hvilken babybjörn bæresele er best?

Gladjenta

Flørter med forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg vil starte med å fortelle at jeg kjøpte en Mei Tai forrige svangerskap, slik at alle som er imot BabyBjörn bæreseler kan spare seg. Jeg vil si at jeg er nok en hønemor som er opptatt med å gjøre Alt etter boka :-)

Meeen.... Jeg savnet en bæresele sist. For meg ble Mei Tai for trangt for babyen, endte opp med gulping nedi genseren min og bare grining ved husarbeid. Vil også si at det er særdeles uhygienisk på flyplassen med disse lange knytebåndene som man prøver å surre sammen i en fei, enten ved bleieskift eller når man skal sette seg på flyet. De går i bakken og det er rimelig ekkelt.

En babybjörn bæresele knipset enkelt av og på.. Ser så herlig ut. Så jeg kjøpte en igår:-) jeg endte på en som heter Comfort Carrier, fra 3 mnd til 14kg. Jeg ser ikke for meg at jeg skulle ha bruk for å legge en nyfødt i en bæresele, derfor valgte jeg denne. Jeg har kun tenkt å ha den til nøden under husarbeid, da jeg husker fra sist at det ble et stort problem da mobilen ville bæres hele tiden.
Jeg valgte bort Stokke sin, da den minnet meg om en blanding av en fallskjerm og flytevest med kabinkroker og det hele, og ergobaby kan man kun ha babyen mot seg.

Da jeg Kom hjem fant jeg ut at babybjörn har kommet med en ny som heter "One". Burde jeg heller bytte i den?
Noen som har peiling/erfaring med disse?

Mente ikke mobilen... Men minien!!! Det er nok mobilen som tuller selv her... Hehehe

Vet ikke hvilken babybjørn som er best.. Jeg sliter med nakke/skuldre, så klarer ikke bære i babybjørn.. Men er kjempefornøyd med både ergo og beco butterfly II, som jeg fortsatt klarer bære både 2 åringen og 3 åringen vår i, på ryggen, uten problem :-) så om du etterhvert trenger ny sele, så kan de to anbefales iallefall :-)

Jeg har baby Bjørn fra før, og må si at jeg var superfornøyd!!!!!;) husker ikke helt hva den het, men den hadde god støtte for skuldre og korsrygg. Denne brukte vi fra snuppa var to mnd til hun var halvannet år... og stort sett ved reiser og korte turer inne på senter.

Jeg har spurt om de forskjellige typene Babybjørn på butikkene, og jeg har skjønt det som at det kommer stadig forbedrede typer, men butikkene får ikke alltid solgt ut de gamle utgavene før de nye kommer, og så ender de opp med å ha mange typer. De originale er de som er minst ergonomiske. Jeg har skjønt det som at det er ikke så mye å lure på egentlig, den siste er den beste for både foreldre og barn :) Den siste utgaven heter Synergy, og vi skal kjøpe denne siden den er bedre for ryggen til den som bærer. Her bærer en ikke bare med skuldrene og øvre del av ryggen, men en har noe over hoftene også, samt at en stiller lett inn lengden på sin egen rygg. I tillegg er den laget i en annen type stoff en de gamle. De gamle utgavene er ganske tykke og stive, og babyen er ofte dyvvåt av svette når en plukker den ut. Synergyen er i et pustende materiale (masse hull, du ser lett forskjellen). Dermed er den også bedre for baby :) Vi fikk ordentlig instruks om hvordan vi stilte inn til bæreren og til babyen.
Det er vel ikke 3 mnd til 14 kg, det er 3 kg til 14 kg, altså er den beregnet å kunne brukes fra nyfødt og så lenge en har behov for bæresele. Altså det er bare en størrelse. Har hørt at en ikke skal bære nyfødte så lenge i gangen pga hoftene, er det noe i dette? Jeg ser for meg at vi uansett ikke kommer til å ha veldig behov for å bruke den de første månedene, men blir mer og mer brukt etter hvert :) Jeg har også en sånn ringslynge som jeg kommer til å prøve, men pappaen vil ikke bruke den. Han vil ha skikkelige spenner og sikker festing av babyen, og det kan jeg jo skjønne :) Tror generelt menn liker bæreseler, damer vil prøve knytesjal :)
Du har nok helt rett i at bæresele er bedre på flyturer og sånn ja :)

Kan anbefale Manduca. Hadde Baby Bjørn men skiftet den ut da jeg fikk vondt i ryggen av den. Med Manducaen kan jeg fint bære fire åringen om behovet skulle være der, mye bedre bærekomfort.

Har ikke vært noe problem med at babyen kun kan sitte innovervendt... de har jo ikke visst om alternativet.

Jeg har spurt om de forskjellige typene Babybjørn på butikkene, og jeg har skjønt det som at det kommer stadig forbedrede typer, men butikkene får ikke alltid solgt ut de gamle utgavene før de nye kommer, og så ender de opp med å ha mange typer. De originale er de som er minst ergonomiske. Jeg har skjønt det som at det er ikke så mye å lure på egentlig, den siste er den beste for både foreldre og barn :) Den siste utgaven heter Synergy, og vi skal kjøpe denne siden den er bedre for ryggen til den som bærer. Her bærer en ikke bare med skuldrene og øvre del av ryggen, men en har noe over hoftene også, samt at en stiller lett inn lengden på sin egen rygg. I tillegg er den laget i en annen type stoff en de gamle. De gamle utgavene er ganske tykke og stive, og babyen er ofte dyvvåt av svette når en plukker den ut. Synergyen er i et pustende materiale (masse hull, du ser lett forskjellen). Dermed er den også bedre for baby :) Vi fikk ordentlig instruks om hvordan vi stilte inn til bæreren og til babyen.
Det er vel ikke 3 mnd til 14 kg, det er 3 kg til 14 kg, altså er den beregnet å kunne brukes fra nyfødt og så lenge en har behov for bæresele. Altså det er bare en størrelse. Har hørt at en ikke skal bære nyfødte så lenge i gangen pga hoftene, er det noe i dette? Jeg ser for meg at vi uansett ikke kommer til å ha veldig behov for å bruke den de første månedene, men blir mer og mer brukt etter hvert :) Jeg har også en sånn ringslynge som jeg kommer til å prøve, men pappaen vil ikke bruke den. Han vil ha skikkelige spenner og sikker festing av babyen, og det kan jeg jo skjønne :) Tror generelt menn liker bæreseler, damer vil prøve knytesjal :)
Du har nok helt rett i at bæresele er bedre på flyturer og sånn ja :)
Det står 3 mnd + på den som heter comfort carrier som jeg kjøpte. Fra 6kg-14kg. Trykket/vekta legger seg rundt hoftepartiet og ikke skuldre og nakke. Så på baby shop den nye som hadde kommet,men synes ikke den var noe fin (oops) men vil såklart ha den som er den beste når jeg først skal ha en sele. Vanskelig valg dette...

Det står 3 mnd + på den som heter comfort carrier som jeg kjøpte. Fra 6kg-14kg. Trykket/vekta legger seg rundt hoftepartiet og ikke skuldre og nakke. Så på baby shop den nye som hadde kommet,men synes ikke den var noe fin (oops) men vil såklart ha den som er den beste når jeg først skal ha en sele. Vanskelig valg dette...
Ja det finnes visst en som er den helt helt siste, men den ser veldig rar ut, helt annerledes enn de andre... Husker ikke hva den heter. Jeg har bare sett fra 3 kg, jeg får sjekke en gang til :) Flott hvis den du har kjøpt har det systemet der du bærer med hofta ja, har mye å si. Jeg tror den du har er den som kom før Synergyen :) Den er sikkert helt fin å bruke, jeg tenkte likevel å kjøpe den som har pustende stoff. Så blir ikke ungen så lett gretten av at det er klamt og varmt :) Og så skal jeg kjøpe sånn trekk til å ha over, sikkert veldig greit hvis det begynner å regne mens man har ungen i selen.

Ja det finnes visst en som er den helt helt siste, men den ser veldig rar ut, helt annerledes enn de andre... Husker ikke hva den heter. Jeg har bare sett fra 3 kg, jeg får sjekke en gang til :) Flott hvis den du har kjøpt har det systemet der du bærer med hofta ja, har mye å si. Jeg tror den du har er den som kom før Synergyen :) Den er sikkert helt fin å bruke, jeg tenkte likevel å kjøpe den som har pustende stoff. Så blir ikke ungen så lett gretten av at det er klamt og varmt :) Og så skal jeg kjøpe sånn trekk til å ha over, sikkert veldig greit hvis det begynner å regne mens man har ungen i selen.
Kanskje jeg kan få bytte i denne? Har sendt Mail til barnas hus for å spørre :-)

Back
Topp