Hvilken bil har dere trebarnsforeldre?

Venterskattnr3❤️

Betatt av forumet
Snøkrystallene2021❄️
Vi trenger ny bil nå som vi går fra 4 til 5 i familien. Lurer på hvilke biler dere med minst tre barn har. Vi må ha plass til tre bakovervendte stoler, og helst isofix i alle setene:) Sett litt på Ford S-max, men synes de ligger svært høyt i pris, så gjerne tips om andre modeller/merker.

VW Touran 7 seter :) den er super. Men vi går fra 3 til 4 nå, da blir den strengt tatt for liten. Men vi får klar oss enn så lenge.

Vi har Toyota prius plus seven :)

Ford Galaxy. IG skal nok aldri ha noen annen bil :)

Har akkurat gått fra Volvo V90 til Volvo XC90 ettersom vi trenger flere enn 5 seter.

Har tidligere hatt Sharan da de tre første var yngre. Måtte ha plass til bakovervendt sete, vogn og schæfer i bur. Syns det var veldig praktisk med en så stor bil på det tidspunktet. Men da vi skulle se på Sharan denne gangen var det så håpløse selgere at vi mistet helt interessen. Pluss at de visstnok skal ut av produksjon ila kort tid.

Hadde Skoda Superb etter Sharan. Den er genialt stor i baksetet og bagasjerommet.

Vi hadde egentlig bestemt oss for peugeot 5008 SUV, men mulig det blir en Toyota prius plus seven. Vi har Toyota avensis nå, men det blir for trangt med 3 barneseter i bredden.

Vi har en Mazda 5, 7seter. Dessverre blir den for liten nå som vi venter to til :o
Må vel oppgradere til en 8/9seter

Sniker. Vi har Skoda superb. Går akkurat med tre bakovervendte, har maxicosi cabriofix til babyen, Axkid minikid og Maxway plus til fireåringene. Får plass til en MWP til når babyen vokser ut av setet sitt. Masse plass mellom forsetene og barnesetene, så føles ikke trangt. God bagasjeplass!

Sniker. Vi har Skoda superb. Går akkurat med tre bakovervendte, har maxicosi cabriofix til babyen, Axkid minikid og Maxway plus til fireåringene. Får plass til en MWP til når babyen vokser ut av setet sitt. Masse plass mellom forsetene og barnesetene, så føles ikke trangt. God bagasjeplass!

Hei! Har dere festet cabriofixen med Isofix da?

Ford Galaxy. IG skal nok aldri ha noen annen bil :)
Sniker

Vi har s max, lillebroren til galaxy.

Og vi skal (desverre?) helt klart ha en annen bil neste gang. Jeg elsker bilen, men de produseres jo ikke lenger, så annen bil blir det når denne er "oppbrukt".

Sniker. Vi vurderer Maxus, en ny elbil syvseter med mulighet for takboks og hengerfeste (kan ikke dra henger). Koster i underkant av 400.000 ny tror jeg. Noen venner av oss prøvekjørte den nettopp og sa det var veldig god plass, og har bestilt den. Vi har Hyundai Ioniq fra før, og den blir for liten når nr 3 kommer (dersom elbil er aktuelt da).

Bror og svigersøster har VW Sharan og er veldig fornøyd. Sier det er god plass til tre bilstoler baki :)

Nå er jeg så heldig at de to største er 8 og 10 år, men kan bli noe trangt..
Har en Tesla s med bakovervendte seter i «bagasjerommet» disse er tatt bort nå, men spørs om vi ikke må montere de igjen om en stund :hilarious:
Vi har og en BMW X1, og den er jeg veldig spent på :sorry: satser på en liten barnevogn. :p:joyful:

Her har vi kjørt på med vw multivan, med 5 seter men har to til som vi kan ta inn PG ut som vi vil! Masse plass selvfølgelig, på alle måter, og perfekt for oss som er mye på farten med forskjellig utstyr (dykking, telt, fjellturer, lange ferieturer..) :) elsker muligheten til å gå inn i for å sette fast barna, og at de slipper å klatre over hverandre /jeg slipper å løfte over ;)

støtter veldig superb’en! Vi hadde det før vi byttet, men følte de to setene på sidene ble skeive pga litt plassmangel, men det kan ha vært setene vi hadde selvfølgelig :happy: ellers har jeg og en veldig lang mann, som fikk dårlig plass foran med bakovervendte seter bak :) men en helt fantastisk bil i mine øyne :happy:

Back
Topp