Hvilken babyseng skal den lille ha?

Bukett

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Her blir det bedside crib de første mnd...har kikket litt på ulike sprinkelsenger men usikker på hvilken jeg vil ha.

Hva har dere valgt?

Jeg kikket først på barnas hus, jollyroom
Osv men tror nok jeg lander på en sprinkelseng fra IKEA jeg og:) så et sted at IKEA sengen Gulliver kom ut best i en test for et par år siden så mulig det blir den:)

Skal låne en ikea gulliver fra mine foreldre som de kjøpte brukt til meg, deres førstefødte, for over 28 år siden :wideyed:

Gjenbruk går i arv:joyful:

Synes det er stilig at den er så tidløs at den fortsatt er en bestselger hos ikea.

Hvilken dyne tenkte du å kjøpe til den sprinkelsengen? Sprinkelseng strs (80x100) eller srs (65x80)?
Jeg tenkte det var mer økonomisk å kjøpe strs 80x100, for da kan babyen bruke det fram til han er 1, max 2 år.
Men en venninne av meg sa at det øker sjansen for krybbedød, pga dyna er for tung :wideyed: .. Men hun er litt av den hysteriske typen også, så ble veldig veldig usikker.. :eek:

Hvilken dyne tenkte du å kjøpe til den sprinkelsengen? Sprinkelseng strs (80x100) eller srs (65x80)?
Jeg tenkte det var mer økonomisk å kjøpe strs 80x100, for da kan babyen bruke det fram til han er 1, max 2 år.
Men en venninne av meg sa at det øker sjansen for krybbedød, pga dyna er for tung :wideyed: .. Men hun er litt av den hysteriske typen også, så ble veldig veldig usikker.. :eek:

Aaaaner ikke! Høres merkelig ut at det skal være så stor vektforskjell på to relativt like dyner, må vel være greit om man stapper de ned under madrassen eller no feks?

Denne er det nok [emoji5]
e7de18c0059bea48f4d31c7cfbc972fc.jpg

Jeg har akkurat bestilt den her på tilbud hos babybanden. Syns det virker veldig greit å kunne ha han liggende inntil senga de første månedene [emoji4] https://www.babybanden.no/products/titaniumbaby-cosleeper

Etter det overtar han nok storesøster sin seng og hun kan få ny. Det er en gammel seng som jeg fant hos bestefar, som mamma brukte når hun var liten. Der kan sprinklene tas av når man ikke trenger de lenger og senga kan dras ut så den blir lenger. Jeg pusset den opp og malte den på nytt til storesøster [emoji16]

Med den første måtte jeg ha bagen i senga da hun var så liten enda (litt over 2kg bare), så hadde jeg henne sammen med meg før jeg hadde henne i en seng polstret godt:) så når hun ble litt kraftigere, ble det en vanlig babyseng tett tett inntil senga mi:)

Vi kommer til å kjøpe begge dynestørrelsene uansett da den minste også kan brukes i vogna på høsten før det blir aktuelt med vinterpose [emoji846] Ellers har jeg god erfaring med pose, men tror det var da baby var litt eldre [emoji848] Hadde da dyna godt nedenfor haka og posen gjorde det litt vanskeligere for baby å sparke dyna rundt seg, føltes ihvertfall tryggere [emoji846] Har ikke hørt at 80×100 i seg selv er "farlig" men det er jo så klart ikke bra om baby får den over ansiktet...

Bedside Crib og Sebra

Minste dynestørrelse i starten og den neste etter hvert. 80x100 er gedigent til "normal" nyfødt baby altså og det er skummelt hvordan noen kjapt sparker så de får den over ansiktet...

Bedside Crib og Sebra

Minste dynestørrelse i starten og den neste etter hvert. 80x100 er gedigent til "normal" nyfødt baby altså og det er skummelt hvordan noen kjapt sparker så de får den over ansiktet...

Åja det visste jeg ikke. Jeg har kjøpt den dynen. Får kanskje kjøpe den lille dynen og da for sikkerhets skyld..

Back
Topp