Hvilken bæresele?

  • Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Vi har offisielt gitt opp og solgt Ergobaby 360'en vår.
Jeg trenger noe å bære lille i, der jeg IKKE trenger å feste ting bak ryggen/nakken mens hun er oppi selen.

Gode erfaringer/tips?
 
Jeg har BabyBjørn One og den festes kun foran :)
Bruker den ikke så mye ennå fordi den ikke er så ergonomisk korrekt, men både jeg og Oscar liker den :)
 
Vi har ergobaby sjal. Love it. Men går vel for det samme hvilket elastisk sjal man kjøper, for de brukes og festes på samme måte. Det eneste negative er jo at det er langt og ikke like lett å legge bort som en sele :p
 
Ergobaby kommer nå med ny bæresele, ergobaby adapt https://www.facebook.com/events/1334228576606784/ slipper nyfødtinnlegg og du kan krysse stroppene på ryggen slik at du slipper å feste ting bakpå ryggen etter at du har tatt ungen i.

Manduca bæresele har og stropper som kan krysser bakpå slik at du slipper den derre hempa i nakken.

Ellers finnes det jo mange tips og triks for å få den til, slakk ut stroppene helt, fest nakkestroppen og tre selen over hodet, putt ungen i sela og så stram til alle stropper. Fungerer ihvertfall på mange seler.

Hvis du har lyst til å begi deg ut i sjalverdenen er det jo der uante muligheter. Elastiske sjal blir fort tunge når ungen er 6-8 kg, men vevde sjal kan du omtrent ha til skolealder avhengig av typen sjal. Finnes uante muligheter for knyting som du kan lære deg. Du kan også se på Mei Tai, hvor det finnes ulike varianter av klipsstropper og sjalstropper etter det du skulle ønske. Ringslynger er fine til korte bæreøkter, men ikke noe særlig på lengre turer da.

Bor du i Osloområde er generelt butikken Bæreglede en fin plass å dra innom for å få prøve litt forskjell. Det er så mange muligheter innen bæreverdenen at man nesten bare må prøve seg frem for å finne noe en trives med, det finnes ikke en universell bæreting som fungerer for alle uansett :)
 
Babybjørn one har vi i tilegg til ergobaby, Har 2 faktisk (1ligger på finn.no til salgs) den er enkel å bruke og litt større enn ergobaby ;) anbefales ;) her er den mannens favoritt, han hater ergobaby :p
 
Jeg har BabyBjørn One og den festes kun foran :)
Bruker den ikke så mye ennå fordi den ikke er så ergonomisk korrekt, men både jeg og Oscar liker den :)

Den kom fantisk likt ut som ergobaby på en test :p så den er ikke så dårlig ergonomisk som folk tror ;) men de eldre babybjørn modellene er elendige så skjønner jo det dårlige ryktet :p
 
Den kom fantisk likt ut som ergobaby på en test :p så den er ikke så dårlig ergonomisk som folk tror ;) men de eldre babybjørn modellene er elendige så skjønner jo det dårlige ryktet :p
Åh, det har jeg ikke hørt! Da kan jeg kanskje bruke den litt mer :D
 
Beco! Vi har Beco gemini! De selges i Norge på bæreglede.no og på finn.no hvor jeg kjøpte! Anbefaler!!! :) lett å brukt og alt i ett!
 
Mei tai
 
Har Ergobaby 360 som vi brukte til storesøs, men fra rundt 6 mnd. Nå kjøpte jeg nyfødtinnlegg for å ha til lillesøs - og ja DRITTEN skal selges! Innegget i alle fall. ;)
 
Jeg har kastet meg ut i sjalverdenen nå, og kjøpt meg vevd sjal og ringslynge. Gleder meg til å få de i posten om noen dager, så får vi se hvor lenge de er i hus. ;)
 
Har Ergobaby 360 som vi brukte til storesøs, men fra rundt 6 mnd. Nå kjøpte jeg nyfødtinnlegg for å ha til lillesøs - og ja DRITTEN skal selges! Innegget i alle fall. ;)
Godt å høre det ikke bare er meg som ikke får det til greit.. :)
 
Jeg har ergobaby og mei tai! Meitaien fungerer mye bedre enn ergobaby :)
 
Kjøpte en brukt Babybjörn One etter mye frem og tilbake.

Skriki i timesvis nå. 5 minutter i den og hun har nå sluknet! Jeg sitter nå og ser serie med hun halvveis fastspent enda :eek:
 
Den kom fantisk likt ut som ergobaby på en test :p så den er ikke så dårlig ergonomisk som folk tror ;) men de eldre babybjørn modellene er elendige så skjønner jo det dårlige ryktet :p
Hvor gamle er de elendige baby bjørnene? :p lurer på om jeg har den dårlige modellen eller den som er bra :p
 
Hvor gamle er de elendige baby bjørnene? :p lurer på om jeg har den dårlige modellen eller den som er bra :p

Dette er ONE

ImageUploadedByBV Forum1462522009.662883.jpg

Den kom ut nesten like godt som ergobaby eneste trekket var at den ikke er like lett å bruke....

Dette er den originale, som ikke er helt god ergonomisk

ImageUploadedByBV Forum1462522059.533522.jpg
 
Dette er ONE

Vis vedlegget 175843

Den kom ut nesten like godt som ergobaby eneste trekket var at den ikke er like lett å bruke....

Dette er den originale, som ikke er helt god ergonomisk

Vis vedlegget 175845
Takk :) har nok den dårlige jeg da. Men hittil vil han ikke sitte i noe som er stramt, hverken bilstol, Stokke newborn setet, eller bæresele. Så da beholder jeg denne, for de få gangene den vil bli brukt;)
 
Takk :) har nok den dårlige jeg da. Men hittil vil han ikke sitte i noe som er stramt, hverken bilstol, Stokke newborn setet, eller bæresele. Så da beholder jeg denne, for de få gangene den vil bli brukt;)

Tror de trygt kam brukes ;) hvertfall når babyen er over 3 mnd ;)
 
Back
Topp