Hvilken bil skal vi kjøpe?

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
Vi skal kjøpe ny bil. Stasjonsvogn.

Noen gode og dårlige erfaringer mottas med takk!

Vil ha fordeler og ulemper, ikke bare hvilken bil dere kjører

Jeg har skoda octavia. Det beste er det du får ift prisen. Deilig stort bagasjerom, enkel å styre og føles som å kjøre en "mindre" bil. Bakdelen er at baksetet kun har plass til to. Og at hverken kjørekomforten eller sittekomforten ikke kan sammenlignes med volvo feks (andre bilen vi hadde).

Hvor mange skal dere ha plass til?
2 barn. Men vil ha plass til 3. Det må være stasjonsvogn da vi har hund.

Vil ha en bra bil med bra motor og de viktige tingene, vil ikke betale for fasiliteter som kul takluke osv

Vil ha en bra bil med bra motor og de viktige tingene, vil ikke betale for fasiliteter som kul takluke osv
Haha, kul takluke faktisk [emoji23]
Vi er veldig fornøyd med vår Ford S-max. Godt bagasjerom og tre individuelle seter bak.

Jeg elsker min passat. Den er kjempe stor til å ikke være større. Har kjempe god plass. Min store mann får plass mellom barna i baksetet. Jeg har kjempe god plass mellom dem. Får to barnevogner( en emmaljunga edge og en babyjogger City mini) pluss oppakking til hyttetur. Veldig sjokkert siden det er bedre plass i min bil enn mannen sin, hans bil ser større ut men nesten umulig å få plass til 3 stk baki og barnesetet besafe izi pluss får ikke plass i bilen hans utenom hvis jeg med mine 158 sitter foran. Ulempen er at de har noen sykdommer. Dårlig forstilling ( billig å repare siden det er vanlig) og noe tull elektronisk. Men håper dette er fikset på de nyeste. Min en gammel men fungerer som den skal etter å ha funnet redningspakken som var en smule våt og mange ledninger som ikke satt sammen. Litt idiotisk plassering av ledninger og elektoniske ting under gulvet på førersiden.

Volvo V 60. Vi har hund og 181 hk motor i, den største. Enormt god å kjøre og stor komfort. Mye elektronisk duppeditter men ikke alt jeg bryr meg om. God plass til base og bilstol men ikke den beste plassen. Men har fint plass til oss samt den drar godt og er funksjonell.

Vi har en v70 10 modell. Er veldig fornøyd med den. Den er det stor og god plass i. Seperate seter bak i. Svært bagasjerom. God og behagelig på lange og korte turer. Aldri hatt noe tull med den heller. Eneste vi savner er vel å kunne hatt automat til tider [emoji14] Men jeg klarer meg veldig fint med gir jeg gitt :)

Volvo xc70 - super familiebil syns jeg :) God plass i bagasjerommet og baksetet uten at det går utover de som sitter framme :)

Toyota prius+7 [emoji173]️

Fordeler:
Romslig
Separate bakseter, 7 seter totalt
Hybrid; rimelig i drift
Rimelig i innkjøp (sammenlignet med feks s-Max samme årsmodell)
Rimelig i forsikring
Rimelig i servicer/ deler
Driftssikker
Pen
En moderne bil (feks lukeparkerer selv)
Skinninteriør og automatgir

Ulemper:
Litt motorstøy ved full gass
Ikke hengerfeste

Vi har hatt denne bilen i 1,5 år nå og er veldig fornøyd altså. Vi har 3 barn der alle har bilstoler.
Bilen går også bedre enn man skulle tro, med sine 136hk [emoji1360]

Vi skal kjøpe ny bil. Stasjonsvogn.

Noen gode og dårlige erfaringer mottas med takk!

Vil ha fordeler og ulemper, ikke bare hvilken bil dere kjører
Hvilke krav har dere til bilen dere skal kjøpe da? Diesel eller bensin? Hvor mange barn har dere? Hvor stort bagasjerom trenger dere? Ca prisklasse? Hva trenger dere av ekstrautstyr på bilen?

Toyota prius+7 [emoji173]️

Fordeler:
Romslig
Separate bakseter, 7 seter totalt
Hybrid; rimelig i drift
Rimelig i innkjøp (sammenlignet med feks s-Max samme årsmodell)
Rimelig i forsikring
Rimelig i servicer/ deler
Driftssikker
Pen
En moderne bil (feks lukeparkerer selv)
Skinninteriør og automatgir

Ulemper:
Litt motorstøy ved full gass
Ikke hengerfeste

Vi har hatt denne bilen i 1,5 år nå og er veldig fornøyd altså. Vi har 3 barn der alle har bilstoler.
Bilen går også bedre enn man skulle tro, med sine 136hk [emoji1360]
At dere ikke har hengerfeste er jo ikke krise. Det kan jo kjøpes nå og få montert.

Volvo

Back
Topp