Hvilken bil med 3 barn..

Eplefrø

Betatt av forumet
Marshmallows 2022
Heii!

Sniker fra april, eller, jeg er flyttet til 28 mars, så hei på dere! :D:p

Vi kjøpte ny bil i mars, flaks at den er alt for liten for både tre barn og barnevogn!!
Kia r-Niro. Suveren bil, men for en familie uten mange barn og barnevogn, så det var jo litt dumt.

Hvilken bil anbefaler dere?
De to barna her er 9-11 og bruker pute, ikke sete.
Men vi ønsker likevel god plass baki.
Skulle gjerne kjøpt en Tesla X, men da må jeg vinne litt i Lotto først.. Så altså. Ikke en bil til over 500 000,- Det holder. ;)

Velkommen til mars!

Slenger meg på denne!! Vi trenger bil til 1 fremovervendt sete og to bakovervendte.

Kan forresten legge til at vi vurderer å prøvekjøre Tesla x, Peugeot 5008, Ford s-Max og vw touran. Vi ønsker helst el-bil/hybrid.

Hei!
Vi har ingen barn fra før, men vi har tittet en del på el bil med litt str. For å slippe å måtte bytte bil hyppig om vi får flere tett. Skoda Enyaq er vel en av de større bilene som er mulig å få under 500… usikker på hvordan bagasjeplassen er men mulig den er verdt å ta en titt på

Hei!
Vi har ingen barn fra før, men vi har tittet en del på el bil med litt str. For å slippe å måtte bytte bil hyppig om vi får flere tett. Skoda Enyaq er vel en av de større bilene som er mulig å få under 500… usikker på hvordan bagasjeplassen er men mulig den er verdt å ta en titt på

Vi prøvekjørte Enyaq for en uke siden. Utrolig fin bil, og god å kjøre, men vi syns det ble for trangt med 3 barneseter. Vi fikk ikke plass til de 3 som vi har fra før, så vi måtte i så fall funnet de smaleste setene. Bagasjerommet var bra, en tanke mindre enn det vi har i Outlanderen i dag.

Kan forresten legge til at vi vurderer å prøvekjøre Tesla x, Peugeot 5008, Ford s-Max og vw touran. Vi ønsker helst el-bil/hybrid.

Så faktisk nettopp på en Peugeot 508, en bytte il for vår, veldig fin. 2021 mod, så den lå i høyeste skilte. 459 tusenlapper. :nailbiting:

Vi prøvekjørte Enyaq for en uke siden. Utrolig fin bil, og god å kjøre, men vi syns det ble for trangt med 3 barneseter. Vi fikk ikke plass til de 3 som vi har fra før, så vi måtte i så fall funnet de smaleste setene. Bagasjerommet var bra, en tanke mindre enn det vi har i Outlanderen i dag.

Åh, favorittbilen!!! :Heartpink
Synd den er liten. Men ja, så nok ikke den som et alternativ. Tror derimot den kommer som 7 seter? Men blir kanskje i overkant stort igjen.

Vi har en Skoda Superb. Håper vi får tre barnestoler i den (en forover og to bakover). Noen som vet? :rolleyes:

Vi har en Skoda Superb. Håper vi får tre barnestoler i den (en forover og to bakover). Noen som vet? :rolleyes:
Vi har alltid hatt Skoda. Elsker Skoda, til vi byttet til Kia nå.. Og første tanken vår var jo å gå over til en superb når vi måtte selge, men jeg at folk sliter med 3 seter i den.. :bored:Om du får prøvd, let me know. #superb:Heartpink

Dyrt... Sa jeg før jeg sjekket. Ikke såååå forferdelig. Sammenlignet med X. Har dere Y? Det så liksom ikke ut som den var såå stor i baksetet? Lekker. Sååå lekker.

Vi har model S nå, men skal bytte til Y. Tesla har en helt unik måte på å få stor plass inni bilen selvom bilen ikke er så stor. Tørr å påstå at model Y er den bilen på markedet som du får mest for pengene. Model S er i utgangspunktet stor nok for oss, men jeg ønsker en høyere bil. Man tror kanskje ikke at Model S har stor plass, men den har hele 890 liter i baggasjerommet og vi har hatt 3 bakovervendte seter i den. Skal teste Model Y en av de neste dagene nå før vi kjøper den. :)

Vi kjøpte akkurat en VW Touran, og både vi og barna er veldig fornøyde. De sitter høyt oppe med god oversikt, og det er plass til tre barneseter i andreraden (størstejenta har fått fremovervendt, men toåringen og hen som kommer vil jo ha bakovervendt).
Den er lett å kjøre, god oversikt og kjøper du en som er et par år gammel, så er prisen grei også :)

Back
Topp