Hvilken barnevogn og hvorfor?

FirstTime

Elsker forumet
Helu! Håper jeg ikke maser for mye om hva slags barnevogn dere sikter til...synes det er så vanskelig jeg. Føler jo vogn er det viktigste å ha klart når nurket kommer. Har i det siste tenkt mye på at jeg må ha en ganske stor bag da barnet jo må ligge i den i ganske så mange kalde mnd....og der står jeg fast :S..hadde egentlig tenkt kjøpe quinny freestyle men da må jeg la den ligge i sportsvogndelen fra 6 mnd..og det vet jeg ikke om jeg vil..Vet jo att de ligger varmt i en evnt voksipose men om det er like lunt og godt..tja..aner ikke jeg !!??

så spør dere som har bestemt seg eller har kjøpt: Hvilket vogn og hvorfor??

Irene

Vi har kjøpt en brukt Teutonia Mistral. Hvorfor? Ulike grunner - kan liste opp de jeg kommer på:

- er liten og lett
- blir så liten sammenslått at den får greit plass i vår knøttlille bil
- har en del kjekke funksjoner, som at man enkelt kan skifte kjøreretning (vippe 'styret' over til motsatt side) v/motvind, sol etc.
- ser fin ut
- har en veldig lett håndterlig hardbag som fint kan brukes utenom
- man slipper å lagre en sportdel 'på boden' til man skal bruke den
- stor og god kalesje, som jeg innbiller meg beskytter godt mot vind og regn
- fin farge...[;)]

Vi skal kjøpe Simo Rival Duo, grå og sort. Hvorfor?
  • Den er vind- og vanntett
  • Bagen er stor og lun, ungen kan ligge og sove ute i bagen i nesten all slags vær og bruke den lenge. Og dersom han/ hun vil opp og se, er det en plate i bagen som man bare kan vippe opp.
  • Vogna er klassisk og fin - liker det best når det er klassisk
  • Vogna er stabil og god å trille, uansett føre og vær
  • Vogna har god gyngefunksjon - god fjæring
  • Håndtaket er vendbart - kan kjøre i begge retninger uten å ta av bagen.
  • Ellers så har jeg vel bare falt litt for den vogna - og den er nydelig både til rosa og blått. Gleder meg til å ta den i bruk!!! [:)]

Hvor er dere og finner vogner egentlig??

emmaljunga.no[:)]

Tusen takk=) er liksom som å handle bil synes jeg, vil ha d beste=)

Hei 9nni: Herlig! Idag har jeg kjøpt en Mistral 05 på salg jeg og. Er Mistral Sport..bestillte også med bag. Får den neste uke. Dama i butikken mente det var best med softbag så bestilte det..var det dumt?
ps! Vogna har sort/grått olatrekk med hvite sømmer..dritkult synes jeg..hehe..

Totalt betalte jeg 4250 med regntrekk og ikke luft hjul...ok pris??

Skjelver her jeg, så gira ..ut ta masse bilder..hihi

Klem Irene

ORIGINAL: 9nni

Vi har kjøpt en brukt Teutonia Mistral. Hvorfor? Ulike grunner - kan liste opp de jeg kommer på:

- er liten og lett
- har en del kjekke funksjoner, som at man enkelt kan skifte kjøreretning (vippe 'styret' over til motsatt side) v/motvind, sol etc.
- ser fin ut
- fin farge...[;)]

Signerer fordi jeg er helt enig, men vilke farger har du??[:)]

ORIGINAL: edvine

- er liten og lett
- ser fin ut
- fin farge...[;)]

Vi har mørk blå, ensfarget. Jeg er ikke vanligvis så kjempebegeistret for blått, men liker denne fargen godt. Og så er den passe nøytral, passer til alt, samtidig som jeg ynes jeg ser veeeeldig mange gråe og svarte vogner for tida...
Du da?
(Kjekt at du er enig forresten - det fikk meg til  føle meg så fornuftig, liksom... [:D])

Tror det blir Bro kombi eller duo. Må tenke litt plass  bil, samt komfort for babisen[:)] Samt at jeg har hørt mye positiv om Brio..

Har en vogn som heter knorr et eller annet, høres ut som en suppepose jo.. hehe. Det er en trehjuling og mer vet jeg ikke. Det er min mor som har kjøpt den, så det blir spennende å se til påsken[;)] Da skal jeg hente den.

- er liten og lett
- ser fin ut
- fin farge...[;)]

Vi har mørk blå, ensfarget. Jeg er ikke vanligvis så kjempebegeistret for blått, men liker denne fargen godt. Og så er den passe nøytral, passer til alt, samtidig som jeg ynes jeg ser veeeeldig mange gråe og svarte vogner for tida...
Du da?
(Kjekt at du er enig forresten - det fikk meg til  føle meg så fornuftig, liksom... [:D])

Blått er jo fint[:)], men siden vi ikke vet kjønn enda valgte vi sort/ kåksgrå med lime farge[:)]

- er liten og lett
- ser fin ut
- fin farge...[;)]

Du da?

Blått er jo fint[:)], men siden vi ikke vet kjønn enda valgte vi sort/ kåksgrå med lime farge[:)]

Vi vet heller ikke noe om kjønn ennå, men kan ikke si at jeg syns mørkeblått er noen 'kjønnsbestemt' farge - syns det passer akkurat like godt til både gutt og jente jeg da - i grunnen i samme 'kategori' som sort, grått, hvitt, beige etc. Men smaken er jo som baken [:)]

vi har simo kombi vogn, ganske enkelt fordi vi kjøpte den brukt og fordi dem vi kjøpte den av var kjempe fornøyde!!

Men har lyst til å kjøpe en emmaljung vogn...-får se hva økonomien bestemmer tilslutt.... 

Vi he kjøpt ei Hoco bigfoot outdoor x*treme , 2005 modell... :)

Har før hatt Emmaljunga duo vogn og vært kjempefornøyd med den. Men etter to unger i denne så vil jeg ha en ny. Regner med at det blir en Traxx Jaguar 3. De er ikke så dyre og hardbagen er større en på Quinny. Man kan også snu sportsvognsdelen. Noe jeg synes er viktig til å begynne med. De er heller ikke så tunge og tar relativt lite plass.

Link her:
http://www.groovystyle.co.uk/productpages/traxx2005/jaguar-3-new.htm

Men jeg har da planer om å kjøpe den her hjemme. (barnevognhuset på Strømmen eller i Oslo)

Back
Topp