Hvilken babygrøt?

Her lager vi grøten fra bunn av, så vi har ingen "butikk favoritt", men favoritten hennes av det jeg lager er helt klart hirsegrøten med hjemmelaget fruktmos.

Vi har prøvd masse forskjellig fra fylte 4 mnd, men den store hiten er hirsen helt klart.

Vi har Holle hirse, ris og havregrøt. Ingen spesiell favoritt enda, blander i smoothier, grønnsaksmos og svisker, alt ettersom :)

Anna1984 så flink du er, del gjerne opskriften
Her synes baby også nestle med mais og banan er veldig god (finnes den i 6mnd+?)
Likte ikke den nestle god natt med havre så godt, jeg blandet inn litt sviskemos og da var den nok bedre.
Gir dere vann ved siden av grøten? Eller er det bare til middag?

Nestle sin maisgrøt med banan fra 4 mnd! Nam nam :)

Har brukt den vi også, men gått over til 6 mnd grøt med havre, banan og bringebær eller noe i den dur;)

Kun de to som gjelder, den hjemmelagde av hirse ble fint spyttet utigjen, men kanskje jeg skal prøve å tilsette litt mer smak av frukt:)

Har brukt den vi også, men gått over til 6 mnd grøt med havre, banan og bringebær eller noe i den dur;)

Kun de to som gjelder, den hjemmelagde av hirse ble fint spyttet utigjen, men kanskje jeg skal prøve å tilsette litt mer smak av frukt:)

Akkurat samme her :p alt jeg har prøvd å lage selv blir spyttet ut igjen med en gang, men havre, banan og bringebærgrøten går ned på høykant :p
Hun er veldig glad i den "naturell god natt"-grøten også, den syns faktisk jeg også er ganske god ;)
Hun får vann til frokost, lunsj og middag og mme/pumpa mm til kvelds :)

Her går det meste på høykant :p For øyeblikket bytter vi på naturell havregrøt og hvetegrøt med eple . Havregrøt på kveld og hvete på dagtid :)

Her spiser hun alt hun får servert. Men de siste dagene har hun vært litt lite interessert i å gape for grøten, men hu har hatt litt feber og dårlig matlyst. Så er sikkert noe med det å gjøre. Så her går det i "Nestlé mild havregrøt bringebær og banan" til frokost eller lusj, og "Nestlé god natt havregrøt naturell" til kvelds.
Maisgrøt har gitt hard mage hos henne før hun ble 6 mnd, så den kutta vi ut. Men nå er hun 7 mnd, så vi kan jo prøve igjen nå.

Vi spiser nestle sin med enten eple eller pære eller bringebær eller hva d nå er i de forskjellige til lunch, å så er d nestle sin god natt grøt til kvelds....:)

Her er hun ikke glad i noe mat i det hele tatt, så vi prøver litt forskjellige... Men ingen faller i smak...

Min liker ingen. Og gråter til alle måltider. Så vurderer veldig å droppe hele maten ei stund og bare amme. Redd for at hun skal matvegre av det her.
Tror du hun vil like diverse grønt i et slikt fruktnett? Lillegutt fikk det aller først, melon, agurk, selleri, kokt gulrot. Da gir dem i hvertfall maten en sjanse på egne premisser :) I hvertfall en skrelt agurkbit rett fra kjøleskapet har vært innertier for gummene her i hus :)

Er hun ikke klar så er det bedre å vente litt, matvegring er helt håpløst :(

Har gitt henne eple og pesimon i slikt nett. Det spiser hun.

Grøtstarten gikk veldig fint. Men da pumpet jeg og lagde grøt av morsmelk. Etterhvert som hun spiste mer tinte jeg frossen melk. Og da startet problemet. Ville ikke ha. Prøvde med vann. Niks. Lagd grøt av tynn fruktmos og det går bra i 1/3 av tilfellene. Men hun skriker stort sett hver gang hun får mat. Prøvd most gulrot. Gulrot og potet. Blomkål, brokkoli. Men alt ender med grining. Holder på å gå på veggen her. Og pappa nekter å ta i mating.

Min liker ingen. Og gråter til alle måltider. Så vurderer veldig å droppe hele maten ei stund og bare amme. Redd for at hun skal matvegre av det her.

Anbefaler og ta en liten pause, for så å prøve igjen når hun virker klar. Det gjorde vi, men da la han veldig godt på seg av kun mm og da. Håper det løser seg etterhvert:)

Vi har hatt en pause før. Men må nok ta en til. Vi startet "tidlig" med grøt (5mnd) for hun gikk litt lite opp i vekt.

Vi har hatt en pause før. Men må nok ta en til. Vi startet "tidlig" med grøt (5mnd) for hun gikk litt lite opp i vekt.

Høres ut som min historie dette her..... Startet grøt tidlig, og veldig forsiktig, da likte hun det... Men nå etter 2-6 skjeer biter hun igjen munnen, og vil ikke ha... Men hun gråter ikke da...
Har også hatt en pause, men vurderer ny pause. Men tenkte å ta en prat med hs først...

Hun liker gulrot og agurk i nett, og har prøvd most middag i en gang, da spiste hun litt..

Back
Topp