Hvilken barnevogn?

MortenS

Første møte med forumet

Hei

Vi skal til med å kjøpe barnevogn nå. Vi har sett på noen duo vogner, men klarer ikke helt å bestemme oss. Vi har konkludert med at det skal være en duo vogn med 4 hjul med luft.

Vi har endt opp på disse alternativene:
- Basson Parma Duo
- Emmaljunga Edge Duo
- Brio Happy (Duo)

Er det noen som har erfaringer med en eller flere av disse og eventuelle for og imot argumenter?

Takk :)

Basson understell ruster veldig fort

Emmaljunga er fantastiske med bag, sportsdelen har mongo seler, som ikke passer til en 4 åring engang.

Happy Duo har jeg aldri hørt noe negativt om, og har heller ingen erfaringer

*hjelper og dytte*

Noen spesiell grunn til at dere har utelatt Simo Duo? Den er min favoritt, har hatt Brio Happy og Emmaljunga også. Simovognen er vanntett og vindtett, og har størst bag.

Ville valgt Emmaljunga, men ville valgt det understellet med punkteringsfrie hjul.. Uniq Alu tror jeg det heter.. De er like behagelige å trille med som luft!

Hei

Takk for tilbakemeldinger.Vi var å så på Simo Duo og vi syntes den så litt stor/ruvende ut. Tror vi fant ut at den ikke hadde noe hurtigklips for å raskt kunne ta av baggen, stemmer det? :)

Hvordan er det med snø på de hjulene uten luft på Emaljungaen, er de like bra som de med luft på vinteren?

MortenS skrev:
Hei

Takk for tilbakemeldinger.Vi var å så på Simo Duo og vi syntes den så litt stor/ruvende ut. Tror vi fant ut at den ikke hadde noe hurtigklips for å raskt kunne ta av baggen, stemmer det? :)

Hvordan er det med snø på de hjulene uten luft på Emaljungaen, er de like bra som de med luft på vinteren?

Det er klikk - system på både bag og sportsdel, i tillegg er bagen så stor at man kan ha en softbag oppi som lett kan løftes med dersom det er behov for det. Er enig i at den er stor og ruvende, men den er lettere enn f.eks Emmaljunga, og veldig god og lett å trille.

Vi kjøpte basson parma. den er stor og tung å kjøre synes jeg. ikke noe fornøyd med den altså

Jeg er stor fan av emmaljunga, og hadde definitivt valgt den. Har Mondialen selv, og er superfornøyd!

Har hørt at Basson og Emmaljunga er noe stor og tung. Vi bor en plass hvor det bare er bakker ned til byen, så tror det kan bli tungt for mor å trille opp.
Noen som har nå erfaring med Brio vogna, noe for/imot der?

emmaljunga citycross :)
Mye av det samme som edge duo.Men lettere og litt nettere variant :) elsket min hvertfall,og jeg har hatt mange vogner,inkl edge duo og simo kombi

*Xc1t3* skrev:
Basson understell ruster veldig fort

Emmaljunga er fantastiske med bag, sportsdelen har mongo seler, som ikke passer til en 4 åring engang.

Happy Duo har jeg aldri hørt noe negativt om, og har heller ingen erfaringer

*hjelper og dytte*

Så feil kan man ta når d gjelder basson. Jeg kjøpte min til førstemann som er født i 03, er ikke en flekk rust på d understellet. Beste vogna noen sinne, en bakdel var at sportsdelen var ikke spesielt stor. Og den var litt tung å løfte ut og inn av bil, men nå var den her gammel å da, kan jo være at de nye er lettere! Nå har jeg en brio happy duo og er meget fornøyd med den!

Tror man rett og slett kan være litt uheldig uansett hva man velger av vogn jeg, og d går mye på smak og behag. Ta deg en prøve tur i butikken, slå den gjerne sammen å prøv å løfte den!

Hei

manfred: Tror du har rett i det at man kan være uheldig med de fleste. Er det noe du har irritert deg over på Brio vognen eller fungerer den helt perfekt? :)

Back
Topp