Hvilken behandling hadde du?

Jeg tørr ikke ta orgalutran uten å ta ut luftboblen først, men når jeg skal ta ut luften så renner det noen dråper ut.. noen som vet om det går greit? Og av og til når jeg tar bemfola, venter 10 sek før jeg tar den utav magen, men alikevell renner det en dråpe ut ( våt rundt der jeg stakk).. får vell ikke alt i meg da?

Jeg tørr ikke ta orgalutran uten å ta ut luftboblen først, men når jeg skal ta ut luften så renner det noen dråper ut.. noen som vet om det går greit? Og av og til når jeg tar bemfola, venter 10 sek før jeg tar den utav magen, men alikevell renner det en dråpe ut ( våt rundt der jeg stakk).. får vell ikke alt i meg da?

Hei, Siden du er så usikker på dette ville jeg råde deg til å spørre en ivf -sykepleier. Det er hennes jobb å gjøre deg komfortabel med å sette sprøyter, lære deg hvordan og svare på alle tilhørende spørsmål om det.. Jeg var mye bekymret selv for om jeg satte medisinen min riktig, og brukte mye tid og energi på det. Min måte å håndtere det på til slutt var å sette meg ned med en ivf-sykepleier og spørre henne om alt jeg kom på. Det gjorde at jeg slappet mere av i forhold til å sette medisinen og ergo mindre stress.

Jeg har veldig lyst til å svare deg mer om orgalutran og hvordan du setter den, men jeg, siden jeg ikke er en ivf-sykepleier føler jeg at jeg ikke bør.

Jeg tok den 2200.. håper det går fint.. vet du hvorfor det er akkurat 2100? Beklager at eg stiller mange spørsmål :)

Det er forskjellig fra klinikk til klinikk når man setter eggløsningssprøyten. Man setter den til det tidspunktene klinikken velger for at de skal kunne hente eggene ved eggutak. Taes sprøyten ved feil tidspunkt er det ikke sikkert de kan få hentet egg. Snakk med de på klinikken og ta notater slik at du husker dette. Det er kjempeviktig

Det er forskjellig fra klinikk til klinikk når man setter eggløsningssprøyten. Man setter den til det tidspunktene klinikken velger for at de skal kunne hente eggene ved eggutak. Taes sprøyten ved feil tidspunkt er det ikke sikkert de kan få hentet egg. Snakk med de på klinikken og ta notater slik at du husker dette. Det er kjempeviktig
Er ikke eggløsningssprøyten jeg snakket om der:) orgalutran. Skal ta ovitrelle kl 2000 på søndag så det vet jeg :)

Første forsøk var det synarela + menopur (112,5 til 225 IE på slutten), lang protokoll med 22 dager på sprøyter. 13 egg ut, kun 4 befruktet og 1 overlevde før innsett. Ingen på frys og dårlig kvalitet på eggene. Ikke akkurat et godt forsøk, og veldig kjipt at 1 av 3 offentlige ble brukt på dette.

Andre forsøket nå skal jeg gå på synarela + puregon (startdose 112,5). Starter på sprøyter på onsdag, og antar jeg sikkert må gå på sprøyter lenge denne gangen også. Håper på bedre kvalitet på eggene og fler egg ut, gjerne noen på frys også.

Back
Topp