Hvilken barnevognhjul er best?

Raro

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Luftdekk eller punkteringsfrie? Jeg har kun kjørt gamle triller med punkteringsfrie hjul, så er ikke så lysten på det. MEN samtidig så ser jeg at mange av de nye vognene er med slike hjul.. Hva er erfaringen deres? Er disse hjulene gode på ulendt terreng?

Vi har flere vogner, må si lufthjul er best sånn generelt ;) på grusvei er disse punkteringsfrie helt håpløse....

Vi har lufthjul. Er veldig fornøyd :) Har alltid lappesett og pumpe med i tilfelle uhellet skulle skje.

Luft. Fordi bremsesystem for punkteringsfrie ofte er dårlig. Ta emmaljunga som eksempel

Elsket gummihjulene på den gamle simovogna vi fikk arve til frøkna! Fikk en sportsvogn senere, syns det var et pes med hjul som plutselig måtte fylles når vi var på tur ut døra, og jeg fikk liksom ikke helt til det med pumpa heller.

Har lånt en trehjuls vogn med flate plasthjul da, syns hele den vogna var noe dritt, fra hjulene som trillet dårlig og forhjulet som stadig svingte selv om det var låst, og ustødig var den også så vogna veltet nesten flere ganger. :s

Lufthjul, Classic fra emmaljunga :) Har brukt vogna i snart 10månder, funker på all slags føre og veier, og har aldri måttet pumpet mer luft i de ;)

Hadde én vogn med punkteringsfrie hjul.. Hadde den i kanskje en måned, var grusom å trille.
Luft er best. :)

Spørs på vogna. Har emmaljunga med begge deler og da er lufthjul best. Kunne ikke gått I skogen med andre. Men babyjogger city mini derimot er fin å gå med i skogen selv uten lufthjul.

Vi synes definitivt lufthjul er best, fungerer på alle underlag og veldig gode å trille på ujevne underlag. Punkteringsfrie er direkte vonde om det ikke er asfalt eller golv man triller på.

Back
Topp