Hvilken beregning bruker dere?

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Når jeg ble gravid lærte jeg at det er 40+2 som er riktig, men nå i det siste har jo mange sykehus og helsepersonell gått over til 40+3 som riktig svangerskapslengde.

Oppdaterte babyverden-appen min idag, og den har også nå gått over til 40+3.
Så hva bruker dere?

Hvis jeg bruker 40+3 er jeg 33 uker på lørdag, men bruker jeg 40+2 er jeg 33 uker på søndag. Hehe!
Samme termindato, men er jo litt morsommere å nå uke etter uke fortere... :D

Regner 40+2 jeg:-P alt for at det skal høres kortest mulig ut til termin;)

Regner 40+2 jeg:p alt for at det skal høres kortest mulig ut til termin;)

Men da har du jo "kortere" til termin om du bruker 40+3, for da er du jo på ny uke enda fortere. Hehe. men ja, skjønner jo hva du mener.Norge er visst eneste landet som regner over 40 uker. 40 uker er standard i alle andre land.

Bruker 40+3 siden det er det både jordmor og lege bruker :-)

Sendt fra mobilen.

Mener både legen, sykehuset og jordmora mi bruker 40+2. Er det jeg har forstått hele tiden, så er den jeg regner ut fra nå også :)

Tror jm rekner 40+2, men er litt usikker :P Rekner etter bv, så skifter dag på søndager (vet om andre med samme termindato som skifter på lørdager), fram kommer vi jo uansett, har så lite å si, så henger meg ikke opp i det :P

Tror jm rekner 40+2, men er litt usikker :P Rekner etter bv, så skifter dag på søndager (vet om andre med samme termindato som skifter på lørdager), fram kommer vi jo uansett, har så lite å si, så henger meg ikke opp i det :P

Jeg vet. Vi har jo samme termin. Men når jeg så nye appen som regnet 33 uker imorgen istedenfor søndag fikk jeg plutselig litt lyst til å bli lørdagsbytter. :P

bruker samme som sykehuset og jm altså 40+3 og er da 33 uker i morgen :-)

Back
Topp