3 setene bak kan også pakkes sammen i bilen så dem nesten blir helt borte, så kan man bruke bilen til å evt flytte eller kjøre store ting. Eneste minuset på vår bil er ihvertfall at det ikke er hengerfeste! Ellers er vi super fornøyd :-D
 
Har hatt mange stasjonsvogner og den beste har vert volo v70.. Kjempe god å kjøre og sitte i. Plus god plass. Har lyst på en by slik eller større volvo.
Ellers hadde vi passat og mercedes e klasse sist vi fartet mye med vogn og dem hadde god plass men ikke like digge som volvoen å kjøre.
 
Har hatt mange stasjonsvogner og den beste har vert volo v70.. Kjempe god å kjøre og sitte i. Plus god plass. Har lyst på en by slik eller større volvo.
Ellers hadde vi passat og mercedes e klasse sist vi fartet mye med vogn og dem hadde god plass men ikke like digge som volvoen å kjøre.
Foreldrene mine har Volvo v70 og er veldig fornøyd :). Vurderer litt den selv hvis jeg får gubben med på det:)
 
Back
Topp